خداحافظی کمپانی والت‌دیزنی با متاورس! چند نفر بیکار شدند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمپانی والت دیزنی (Walt Disney)، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی جهان، برنامه‌های واقعیت مجازی (Metaverse) را از لیست اولویت‌های خود حذف کرده است. این تصمیم باعث می‌شود کارکنان مشغول در این بخش که حدود ۷٬۰۰۰ نفر هستند، در یک بازه زمانی دو ماهه از کار خود کنار گذاشته شوند.
طبق گزارش وال استریت ژورنال، رابرت آیگر (Robert Iger)، مدیرعامل دیزنی، گفته است که فرآیند تعدیل نیرو از این هفته آغاز خواهد شد.
مایک وایت، رئیس بخش متاورس در این شرکت، در ماه فوریه ۲۰۲۲ به عنوان معاون ارشد تجربیات مصرف‌کننده و پلتفرم‌ها منصوب شد و مسئولیت گسترش سرگرمی‌های این شرکت در فضای وب ۳ را به عهده گرفت. اگرچه وایت در فرآیند تعدیل نیرو اخراج نشده است، اما هنوز مشخص نیست که وی به دنبال این تغییرات به چه صورتی در نقش اجرایی خود عمل خواهد کرد.
گزارشات منتشرشده و بررسی‌های رمزارز نیوز نشان می‌دهد که دیزنی تحت فشار شدید سرمایه‌گذاران خود برای توقف کسب‌وکارهای غیرضروری بوده است. به همین منظور، این شرکت مشاورانی را از شرکت McKinsey & Co به خدمت گرفت تا بتواند فرصت‌های کاهش هزینه‌ها را شناسایی کند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

اخیراً، دیزنی اعلام کرد که علاوه بر کاهش 7000 شغل، قصد دارد ۵٫۵ میلیارد دلار هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی داشته باشد. این تصمیمات در شرایطی اتخاذ شده که این شرکت با موانع اقتصادی قابل توجه، رقابت شدید در حوزه جریان رسانه‌ای (Streaming) و کاهش‌های درآمدی تلویزیون کابلی و فروش بلیت روبه‌رو بوده که باعث فشار بر شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای شد.
پروژه‌های واقعیت مجازی (متاورس) در شرکت‌های تحت مدیریت مارک زاکربرگ در حال شکست خوردن و زیان مالی هستند. در سال ۲۰۲۲، بخش واقعیت مجازی شرکت متا، ۱۳٫۷ میلیارد دلار زیان دید.
با وجود احساس منفی درباره این حوزه، شرکت متا هیچ نقشه‌ای برای حذف یا کاهش فعالیت‌های خود در حوزه واقعیت مجازی ندارد. زاکربرگ در پاسخ به کسانی که به واقعیت مجازی شک دارند پیش از این گفته بود که در این حوزه رویکرد او بلندمدت است.

منبع کریپتو پوتیتو

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments