آموزش استفاده از سایت چین لیست (Chainlist) + ویدئو

زمان مطالعه: 5 دقیقه

سایت چین لیست پلتفرمی برای اضافه کردن خودکار شبکه‌ها به کیف پول‌های رمزارزی است. اگر تا به امروز تجربه اضافه کردن شبکه به کیف پول‌هایی مثل متامسک را داشته باشید، می‌دانید که وارد کردن اطلاعات دستی چقدر خسته‌کننده و پردردسر است. سایت Chainlist ابزاری است که این مشکل را برای شما حل خواهد کرد. برای آشنایی با این وب‌سایت و آموزش استفاده از آن با ما همراه باشید.

در ویدیوی زیر آموزش استفاده از سایت چین لیست به صورت مرحله به مرحله آورده شده است:

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

شبکه‌های بلاکچین چه نقشی در مبادلات رمزارزی دارند؟

دنیای ارزهای دیجیتال روزبه‌روز گسترده می‌شود. امروزه رمزارزهای بسیار زیادی توسعه یافته‌اند و شبکه‌های مختلفی ایجاد شده‌اند. ارزهای دیجیتال برای توسعه، از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند. شاید تا چند سال پیش تعداد این شبکه‌ها انگشت‌شمار بود اما حالا تعداد بسترهای میزبانی رمزارزها غیر قابل شمارش است.

آموزش استفاده از سایت چین لیست (Chainlist)

تعداد زیادی از فعالان بازار ارزهای دیجیتال از کیف پول متامسک (Metamask) برای مدیریت دارایی‌های خود استفاده می‌کنند. این کیف پول از شبکه‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند. برای مثال بلاکچین اتریوم یکی از محبوب‌ترین شبکه‌ها برای توسعه ارزهای دیجیتال است. انتقال بسیاری از رمزارزها در این شبکه انجام می‌شود.

اولین راه برای اضافه کردن شبکه، وارد کردن اطلاعات به صورت دستی است که دردسرهای زیادی دارد. چین لیست (Chainlist) یکی از پلتفرم‌هایی است که به تعریف و اضافه کردن شبکه به کیف پول متامسک کمک می‌کند. در واقع سایت چین لیست پلتفرمی را توسعه داده است که به کمک آن کاربران می‌توانند به صورت خودکار و با درصد خطای نزدیک به صفر یک شبکه را روی متامسک اضافه کنند.

چگونه به کمک سایت چین لیست یک شبکه را به متامسک اضافه کنیم؟

روش سنتی اضافه کردن شبکه روی متامسک بسیار پردردسر و زمان‌بر است. در این روش، گاهی اطلاعات به اشتباه وارد می‌شود و همین موضوع می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. وارد کردن دستی داده‌ها کاری طاقت‌فرسا و پراسترس است.

سایت Chainlist به کاربران کمک می‌کند که به طور خودکار شبکه‌ها را به کیف پول Metamask اضافه کنند. به کمک این سایت نیازی به وارد کردن اطلاعات به صورت دستی نیست. پلتفرم چین لیست با سرعت بالایی نتایج افزوده شدن یک شبکه به متامسک را پیگیری و به‌روزرسانی می‌کند و همه چیز را به صورت یکپارچه پیش می‌برد.

می‌توان گفت استفاده از سایت Chainlist آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای اضافه کردن شبکه به متامسک خواهد بود.

سایت چین لیست پلتفرمی آنلاین است که طیف وسیعی از شبکه‌های مختلف ماشین مجازی اتریوم (EVM) را فهرست کرده است. در حال حاضر ۲۰۵ زنجیره یا شبکه مختلف در این پلتفرم لیست شده‌اند. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که تنها با چند کلیک، شبکه‌های مختلف را به کیف پول اضافه کنید.

مراحل اضافه کردن شبکه به متامسک از طریق سایت Chainlist

در این بخش به طور آزمایشی مراحل اضافه کردن شبکه در والت Metamask به کمک سایت Chainlist را مرور خواهیم کرد.

مرحله اول: کیف پول خود را وصل کنید!

آموزش استفاده از سایت چین لیست (Chainlist)

وب‌سایت چین لیست را باز کنید و سپس روی گزینه CONNECT WALLET در گوشه سمت راست بالای دسکتاپ یا تلفن همراه خود کلیک کنید.

مرحله دوم: جست‌وجوی شبکه

آموزش استفاده از سایت چین لیست (Chainlist)

پس از آنکه ولت شما به سایت چین لیست متصل شد، روی نوار جستجو بزنید و نام شبکه مورد نظر را وارد کنید. در این فیلد می‌توانید شبکه‌های اصلی (mainnet) یا آزمایشی (testnet) را جست‌وجو کنید. پس از انتخاب شبکه مورد نظر، گزینه ADD TO METAMSK را انتخاب کنید.

مرحله سوم: تأیید اتصال

آموزش استفاده از سایت چین لیست (Chainlist)

حال یک صفحه جدید (صفحه اعلان) روی مانیتور یا موبایل شما ظاهر خواهد شد. برای تأیید اضافه شدن شبکه، روی گزینه APPROVE کلیک کنید. بدین ترتیب شبکه مورد نظر بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات به صورت دستی به کیف پول متامسک اضافه خواهد شد.

لازم به ذکر است که استفاده از پلتفرم چین لیست برای عموم کاربران رایگان است. همچنین این پلتفرم متن‌باز است و امکان توسعه آن وجود دارد.

خلاصه مطلب

استفاده از سایت Chainlist راهکاری سریع، آسان، مطمئن و رایگان برای اضافه کردن شبکه‌ها به کیف پول‌های رمزارزی است. کافی است به وب‌سایت این پلتفرم مراجعه و کیف پول خود را به آن متصل کنید. سپس می‌توانید در عرض چند ثانیه شبکه‌های مختلفی را به ولت خود اضافه کنید. دقت داشته باشید که اضافه کردن شبکه‌ها به صورت دستی درصد خطای بسیار بالایی دارد. گاهی یک اشتباه ممکن است باعث خسارت مالی سنگینی شود. پس اگر اهل مبادلات رمزارزی هستید، همین الان استفاده از خدمات چین لیست را آغاز کنید.

برای استفاده از سایت چین لیست از این لینک وارد شوید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

مطب مفیدی بود ممنون