طمع شدید در بازار رمزارزها؛ مواظب نوسان قیمت و لیکویید شدن باشید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازار کریپتو بالاترین امتیاز شاخص ترس و طمع (۷۶) را از سال ۲۰۲۱ کسب کرده است. در همین حال، در ۲۴ ساعت گذشته، نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار پوزیشن‌ شورت لیکویید شده است.
تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد صندوق ETF اسپات بیت کوین در این هفته اعلام خواهد شد و فعالان بازار عمدتاً انتظار تأیید این کلاس دارایی را دارند. از این رو، قیمت بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها از اواخر سال ۲۰۲۳ در حال صعود است.
تصویر زیر نشان می‌دهد که در ۹ ژانویه ۲۰۲۴، شاخص ترس و طمع بیت کوین، امتیاز ۷۶ را کسب کرده که نشان دهنده طمع شدید است. این شاخص برای اولین بار از سال ۲۰۲۱، زمانی که بیت کوین در سقف قیمت تاریخی خود قرار داشت، به این سطح رسیده است.
طمع شدید در بازار رمزارزها؛ مواظب نوسان قیمت و لیکویید شدن باشید!این شاخص عوامل مختلفی مانند نوسانات، مومنتوم بازار (حجم)، احساسات حاکم بر رسانه‌های اجتماعی، میزان تسلط و روندها را در نظر می‌گیرد.
بیت کوین روز دوشنبه پس از افزایشی ۹ درصدی طی ۲۴ ساعت، به سطح ۴۷ هزار دلار رسید که منجر به لیکویید شدن ۱۵۰ میلیون دلار پوزیشن‌ شورت شد. علاوه بر این، ۵۶ میلیون دلار پوزیشن‌ لانگ نیز در این مدت لیکویید شد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

در آستانه تصمیم SEC در مورد صندوق ETF اسپات بیت کوین، نوسانات بازار به بالاترین حد خود رسیده است. به عنوان مثال، در ۳ ژانویه، ۵۰۰ میلیون دلار از معاملات در کمتر از یک ساعت لیکویید شد.
صرافی ارز دیجیتال بیتفینکس در آخرین گزارش خود، به خوانندگان در مورد احتمال اصلاح قیمت هشدار داد. در این گزارش آمده است:

انتظار داریم که بازار در ماه‌های ابتدایی سال جاری اصلاح قیمت را تجربه کند و ریسک آن برای پوزیشن‌های لانگ اهرمی افزایش یابد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع بی‌این کریپتو

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments