آموزش کامل سایت لوکال بیت کوینز (Local Bitcoins)

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مقدمه

لوکال بیت کوینز (LocalBitcoins) یک شرکت استارت آپی جهت تسهیل معاملات بیت کوین است که در سال 2012 در هلسینکی فنلاند فعالیت خود را آغاز کرد. مهمترین خدمت ارائه شده توسط سرویس لوکال بیت کوین، انجام معاملات بیت کوین در این بستر به وسیله واحد پول محلی می‌باشد. در این سایت که در بین کاربران ایرانی به لوکال بیت کوین مشهور شده ولی نام صحیح آن لوکال بیت کوینز است، کاربران می‌توانند نرخ خود را برای خرید و یا فروش بیت کوین تعیین کنند و تبلیغات خود را در وبسایت قرار دهند و سایر کاربران این آگهی‌ها را می‌بینند. اگر کاربران مایل باشند می‌توانند ملاقاتی را با شخص فروشنده برای خرید بیت کوین با پول نقد یا پرداخت آن بصورت آنلاین از طریق بانک، ترتیب دهند. این وبسایت خدماتی را برای مبادله بیت کوین بین کاربران ارائه می‌کند که از طریق آن هر شخص با شخص دیگری می‌تواند بیت کوین مبادله کند.

وبسایت لوکال بیت کوینز به آدرس localbitcoins.com فضایی جهت امتیازدهی و همچنین مکانیزمی جهت بازخورد برای کاربران را دارا می‌باشد و همچنین شامل خدمات سپرده گذاری و پیگیری مشکلات است. بهترین نکته درباره این وبسایت این است که شما با خریدار یا فروشنده به طور مستقیم وارد معامله می‌شوید و فقط زمانی که از شرایط رضایت داشتید، معامله را انجام می‌دهید.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

این وبسایت تمهیداتی اندیشیده است که عدم انجام تعهدات را برای خریدار و هم فروشنده سخت کرده است. به این صورت که بیت کوین‌هایی که قرار است معامله شوند، ابتدا توسط سایت بلوکه و از دسترس فروشنده خارج می‌­شوند، تا زمانی که پرداخت از سمت خریدار انجام گیرد و فروشنده به سایت اعلام کند، تمایل به آزاد کردن بیت کوین‌ها را دارد. این مکانیزم‌ها باعث می‌شود تا افراد ناشناس بتوانند با هم معامله داشته باشند و درصورت بروز مشکل، از سیستم حل اختلاف پیگیری کنند.

مزیت اصلی که سبب محبوبیت و مقبولیت لوکال بیت کوین شده است خرید فرد به فرد و حذف واسطه‌هایی مانند صرافی‌ها است که هم صرفه اقتصادی را افزایش می‌دهد و هم موجب تسهیل مبادله می‌شود. از ماه دسامبر سال 2013، لوکال بیت کوین دارای حدود 150000 معامله‌گر فعال با حجم معاملات 1500 تا 3000 بیت کوین در روز می‌باشد.

حجم معاملات لوکال بیت کوینز طی یک هفته

آموزش ثبت نام در لوکال بیت کوین

ثبت نام و وارد شدن به حساب کاربری در وب سایت لوکال بیت کوین بسیار ساده است. کافی است تا با استفاده از یک آدرس ایمیل ثبت نام کنید.

اما زمانی که شما در این سایت ثبت نام کردید، به این معنا نیست که می‌توانید از تمامی قابلیت‌های سایت لوکال بیت کوین استفاده کنید، بلکه برای استفاده کامل از خدمات سایت می‌بایست احراز هویت کنید، بعنوان مثال برای قرار دادن آگهی در سایت می‌بایست حتما احراز هویت شده باشید که این احراز هویت برای هر کشوری متفاوت است، برای کشور ایران این احراز هویت از طریق پاسپورت صورت می‌پذیرد.

برای احراز هویت ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید. پس از ثبت نام اولیه، صفحه تکمیل پروفایل باز می‌شود و اولین کار پس از ثبت نام این است که پروفایل خود را تکمیل کنید.

لوکال بیت کوین

چگونه در لوکال بیت کوینز معامله کنیم؟

در صفحه اصلی وبسایت لوکال بیت کوین شما می‌توانید معاملات را وابسته به این که می‌خواهید بیت کوین بخرید یا بفروشید، بر اساس Buy و Sell فیلتر کنید. همچنین امکان فیلتر کردن کشور برای شما برای انجام معامله وجود دارد. البته برای کاربران ایرانی که مشکل عدم امکان استفاده از روش‌های پرداخت بین المللی را دارند، امکان فیلتر کردن روش پرداخت نیز وجود دارد که می‌توانید بدون نیاز به داشتن یک حساب بانکی بین المللی و از طریق پرداخت ریالی معامله کنید.

لوکال بیت کوین

شما می‌توانید برای پیدا کردن طرف معامله خود در وبسایت لوکال بیت کوین آن‌ها را بر اساس روش پرداخت و کشور هم فیلتر کنید. برای مثال در صورتی که فقط مایل به دریافت یا پرداخت مبلغ معامله به صورت ریالی هستید، می‌توانید نتایج را بر همین اساس فیلتر کنید.

همواره جزئیات و شرایط مبادله را بررسی کنید و به بازخورد کاربران که به شکل امتیاز نمایش داده می‌شود، توجه داشته باشید. هر میزان امتیاز یک فرد بالاتر و به 100 درصد نزدیکتر باشد، آن فروشنده یا خریدار از نظر مشتریان قبلی خود اعتبار بیشتری دارد، معمولا 90 درصد به بالا برای یک خریدار یا فروشنده (تریدر)، خوب است و می‌توانید با آن معامله کنید.

در لوکال بیت کوین زمانی که یک معامله آغاز می‌شود، مقدار بیت کوین‌ها برای انجام معامله به طور خودکار از فروشنده دریافت و به کیف پول لوکال بیت کوین منتقل می‌شود. این بدان معناست که اگر فروشنده با پول شما ناپدید شود و مقدار بیت کوینی که به شما قول داده را آزاد نکند، لوکال بیت کوین به شما پرداخت می‌کند. در صورتی که در لوکال بیت کوین فروشنده باشید، نباید پیش از این که پول را از خریدار دریافت کردید، بیت کوین‌ها را آزاد کنید.

همچنین سیستم بازخورد این وبسایت، تصویری شفاف از عملکرد تمامی طرف‌های معامله در این وب سایت را ارائه می‌دهد و به شما می‌گوید که چقدر سابقه یک شخص درخشان است و می‌توانید با اعتماد بیشتری اقدام به معامله به وی نمایید. زمانی که روی نام کاربری فروشنده کلیک کنید، به صفحه‌ی فروشنده هدایت می‌شوید که یک سری اطلاعات فروشنده در آن موجود است. دو فاکتور مهم تعداد معاملات تصدیق‌شده‌ی کاربر موردنظر و تعداد افرادی که پس از معامله، این کاربر را مورد اعتماد تشخیص داده‌اند، در صفحه نمایش داده شده موجود است و می‌تواند معیار مناسبی برای اعتماد به کاربری که می‌خواهیم با او معامله کنیم، باشد. قطعا کسانی که تراکنش‌های موفق بیشتری داشته‌اند و همینطور توسط افراد بیشتری مورد اعتماد قرار گرفته‌اند، گزینه‌های مناسب‌تری برای انجام معامله می‌باشند.

علاوه بر این، مکانیسم تایید دو مرحله‌­ای لوکال بیت کوین، قابلیتی بسیار مهم و مکانیسم خوبی برای حفاظت از دارایی‌های کاربران و ارتقا امنیت در این وبسایت می‌باشد.

کارمزد تراکنش لوکال بیت کوینز

اگر با وبسایت ایرانی دیوار یا اپلیکیشن آن آشنا باشید، باید بدانید که ساختار کارمزد در وب سایت لوکال بیت کوین به شکلی مشابه وبسایت دیوار در ایران است. یعنی ثبت نام، خرید و فروش بیت کوین کاملا رایگان انجام می‌شود و لوکال بیت کوین فقط از کاربرانی که برای انجام معامله خود از تبلیغات استفاده می‌کنند، 1 درصد کارمزد پس از انجام معامله دریافت می‌کند. همچنین در لوکال بیت کوین انتقال بین کیف پول‌های کاربران رایگان است.

ارائه خدمات به کاربران ایرانی لوکال بیت کوینز

در حال حاضر روند ثبت نام و احراز هویت برای کاربران ایرانی لوکال بیت کوین بدون مشکل انجام می‌شود و کاربران حتی با آی پی ایران و بدون وی پی ان می‌توانند نسبت به ثبت نام، احراز هویت و معامله در این وبسایت اقدام کنند. با این وجود که چندی پیش خبرها حاکی از این بود که لوکال بیت کوینز از ارائه خدمات به کاربران ایرانی امتناع کرده و از فعالیت آنان در سایت خود جلوگیری به عمل آورده است و حساب‌های برخی کاربران ایرانی مسدود شده است. اما در حال حاضر این مشکل برای کاربران ایرانی لوکال بیت کوین وجود ندارد و می‌توانند پس از ثبت نام و طی فرآیند احراز هویت اقدام به خرید و فروش در لوکال بیت کوینز نمایند. هر چند در بخش راهنمایی این وبسایت شاهد این توضیحات هستیم.

لوکال بیت کوین

لوکال بیت کوین به دلایل امنیتی و حقوقی ممکن است خدمات محدودی را برای ساکنان مناطقی خاص ارائه دهد و یا هیچ خدمتی را برای ساکنان این مناطق ارائه ندهد. محدودیت‌های جغرافیایی مطابق لیست‌هایی که توسط مقامات ذیربط تعیین شده­اند، اعمال می‌شوند و ممکن است هر از گاهی به روزرسانی شوند. در حال حاضر لوکال بیت کوین قادر به ارائه خدمات به ساکنان این کشورها نیست: کوبا، کره شمالی، ایران، سوریه. این محدودیت در مورد ساکنان این کشورها و ایالت‌ها اعمال می‌شود، اما اتباع این کشورها در صورت اقامت در کشور دیگری قادر به استفاده از خدمات LocalBitcoins هستند.

سخن پایانی

در زمان نگارش مقاله حاضر، سیاست‌­های سایت لوکال بیت کوینز نامشخص است. بصورت رسمی در وبسایت آن اشاره شده که کاربران ایرانی نمی­‌توانند از خدمات این سایت استفاده کنند. در حالی که مشکلی در روند ثبت نام و احراز هویت به عنوان کاربر ایرانی در این وبسایت وجود ندارد. از طرفی یکبار در سال گذشته اکانت­‌های بسیاری از کاربران ایرانی آن مسدود شده است ولی بعدا اجازه برداشت موجودی این کاربران با ضوابطی خاص داده شد.

در حال حاضر چنانچه کاربر این وبسایت هستید و با آدرس ایران احراز هویت نمودید، به هیچ وجه دارایی‌­های خود را در کیف پول این وبسایت نگه ندارید. هرچند این سیاست­‌ها ممکن است در آینده تغییر و دوباره کاربران ایرانی بتوانند در این وبسایت بدون مشکل اقدام به خرید و فروش کنند. چنانچه کاربر این وبسایت نیستید، فعلا توصیه ما ورود به این وبسایت نیست.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

6 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام ببخشید اگر کسی پاسپورت نداشته باشه نمیتونه ثبت نام کنه
من خدمت نرفتم پاسپورت ندارم

در حال حاضر به کاربردان ایرانی خدمتی ارائه نمیدن

باتشکر از مطالب فوق العاده و به روز سایتتون
سوالی داشتم من چند سال پیش از بیت کوین خریداری کردم و در سایت localbitcoin الان اجازه انتقال پول به ولت را نمی دهد با پیغامهای error in form ,
Unfortunately LocalBitcoins is currently not available in the country where you are residing
مواجه می شوم حتی با تغییر ip و آدرس ثبت شده نیز تغییری ایجاد نمی شود راهی وجود دارد

سلام متاسفانه احتمالا متوجه هویت ایرانی و آی پی ایرانی شما شده و به همین دلیل بهتون اجازه نمیده

باتشکر از پاسخ شما
یک دوره اجازه انتقال به ولت را می دادند الان در چه وضعیتیه این اجازه رو نمی دهند اگر الان ip و مشخصات رو تغییر هم بدیم فایده ای نداره راهی هست

با قسمت ساپورت یا پشتیبانیشون در تماس باشید، شاید بتونید با ارسال مدارک مشکلتون رو رفع کنید.