آماده‌باش ماینرهای بیت کوین برای هاوینگ ۲۰۲۴؛ شرکت‌های کوچک بلعیده می‌شوند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پیش از فرآیند هاوینگ یا نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین در سال آینده میلادی، شرکت‌های بزرگ ماینینگ در این ماه ۷۴۷ میلیون دلار برای تسهیلات و تجهیزات استخراج هزینه کرده‌اند. به طور کلی، آنها بیش از ۱.۲ میلیارد دلار را برای تحویل ماشین‌ها به صورت دسته‌ای در سال آینده متعهد شده‌اند.
خرید تجهیزات جدید قدرت محاسباتی بیشتری را به شبکه بیت کوین اضافه می‌کند و رقابت شرکت‌های کوچک‌تر را دشوارتر می‌سازد. سال گذشته Iris Energy، Stronghold Digital و Argo Blockchain مجبور شدند عملیات خود را تغییر دهند تا پس از توقف سودآوری در بازار نزولی، همچنان در بازار باقی بمانند. استخراج‌کنندگان بزرگ‌تر نیز برای خرید رقبای کوچک‌تری که ممکن است سرمایه کافی برای زنده ماندن در هاوینگ بعدی را نداشته باشند، پول نقد جمع می‌کنند. برای مثال، Marathon Digital حدود ۷۰۰ میلیون دلار برای خرید نگه می‌دارد.
رویداد هاوینگ، هر چهار سال یک بار، نرخ استخراج بیت‌کوین‌های جدید را کاهش می‌دهد و باعث افزایش ارزش آن می‌گردد. نصف شدن‌های قبلی برای این دارایی منشأ یک روند صعودی بوده و باعث رشد قیمت آن شده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

از طرف دیگر، هیجان تصویب چندین صندوق قابل معامله در بورس اسپات (ETF) بیت کوین نیز اخیراً باعث افزایش قیمت بیت کوین به بیش از ۴۴۰۰۰ دلار شده است. گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه متقاضیان ETF در حال مذاکره پیشرفته با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) هستند. برخی این اتفاق را نشانه‌ای قوی از تأیید قریب‌الوقوع ETF اسپات بیت کوین می‌دانند.
با توجه به این دو رویداد قریب‌الوقوع، تعدادی از مدیران کریپتو بر این باورند که قیمت بیت کوین می‌تواند در سال ۲۰۲۴ به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد. مایکل سیلور، رئیس MicroStrategy و یک ماکسیمالیست بیت کوین، در نوامبر گفت که قیمت بیت کوین ممکن است تا ۱۰ برابر افزایش یابد. او اخیراً گفته است:

یک روز، همه ما به خرید بیت کوین پنج‌رقمی افتخار خواهیم کرد.

آدام بک، مدیرعامل ارائه‌دهنده زیرساخت‌های استخراج Blockstream هم پیش‌بینی کرده که بیت‌کوین قبل از هاوینگ به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید. کتی وود، مدیرعامل و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری ARK Invest، نیز گفته که بیت کوین را “پرواز به سوی ایمنی” می‌داند؛ زیرا بیت کوین هیچ ریسکی ندارد. ARK Invest پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به ۱.۲۵ میلیون دلار برسد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع بی‌این کریپتو

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments