کلاهبرداری‌های رمزارزی بیشتر در کدام بلاکچین‌ها اتفاق می‌افتند؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

یک شرکت تحقیقاتی می‌گوید که اکثر کلاهبرداری‌های صورت‌گرفته در حوزه ارزهای دیجیتال، در بایننس چین (Binance Chain) اتفاق می‌افتند.
آزمایشگاه Solidus، یک پلتفرم نظارت بر ریسک ارزهای دیجیتال، جزئیات تکان‌دهنده‌ای را در مورد افزایش کلاهبرداری‌های رمزارزی منتشر کرده است. به گزارش این تیم، حداقل ۱۲ درصد از تمام توکن‌های BEP-20 (توکن‌های مستقر در بایننس چین) ویژگی‌های کلاهبرداری را نشان می‌دهند. این در حالی است که تنها ۸ درصد از توکن‌های ERC-20 ساخته‌شده بر بستر بلاکچین اتریوم، با کلاهبرداری‌ها مرتبط هستند.
به گفته کارشناسان، از آن‌جایی که بایننس چین یک بلاکچین عمومی و بدون نیاز به مجوز است، راه‌اندازی توکن‌های تقلبی در این شبکه برای کلاهبرداران آسان‌تر است. نکته مهم دیگر این است که وقتی توکن‌ها بر بستر شبکه بایننس چین ایجاد می‎شوند، کلاهبرداران می‌توانند از نام بایننس در لیست شرکای خود و در نتیجه فریب دادن کاربران، استفاده کنند.
به گزارش تیم Solidus، در هر ساعت، به طور متوسط ۱۵ کلاهبرداری رمزارزی جدید بر روی بلاکچین‌های مختلف انجام می‌شود. نتایج تحقیقات اخیر با اظهارات بیلی مارکوس، یکی از بنیانگذاران دوج کوین مطابقت دارد که می‌گوید ۹۵ درصد از همه ارزهای دیجیتال کلاهبرداری هستند.
متأسفانه، بیشتر این کلاهبرداری‌ها گزارش نمی‌شوند، اما همان‌هایی هم که شناسایی و گزارش می‌شوند، نشان می‌دهند که کلاهبرداران چگونه صدها میلیون دلار را از طریق ارزهای دیجیتال به سرقت می‌برند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع کریپتو بیسیک

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments