نرخ تورم آمریکا در دسامبر ۲۰۲۳ اعلام شد! بازار رمزارزها چرا ریخت؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اداره آمار کار ایالات متحده روز پنج‌شنبه داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) را برای دسامبر ۲۰۲۳ منتشر کرد که نشان می‌دهد تورم در این ماه به ۳٫۴ درصد افزایش یافته است. طبق گزارش‌ها، تورم اصلی (core inflation) هم به ۳٫۹ درصد رسیده است.
این در حالی است که بر اساس نتایج نظرسنجی رویترز، فعالان بازار انتظار داشتند که CPI بدون تغییر نسبت به ماه قبل باقی بماند، در حالی که انتظار می‌رفت تورم سالانه از ۴ درصد در ماه نوامبر به ۳٫۸ درصد کاهش یابد.
بازارهای مالی در سرتاسر جهان، از جمله بازار ارزهای دیجیتال، این هفته در بحبوحه تایید ETF اسپات بیت ‌کوین، روزهای پرنوسانی داشتند. در این میان، داده‌های جدید مربوط به CPI نشانه‌های مهمی برای درک تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره در آینده ارائه می‌دهند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

از ابتدای سال، سرمایه‌گذاران روی اینکه فدرال رزرو چقدر سریع و شدید نرخ بهره را کاهش خواهد داد، گمانه‌زنی کرده‌اند. با این حال، تصمیم آتی فدرال رزرو برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره یا کاهش آن در اوایل ماه مارس، به شدت تحت تاثیر داده‌های جدید خواهد بود.
جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، روز چهارشنبه گفت که خیلی زود است که خواستار کاهش نرخ بهره باشیم؛ زیرا بانک مرکزی هنوز فاصله زیادی برای بازگرداندن تورم به هدف ۲ درصدی خود دارد. از این رو، افزایش تورم ممکن است به فدرال رزرو دلایل بیشتری برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره به جای کاهش آن در آینده بدهد.
به دنبال انتشار این آمار و ارقام، قیمت بیت کوین از ۴۸،۹۲۰ دلار به ۴۶ هزار دلار سقوط کرد، در حالی که قیمت اتریوم هم از ۲،۶۸۵ دلار به ۲،۵۹۰ دلار کاهش یافت. ارزش کل بازار کریپتو نیز با اکنون به ۱٫۷۷ تریلیون دلار کاهش یافته است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین‌گیپ

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments