میلیون‌ها دلار اتریوم با یک اشتباه صرافی کوکوین از بین رفت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سال گذشته در ماه سپتامبر، زمانی که یک رویداد خیره‌کننده در صرافی KuCoin رخ داد، یک راز دنیای رمزارزها را در بر گرفت. طی یک سری تراکنش عجیب، صرافی محبوب کوکوین به طور ناخواسته مقدار حیرت‌انگیزی اتریوم به ارزش ده‌ها میلیون دلار را به آدرس رایت (توکن‌سوزی) ارسال کرد. شگفت‌آورتر از آن، به نظر می‌رسد که این بدبختی اساسی تاکنون تا حد زیادی مورد توجه قرار نگرفته است.
آدرس رایت اتریوم که با نام آدرس تهی نیز شناخته می‌شود، اساساً یک سیاه‌چاله در جهان بلاک چین است. این آدرسی است که می‌توان توکن‌ها را به آن ارسال کرد، اما این توکن‌ها هرگز بازیابی نشده و به طور مؤثر، از گردش حذف می‌شوند. از این رو، اصطلاح «سوزاندن» به آن گفته می‌شود.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

با توجه به نقش حیاتی این صرافی در تأمین حجم قابل‌توجهی از دارایی‌های دیجیتال، چنین معامله‌ای سؤالات زیادی را ایجاد می‌کند. با این حال، انگیزه دقیق این انتقال همچنان مبهم است؛ زیرا در حال حاضر هیچ اطلاعاتی برای ارائه بینشی در مورد علل اساسی این کار در دسترس نیست. این توکن‌سوزی‌های غیرمنتظره طی سه روز، از 7 سپتامبر 2021 شروع شد و بیش از 3500 تراکنش تتر (USDT) و اتریوم (ETH) را در بر گرفت. در حالی که این حادثه سؤالات زیادی را برمی‌انگیزد، مهم‌ترین آنها این است که چرا؟ چه چیزی می‌تواند منجر به چنین اشتباهی شود؟ یا نکند عمدی بوده است؟ در این مرحله، پاسخ‌ها مشخص نیست.
یک فرضیه این است که کوکوین ممکن است با Bitfinex، شرکت پشتیبان تتر، برای بازخرید USDT به توافقی یکباره دست یافته باشد. با این حال، این نظریه نمی‌تواند توضیح دهد که چرا اتریوم نیز به آدرس تهی ارسال شده است. حدس دیگری به یک نقص احتمالی سیستم یا یک خطا در یک فرآیند خودکار اشاره می‌کند که باعث این حرکت غیرعادی شده است. صرف نظر از حدس و گمان، معمای این که چرا کوکوین چنین مقدار قابل‌توجهی اتریوم را سوزانده، حل‌نشده باقی مانده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع یو تودی

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments