شرکت وام‌دهنده رمزارزی، ۸ میلیون دلار جریمه شد! ماجرا چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گزارش اخیر مجله فورچون (Fortune) نشان داد که دپارتمان خدمات مالی نیویورک (DFS) برای دریافت جریمه با جنسیس گلوبال (Genesis Global)، یکی از شرکت‌های تابعه دیجیتال کارنسی گروپ (DCG) به توافق رسیده است.
آدرین هریس، سرپرست DFS، در بیانیه‌ای که با فورچون به اشتراک گذاشته شد، نگرانی‌های خود را در مورد شکست جنسیس در حفظ انطباق عملکرد با قوانین ابراز کرد و اظهار داشت که رویکرد گذشته این شرکت نشان‌دهنده بی‌توجهی به الزامات نظارتی بوده که شرکت و مشتریانش را در معرض تهدیدات بالقوه قرار داده است.
قبل از شروع بازار نزولی در اواخر سال ۲۰۲۱، جنسیس در فرایند وام‌دهی خود با شرکت‌های ورشکسته‌ای مانند تری ارو کپیتال (۳AC) و آلامدا ریسرچ (Alameda Research) همکاری می‌کرد که منجر به ورشکستگی آن در اوایل سال ۲۰۲۳ شد.
متعاقباً، جنسیس توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و دفتر دادستان کل نیویورک به اتهام ارائه اوراق بهادار ثبت‌نشده مورد اتهام و شکایت قرار گرفت.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

با وجود اینکه جنسیس مستقیماً در درگیری‌های حقوقی دخیل نبود، به دلیل شکست شرکت مادر در دادگاه، تعطیلی پلتفرم معاملات خود را در سپتامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد. پس از تعطیلی، تحقیات در مورد این شرکت شروع شد.
دپارتمان خدمات مالی نیویورک دریافت که جنسیس آنطور که وزارت خزانه‌داری خواسته است، غربالگری پیشرفته‌ای را از کارمندان و ارائه‌دهندگان خدمات شخص ثالث انجام نداده است. همچنین اقدامات ناکافی امنیت سایبری، از جمله عدم بررسی و تأیید سالانه شیوه‌نامه‌‌ها و حفاظت ناکافی از داده‌های حساس و اطلاعات شخصی غیرعمومی نیز توسط این دپارتمان شناسایی شد. در نتیجه، این شرکت با پرداخت ۸ میلیون دلار جریمه به عنوان بخشی از تسویه حساب موافقت کرده است.
به گفته فورچون، این مبلغ نسبتاً کم، نشان‌دهنده همکاری جنسیس در طول تحقیقات و تلاش‌های آن برای به‌روز‌رسانی برنامه‌هایش است. با این حال، جنسیس همچنین موافقت کرده است که تمام خدمات خود در نیویورک را متوقف و گواهینامه بیت‌لایسنس (BitLicense) خود را نیز تسلیم کند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع بیت‌کوینیست

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments