استخراج‌کنندگان بیت کوین رکورد شکستند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گفته تحلیلگر کریپتو کوانت (CryptoQuant)، ماینرها با جمع‌آوری کارمزدهای روزانه به میزان ۲۳.۷ میلیون دلار، به نقطه عطف بی‌سابقه‌ای دست یافته‌اند.

افزایش درآمد و کارمزد استخراج، نتیجه مستقیم استفاده روبه‌رشد از شبکه بیت کوین است؛ به ویژه در ۱۶ دسامبر که هزینه‌ها از مرز ۲۳.۷ میلیون دلار فراتر رفت.

این افزایش وصول کارمزد در گیرودار یک دوره افزایش تقاضا برای فضای بلاک اتفاق می‌افتد که تا حدی ناشی از فعالیت‌های معاملاتی قابل‌توجه در پروتکل اوردینالز (Ordinals) است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

در اوایل این هفته، حجم فروش روزانه NFTهای بیت کوین به حدود ۴۰ میلیون دلار افزایش یافت و از اعداد مشاهده‌شده در شبکه‌های دیگر مانند اتریوم و سولانا پیشی گرفت.

این افزایش در کارمزد تراکنش‌ها همچنین بر درآمد کلی ماینینگ تأثیر گذاشته و طبق یافته‌های کریپتو کوانت در حال حاضر حدود ۶۳.۸ میلیون دلار است.

علی‌رغم خصومت فزاینده ماکسیمالیست‌های بیت‌کوین نسبت به توکن‌های اوردینالز بیت کوین، افزایش درآمد شرکت‌های استخراج، حتی زمانی که قیمت‌های بیت‌کوین در حال کاهش یا تثبیت بود، عمدتاً به دلیل افزایش کارمزد تراکنش‌ها به واسطه اوردینالز بود.

اگرچه پروتکل اوردینالز برنامه‌های جدیدی را برای بیت کوین معرفی کرد، اما منجر به افزایش هزینه‌های تراکنش و تأخیر در زمان تسویه حساب در شبکه شده است.

منتقدان سرسخت پروتکل اوردینالز اغلب از اصول بنیادین بیت کوین دفاع می‌کنند و معتقدند که این بلاکچین باید هدف اولیه خود را برای تسهیل تراکنش‌های مالی همتا به همتا حفظ کند.

کسانی که مخالف اوردینالز هستند، اغلب بر اهمیت حفظ کارایی و اهداف اصلی شبکه تأکید می‌کنند و با دارایی‌های جدید و نوآوری‌های مشابه مخالف‌اند. در مقابل، طرفداران اوردینالز ادعا می‌کنند که این توکن‌ها در نهایت به نفع شبکه هستند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کریپتو پوتیتو

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments