یک تحلیل‌گر معروف: قیمت بیت کوین تا ۳ ماه آینده به ۲۰ هزار دلار خواهد رسید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

موهیت سوروت (Mohit Sorout)، یک تحلیل‌گر معروف و از شرکای صندوق ارز دیجیتال بیتازو کاپیتال (Bitazu Capital) اعلام کرد که در صورت عبور از محدوده‌ی قیمت فعلی، ارزش بیت‌کوین طی سه ماه آینده می‌تواند به بالاترین حد خود برسد.

از ژوئیه‌ی سال ۲۰۲۰ میلادی، قیمت بیت‌کوین در محدوده‌ی مشخص ۱۰,۲۰۰ تا ۱۱,۸۰۰ دلار، با دامنه‌ی نوسان ۱۵ درصد در طول حاشیه‌ی کانال تثبیت شده است. زمانی که قیمت بیت‌کوین برای مدت طولانی در محدوده‌ی مشخصی ثابت باقی بماند، معمولاً شکست مقاومتی رخ داده و جهش بزرگی در قیمت آن اتفاق می‌افتد. شکست مقاومتی به معنای عبور قیمت بیت‌کوین از محدوده‌ی مقاومتی و تثبیت‌شده است.

این که آیا این شکست مقاومتی در کوتاه مدت اتفاق می‌افتد یا خیر، هنوز مشخص نیست. اما به گفته‌ی سوروت، در صورتی که این اتفاق بیفتد، سه ماه طول می کشد تا قیمت بیت‌کوین به ۲۰ هزار دلار برسد. سوروت اعلام کرد که این دوره‌ی سه ماهه را بر اساس مشاهده‌ی نوسانات موجود پیش‌بینی کرده است، اما افزایش قیمت بیت‌کوین به ۲۰ هزار دلار ممکن است حتی زودتر از سه ماه اتفاق بیفتد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع
نمودار روزانه‌ی قیمت بیت‌کوین با خط روند آن

بر اساس چرخه‌های قبلی، قیمت بیت‌کوین پس از یک دوربرد طولانی مدت، به سرعت افزایش می‌یابد. به‌عنوان مثال، از تاریخ ۱ ماه مِی تا ۲۰ ماه ژوئیه، قیمت بیت‌کوین بین ۸,۸۰۰ تا ۹,۸۰۰ دلار بوده و در حدود ۹,۱۰۰ دلار تثبیت شده بود. پس از دو ماه تثبیت، ۱۲ روز طول کشید تا با ثبت یک افزایش ۳۲ درصدی، بیت‌کوین با قیمت ۱۲,۱۲۳ دلار در صرافی رمزارزی بایننس (Binance) معامله شود.

یک پارامتر مهم برای تعیین دقیق این موضوع، کاهش قراردادهای باز معاملات آتی در مقایسه با بازارهای گاوی قبلی است. به ویژه پس از اتهامات وارده به صرافی رمزارزی بیت‌مکس (BitMEX) توسط کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC)، میزان قراردادهای باز معاملات آتی به طور کلی کاهش یافته است. این موضوع می‌تواند بر خلاف چرخه‌های گاوی گذشته، به یک روند صعودی با ثبات‌تر و تدریجی برای بیت‌کوین منجر شود.

قراردادهای باز معاملات آتی در صرافی رمزارزی بیت‌مکس از ابتدای سال تا به امروز

 

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments