تحلیل تکنیکال اتریوم: قیمت ETH به سمت ۳۵۰۰ دلار پیش می‌رود!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اتریوم (ETH) اخیرا از بیت‌ کوین (BTC) بهتر عمل کرده و طی دو هفته رشد قابل‌توجه ۱۴ درصدی را تجربه کرده است.

تأیید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در هفته گذشته به افزایش قیمت ETH کمک کرد و آن را بالای آستانه ۲۵۰۰ دلار که برای اولین بار از ماه می ۲۰۲۲ اتفاق افتاده، نگه داشت.

این روند صعودی دورنمای امیدوارکننده‌ای را برای افزایش قیمت اتریوم در کوتاه‌مدت ارائه می‌کند. در حال حاضر، قیمت اتریوم در حدود ۲۵۳۵ دلار در نوسان است که نشان‌دهنده افزایش چشمگیر بیش از ۶۴ درصدی در سال گذشته و افزایش ۱۲ درصدی در ماه گذشته است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

در این میان، علی (ali_charts@)، یکی از تحلیلگران معروف رمزارز، اخیرا خروج اتریوم از یک الگوی مثلث صعودی را در نمودار هفتگی برجسته کرده و یک روند افزایشی به سمت هدف ۳۴۰۰ دلار در روزهای آینده را پیش‌بینی کرده است.

وی سطح مقاومت اصلی بعدی ETH را نزدیک به ۲۶۰۰ دلار ترسیم کرده است. بر این اساس، حرکت قاطع بالاتر از این سطح می‌تواند اتریوم را به مرز ۳۰۰۰ دلار و حتی بالاتر سوق دهد.ethereum-price-prediction-will-triangle-momentum-propel-eth-to-3400

در مقابل، شکست از محدوده مقاومتی ۲۵۰۰ دلاری ممکن است منجر به یک روند نزولی برای این رمزارز شود. در مسیر نزولی، سطح حمایت اولیه قیمت در حدود ۲۴۴۰ دلار است و در صورت نزول بیشتر، اتریوم به‌طور بالقوه‌ ممکن است سطح پشتیبانی ۲۳۰۰ دلاری را آزمایش کند.

علاوه بر این، اندیکاتور مکدی (MACD) نشان از حرکت صعودی قیمت اتریوم دارد که با یک کراس اوور مثبت در نمودار روزانه مشاهده می‌شود.

همچنین، شاخص قدرت نسبی (RSI) به بالای ۵۰ رسیده و وارد منطقه خنثی شده است. این امر نشان‌دهنده علاقه شدید به خرید است، اما به احتمال اصلاح در کوتاه مدت نیز اشاره دارد.

از طرفی، میانگین متحرک‌ نمایی (EMA) ۲۰ روزه در حال حاضر بالاتر از EMA ۵۰ روزه قرار دارد که نمایانگر فشار صعودی مداوم است.

اندیکاتور Awesome نیز در حالی که آخرین شمع رو به بالا، شمع نزولی قبلی را کاور کرده، یک روند صعودی قوی را برجسته کرده است.

علاوه بر این‌ها، قرار داشتن شاخص جریان پول چایکین (CMF) در ۰.۰۶، احساسات مثبت در بازار را تأیید می‌کند که نشان از اعتماد سرمایه‌گذاران و جریان سرمایه به بازار ETH دارد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین گیپ

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

۱۰۰%عالی