آیا متاورس مرده است؟ کارشناسان صنعت پاسخ می‌دهند!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مفهوم متاورس به عنوان چشم‌انداز آینده نوآوری پدیدار شده است، با این حال اغلب به اشتباه درک می‌شود و پیش از موعد مورد تمجید قرار می‌گیرد. بر خلاف شایعات فراوان در مورد زوال آن، متاورس با قدرت به رشد خود ادامه می‌دهد. رشد متاورس، هنگامی که از دریچه تعامل جهانی و تکامل حقوق مالکیت دیجیتال مورد بررسی قرار می‌گیرد، بیش از پیش مشخص می‌شود.
یات سیو (Yat Siu)، یکی از بنیانگذاران شرکت آنیموکا برندز (Animoca Brands)، نظرات خود در مورد شکوفایی متاورس را به اشتراک گذاشته است. به گفته سیو، متاورس فراتر از جایی برای گریز از زندگی روزمره است و جهش کوانتومی بعدی در تکامل اینترنت، یعنی بهبود حقوق مالکیت دیجیتال را رقم خواهد زد. این تغییر پارادایم به کاربران قدرت می‌دهد تا بر دارایی‌های دیجیتال و مشارکت‌های آنلاین خود مالکیت داشته باشند که تغییری جدی نسبت به نحوه استفاده سنتی و غیرفعال از فضای مجازی است.
همچنین، متاورس فعالیتی انتزاعی یا صرفاً دیجیتالی نخواهد بود. این فناوری به طور چشمگیری با دنیای فیزیکی تلاقی پیدا خواهد کرد. به گفته سیو، در حال حاضر، شرکت‌هایی مانند GOQii، Sweatcoin و OliveX از فناوری بلاکچین برای تشویق کاربران به حفظ سلامت و افزایش فعالیت استفاده می‌کنند. متعاقباً این افسانه که فعالیت دیجیتال معادل عدم فعالیت بدنی است، از بین خواهد رفت.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

با توجه به اینکه ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال که سنگ بنای وب ۳ محسوب می‌شود، بیش از ۱.۶۴ تریلیون دلار است، پیامدهای اقتصادی متاورس عمیق خواهد بود. در واقع، این اقتصاد رو به رشد، کسب‌وکارها را به فراتر از استراتژی‌های مرسوم سوق خواهد داد و آن‌ها را در اکوسیستم فرهنگی و اقتصادی متاورس غوطه‌ور خواهد کرد. این غوطه‌وری مستلزم درک دقیقی از مالکیت دیجیتال، ایجاد جامعه و ارزش تعاملات مجازی است.
با این حال، سیو تاکید کرد که بعد اخلاقی متاورس نیز مهم است. از آنجایی که صنایع فیلم و بازی‌های ویدیویی از مرزهای اخلاقی عبور می‌کنند، باید دستورالعمل‌هایی برای متاورس ایجاد شود. هدف این دستورالعمل‌ها این است که از وجود فضایی برای تعامل مثبت، و نه پناهگاهی برای فعالیت‌های مجرمانه، اطمینان حاصل شود. با این حال، ایجاد تعادل بین آزادی و خلاقیت همراه با مسئولیت‌پذیری و استانداردهای اخلاقی، چالش‌برانگیز خواهد بود.
پویایی‌های فرهنگی و اقتصادی متاورس هم‌اکنون در حال تأثیرگذاری بر صنایع مختلف است. به عنوان مثال، برندهای لوکسی مانند گوچی (Gucci) و تیفانی (Tiffany & Co) در پذیرش ان‌اف‌تی و دارایی‌های دیجیتال، پیشگام هستند. این تحولات نقش متاورس را در بازتعریف ارزش، جامعه و هویت در عصر دیجیتال نشان می‌دهد.
علی‌رغم شک و تردید‌های موجود و نوسانات ذاتی بازارهای نوظهور، خط سیر متاورس به سمت رشد و پذیرش توسط کاربران است. سیو معتقد است بی‌تردید متاورس آینده جهان را شکل خواهد داد. چنین اعتقادی با افزایش چشمگیر حجم فروش ان‌اف‌تی و استقبال استراتژیک از متاورس توسط صنایع مختلف تأیید می‌شود. بنابراین، به نظر می‌رسد که جهان در حال طی کردن دوران آغازین یک عصر دیجیتال تحول‌آفرین است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع بی‌این کریپتو

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments