زمان مطالعه: 2 دقیقه

هوش مصنوعی در استرالیا ممنوع می‌شود؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دولت استرالیا در راستای وضع قوانین جدید هوش مصنوعی، ممکن است به زودی استفاده از تکنولوژی “دیپ فیک” و اطلاعات جعلی را ممنوع اعلام کند. علاوه بر آن، این کشور ممکن است فناوری‌های هوش مصنوعی را بر اساس خطرهای آنها طبقه‌بندی کند. رشد ناگهانی هوش مصنوعی و استفاده از آن منجر به صدور قوانین جدید مرتبط با این فناوری در چند کشور شده است.

اد هوسیک، وزیر صنعت و علوم استرالیا، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ABC اعلام کرد که نگرانی‌هایی وجود دارد که این تکنولوژی ممکن است به میزانی پیشرفت داشته باشد که قوانین موجود قادر به تطبیق و تنظیم آن نباشند. مقامات کشور استرالیا قصد دارند به طور جامع قوانین مربوط به صنعت هوش مصنوعی را بررسی کنند.

یکی از روش‌های ممکن برای تنظیم قوانین مربوط به هوش مصنوعی توسط دولت استرالیا، دسته‌بندی و طبقه‌بندی فناوری‌های هوش مصنوعی بر اساس میزان خطر احتمالی آنها است. اتحادیه اروپا و کانادا نیز در حال کار روی سیستم‌های مشابهی هستند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

موضوع هوش مصنوعی یکی از موضوعات مهم در بین نهادهای قانونگذار است؛ به خصوص با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا. قدرت هوش مصنوعی در تولید دیپ فیک و منتشر کردن اطلاعات جعلی نادرست نگرانی نهادهای امنیتی را برانگیخته است و به همین دلیل چندین کشور در حال کار روی تنظیم قوانین مربوط به این حوزه هستند.

به عنوان مثال، چین قصد دارد قبل از عرضه عمومی خدمات هوش مصنوعی، بررسی امنیتی اجباری را برای این‌گونه فناوری‌ها انجام دهد تا این خدمات ارزش‌های اصلی سوسیالیسم را منعکس کنند و تهدیدی برای قدرت کشور حساب نشود.
در ژاپن، قانونگذاران در حوزه‌های مختلف سعی دارند از تأثیر رشد هوش مصنوعی بر حق نشر و کپی‌رایت و حقوق ناشران محافظت کنند.
ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا نیز در این مورد صحبت کرده و به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که بریتانیا باید نقشی پیشرو در مقررات جهانی هوش مصنوعی ایفا کند. دولت بریتانیا قبلاً یک وایت پیپر درباره هوش مصنوعی منتشر کرده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع بی‌این کریپتو

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments