آینده ارز دیجیتال میکر (Maker) + پیش بینی قیمت

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال میکر (Maker) یکی از ارزهایی بود که توانست چندین بار افزایش قیمت قابل‌توجه را تجربه کند. البته همان گونه که همیشه دامپ نشانه کم‌توانی یک ارز نیست، پامپ یا افزایش ارزش نیز نشانه قدرت یک ارز نیست. در این مطلب سعی می‌‌‌کنیم در مورد آینده ارز دیجیتال میکر صحبت کنیم و ببینیم آیا این پامپ قیمتی حق این ارز بوده یا خیر؟

میکر (Maker) چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

میکر (Maker) یک ارز دیجیتال مبتنی بر قراردادهای هوشمند اتریوم و با تکیه‌ بر پروتکل ERC-20 است و توکن آن MKR نام دارد. ارز دیجیتال میکر در سال 2017 به ‌منظور کاهش اثرات مخرب اقتصادی ناشی از نوسانات دلار آمریکا به وجود آمد. میکر برای این منظور به عنوان پلتفرمی برای ایجاد استیبل کوین آغاز فعالیت کرده است. میکر به عنوان یک حلقه ارتباطی بین بلاکچین و مبادلات غیر متمرکز می‌کوشد خود را به عنوان یک ارز آینده دار معرفی کند. سند این حرف نیز دستیابی به رتبه کمتر از 60 در کمتر از 4 سال است. درحال حاضر BAT (بیسیک اتنشن) و ملکه رمزارزها یعنی اتریوم مهم‌ترین رقیبان میکر هستند. این موارد گوشه‌‌‌ای از گذشته این ارز بود.

نام پروژه میکر (Maker)
نماد MKR
نوع دارایی توکن
عرضه در گردش 996085 MKR
نرخ بازگشت سرمایه از زمان عرضه تا اکنون 2,071.31%
تاریخ عرضه 29 ژانویه سال 2017
وبسایت رسمی makerdao.com/en

همزیستی اتریوم، دای (DAI) و میکر سیستم پیچیده‌ای به نظر می‌رسد؛ به ویژه برای افراد مبتدی. کوروش یونسی، سرپرست مدیریت ریسک MakerDAO، کوشید تا در این باره توضیحی ساده ارائه کند. او اتریوم را همچون طلا، دای (DAI) را به عنوان وسیله پرداخت و میکر (MKR) را همانند بیمه توصیف کرد.

اما برای پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال Maker نیاز به بررسی تحلیل قیمت آن از ابتدا تا به امروز داریم. با هم به بررسی قیمت میکر خواهیم پرداخت.

پیشینه قیمت میکر (Maker)

maker price prediction
همان‌طور که گفتیم میکر پیشینه قیمتی نسبتاً خوبی دارد. البته در بسیاری از موارد صعود فواره‌‌‌ای، سقوط فواره‌‌‌ای نیز به همراه دارد.

میکر در اولین ماه راه‌‌‌اندازی خود به قیمت 22.1 دلار دست یافت و از همان ابتدا روند صعودی خود را آغاز کرد. یک سال بعد قیمت رمزرارز میکر به بیش از 1.690 دلار رسید. اما این رویه ادامه پیدا نکرد و طی چند ماه قیمت MKR به شدت کاهش یافت. در ماه مِی همان سال بار دیگر قیمت میکر (Maker) با جهش مواجه شد و به قیمت 1.115 دلار رسید. در نوامبر سال 2019 قیمت میکر به زیر 600 دلار سقوط کرد. اما این پایان ماجرا نبود و در ژانویه 2020 قیمت 477 دلار را نیز تجربه کرد.maker price prediction

قیمت میکر در سال 2021

شاید بتوان پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال میکر را یکی از مشکل‌‌‌ترین پیش‌بینی‌‌‌ها در این زمینه قلمداد کرد. میکر در 10 ژانویه 2021 توانست با یک رشد 400 درصدی، رکوردشکنی کند و به قیمت 1.976 دلار برسد. قیمتی که همچنان صعودی است و کار را برای تریدرها در انتخاب آن سخت می‌‌‌‌‌‌کند.

نکته مهم: با مطالعه گذشته قیمتی میکر به این نتیجه می‌رسیم که این ارز پس از هر افزایش قیمت شدید، یک افت قیمت شدید را تجربه کرده است. بنابراین سرمایه‌گذاری روی این ارز نیاز به ریسک‌پذیری زیادی دارد.

سخن پایانی

به اعتقاد کارشناسان بسیاری در صورت تحقق اهداف مدیریتی این پروژه، آینده روشنی برای Maker قابل‌تصور است. به‌ عنوان ‌مثال با کاهش قیمت میکر، مدیریت پروژه می‌‌‌تواند با سوزاندن توکن‌‌‌، قیمت را افزایش دهد. از این رو پیش بینی آینده ارز دیجیتال میکر تا حدودی بستگی به خط مشی مجموعۀ مدیریتی آن دارد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments