رهگیری تراکنش های بیت کوین با استفاده از کوین مارکت کپ

زمان مطالعه: 18 دقیقه

توضیح آسان بلاکچین

اگر دوست دارید در استفاده از اکسپلورر بلاکچین و در نتیجه رهگیری بیت کوین خبره شوید و با عملکرد آن کاملا آشنا شوید، این آموزش را دنبال کنید. برای شروع آدرس blockchain.coinmarketcap.com را در مرورگر خود وارد کنید و ادامه این آموزش را دنبال کنید. اول از همه باید با اکسپلورر بلاکچین آشنا شویم. به بیان ساده یک اکسپلورر بلاکچین، موتور جستجوی بلاکچین است که امکان جستجو برای یافتن اطلاعات خاصی درباره بلاکچین را فراهم می‌کند. هر تراکنشی اعم از ارسال یا دریافت رمزارز بر روی کیف پول که در شبکه بلاکچین رخ می‌دهد، یک معامله یا تراکنش نامیده می‌شود. هر معامله درون یک لجر دیجیتال یا دفتر کل ثبت می‌شود که به نام بلاکچین شناخته می‌شود. بلاک‌ها روی بلاکچین، مجموعه تراکنش‌های انجام شده‌ای هستند که توسط گروهی از اشخاص ثالث به نام ماینر برای بیشتر رمزارزهای منطبق با استاندارد گواه اثبات کار تایید می‌شود.

به طور خلاصه، اکسپلورر بلاکچین یک ابزار آنلاین برای مشاهده همه تراکنش‌های انجام شده روی بلاکچین، نرخ هش شبکه فعلی و رشد تراکنش‌ها و فعالیت روی آدرس بلاکچین به علاوه اطلاعات سودمند دیگر است. به عبارتی می‌توان به آن همچون دریچه‌ای نگریست که فرصت مشاهده اتفاقات در حال وقوع را می‌دهد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

اکسپلورر بلاکچین، فعالیت بلاک، همان گونه که در لحظه تایید می‌شود را نمایش می‌دهد. این اتفاق به کاربران امکان مشاهده داده‌ها را می‌دهد. کاربران می‌توانند شماره بلاک مشخصی را جستجو کنند و در سطح دیگری با مشاهده آدرس و جزئیات معامله‌ای که تشکیل بلاک می‌دهد، به بررسی آن بپردازند. در حال حاضر، اکسپلورر بلاکچین کوین مارکت کپ؛ شاخص‌هایی برای بیت کوین، اتریوم و لایت کوین دارد که اساس فراگیری نحوه رهگیری بیت کوین و سایر رمزارزها و همچنین درک داده‌های بلاکچین‌های دیگر را شکل می‌دهد.

چه کسانی از اکسپلورر بلاکچین استفاده می‌کنند؟

تریدرها و کاربرانی که اغلب اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌کنند برای بررسی وضعیت تراکنش خود از اکسپلورر بلاکچین استفاده می‌کنند. زمانی که کاربران معامله‌ای را آغاز می‌کنند، یک هش تراکنش که خود به خود ایجاد شده است را دریافت می‌کنند و با استفاده از آن می‌توانند جزئیات پرداخت و موفقیت آن را پیگیری کنند. ماینرها برای تایید فعالیت مهم بلاک از اکسپلورر بلاکچین استفاده می‌کنند چراکه تایید تراکنش به معنی دریافت پاداش بلاک است.

علاقه‌مندان به رمزارز می‌توانند فعالیت‌های بازار همچون مقدار بیت کوین در گردش و مارکت کپ یا حجم بازار را رصد کنند یا میزان انرژی لازم برای استخراج بیت کوین را تشخیص دهند. اکسپلورر بلاکچین سایت کوین مارکت کپ، یک ابزار لازم و کاربر پسند است که دسترسی آسان به اطلاعات را از نقاط جستجوی مجازی متعددی تامین می‌کند و درک عمیق‌تری از آن چه در جستجوی آن هستید را فراهم می‌کند. بیایید نگاهی به سایت اکسپلورر بلاکچین بیندازیم.

صفحه اصلی

block-explorer

وقتی وارد سایت شدید در سمت چپ هدر، لوگوی CoinMarketCap را مشاهده می‌کنید که شما را در هر لحظه به صفحه اصلی اکسپلورر می‌رساند.

block-explorer-coinmarketcap

در طرف سمت راست گزینه زبان انگلیسی، چینی و سایر زبان‌هایی که ممکن است در آینده اضافه شود، وجود دارد. کنار آن نوار جستجوی کوچکی است که در آن می‌توان دنبال مطلبی در مورد بلاکچین بیت کوین گشت. این نوار جستجو همواره در یک مکان حاضر است و با کلیک روی آیکون آن امکان تغییر آن به بلاکچین‌های دیگر همچون اتریوم یا لایت کوین وجود دارد.

block-explorer2

نوار اصلی جستجو

block-explorer-main search

نوار اصلی جستجو جایی است که در آن می‌توانید دنبال مطلب خاصی بگردید. به عنوان یک کاربر، می‌توانید به جستجو برای موارد ذیل اقدام کنید.

  1. بلاک: ارتفاع بلاک (تعداد بلاک)
  2. تراکنش: هش / آی دی تراکنش یا TXID
  3. والت‌ها: آدرس والت
  4. سرویس نام اتریوم (ENS)

یکی از موارد کاربرد اکسپلورر بلاکچین، بررسی وضعیت تراکنش‌ها است. این مهم با کپی و پیست کردن آیدی تراکنش در نوار جستجو میسر می‌شود. همچنین کاربران با پیست کردن آدرس والت در نوار جستجو توانایی تایید دریافت رمزارز را دارند. پیشنهاد همیشگی ما روش کپی پیست به منظور جلوگیری از وقوع خطا است. اکسپلورر بلاکچین آدرس و همه تراکنش‌های به انجام رسیده که آن آدرس مبدا و مقصد آن‌ها است را نشان می‌دهد. ممکن است درون یک بلاک، هزاران تراکنش تایید شده وجود داشته باشد، پس جستجوی یک تراکنش به خصوص با اسکرول کردن صفحه توصیه نمی‌شود. اما اگر دوست دارید که ترتیب دقیق تراکنشی را در قیاس با تراکنش دیگر در یک بلاک بدانید، می‌توانید از شاخص‌های دیگر همچون مقدار تراکنش و تایم استمپ پرداخت بهره ببرید تا شما را به تراکنش صحیح برساند.

مرور کلی بر بلاکچین

blockchain review

همین طور که در صفحه اصلی اسکرول می‌کنید، تعدادی از بلاک‌های بیت کوین، اتریوم و لایت کوین را مشاهده خواهید کرد. قیمت‌های فعلی یک بیت کوین، اتریوم و لایت کوین به دلار آمریکا، همراه با آخرین اخبار بازار نشان داده می‌شود. به خاطر بسپارید که این ارقام با خرید، فروش و استخراج رمزارز همواره در حال تغییر هستند. اگر کمی از ورود شما به صفحه گذشت، می‌توانید آن را رفرش کنید تا آخرین آپدیت را مشاهده کنید. البته این اطلاعات از سوی کوین مارکت کپ پشتیبانی می‌شود.

داده‌های بازار

block-explorer market

چهار عامل اطلاعات بازار در زیر هر ارز رمزنگاری شده لیست شده است تا مروری از ارزش و اندازه آن رمزارز ارائه شود. این عوامل به سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران کمک می‌کند تا عملکرد کنونی کوین را درک کنند. مارکت کپ (Market Cap) یا حجم بازار یا به عبارتی ارزش مجموع یک رمزارز، واژه‌ای است که سرمایه‌گذاران استفاده می‌کنند تا اندازه نسبی یک رمزارز را در ارتباط با رمزارز دیگر بسنجند. در کوین مارکت کپ، این آیتم با گرفتن قیمت فعلی رمزارز و ضرب کردن در مقدار در گردش آن رمزارز محاسبه می‌شود. مقدار در گردش (Circulating Supply)، تعداد کل کوین‌ها یا توکن‌هایی که در صرافی‌ها معامله و در اختیار عموم گذاشته می‌شود را نشان می‌دهد. دلیل بر استفاده از مقدار در گردش به جای تمام مقدار کوین (Max Supply) برای محاسبه حجم بازار به خاطر کوین‌ها/ توکن‌هایی است که قفل و ذخیره شده‌اند و یا عدم امکان فروش آن در بازار عمومی تاثیری بر قیمت ندارد و معرف بازار آزاد نیستند. بنابراین این کوین‌ها/ توکن‌ها نباید در حجم بازار لحاظ شوند. در این‌جا مثالی از چگونگی محاسبه حجم بازار با استفاده از اطلاعات بازار بیت کوین از عکس فوق را می‌آوریم.

قیمت × مقدار در گردش = حجم بازار

735324 × 17698112 = 13013846508288

13013846508288 دلار حجم بازار یا همان مارکت کپ بیت کوین در لحظه محاسبه است.

بیشترین عرضه یعنی بهترین تخمین برای بیشترین تعداد کوین‌ از یک رمزارز خاص موجود.

رمزارزها ارزش‌های متغیری در زمان‌های مختلف به خود می‌گیرند ولی از آن جا که دارندگان رمزارز و ارزهای دیجیتال از دارندگان دلار یا یورو در دنیا کمتر هستند، مارکت کپ‌های رمزارزی هنگام خرید یا فروش دارایی‌های رمزارزی، نوسان بیشتری به خود می‌بینند. به طور کلی، هر قدر بازار بزرگ‌تر باشد، ثبات بیشتری حکم‌فرما می‌شود. اما فارغ از این که مارکت کپ تا چه حد بالا می‌رود، هیچ رمزارزی کاملا از عوامل خارجی مصون نیست. با منوط کردن ارزش بیت کوین و اتریوم به دلار آمریکا، می‌توان ارزش رمزارز را نسبت به دارایی شناخته‌ شده‌تری تعیین کرد. نرخ هش، قدرت پردازش مصرفی شبکه برای راه‌اندازی یک بلاک به خصوص را اندازه می‌گیرد. نرخ هش کامپیوتر را می‌توان به KH/s، MH/s، GH/s، TH/s، PH/s یا EH/s بسته به تعداد هش‌های ایجاد شده در ثانیه اندازه گرفت.

بلاک‌های جدید

block-explorer-new block

سمت راست اطلاعات بازار و بلاکچین، میله‌های زرد و آبی، تازه‌ترین بلاک‌ها یا جدیدترین گروه‌های مربوط به تراکنش‌های تایید شده را نشان می‌دهد که در بلاکچین‌های بیت کوین و اتریوم ثبت شده‌اند. بلاک‌ها به ترتیب ایجاد، به یکدیگر زنجیر می‌شود و همیشه شماره هش منحصر به فرد بلاک قبلی را در بردارند.

این نوع نمایش از بلاک‌ها با بلاک‌های قدیمی‌تر که در سمت چپ مشخص هستند تا جدیدترین بلاک‌های ایجاد شده که همیشه در راست‌ترین سمت قرار دارند به طور مرتب آپدیت می‌شود. اندازه بلاک متناسب با تعداد معاملات صورت گرفته معین می‌شود بنابراین هر چه بلندتر باشند یعنی در طول مدت ایجاد بلاک، معاملات بیشتری صورت گرفته است. کوتاهی یا بلندی یک بلاک بستگی به این دارد که چند نفر در بازه مشخصی اقدام به انجام تراکنش می‌کنند و چند تراکنش تایید شده است. با اضافه شدن بلاک‌های جدید به زنجیره موجود، تراکنش‌ها امنیت بیشتری پیدا می‌کنند و در برابر حملات شبکه محفوط‌تر می‌مانند و از دوبار خرج کردن جلوگیری می‌کند.

block-explorer-recent block

اگر ماوس خود را به روی هر بلاک ببرید، شماره بلاک به همراه تعداد تراکنش‌های تایید شده در آن بلاک آشکار می‌شود. پایین این میله‌ها، ارتفاع بلاک (یا شماره بلاک)، تعداد کل بلاک‌هایی است که تا قبل از ایجاد بلاک مورد نظر، ایجاد شده‌اند. هنگامی که بلاک‌ها ایجاد می‌شوند، بایگانی آن دائمی می‌شود و امکان تغییر یا حذف آن وجود ندارد. این همان چیزی است که تکنولوژی بلاکچین را نفودناپذیر می‌کند؛ چرا که تنها امکان افزودن اطلاعات جدید به آن وجود دارد. معاملات کل (txs) تعداد کل معاملات تایید شده تا آن زمان برای بلاکچین مشخصی است. TP (تراکنش بر ثانیه)، تعداد میانگین معاملات نهایی شده در 24 ساعت گذشته را معین می‌کند. این تعداد بسته به تعداد کاربرانی که رمزارز انتقال می‌دهند، متغیر است.

مشاهده بلاک‌ها

block-explorer-block view

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره یک بلاک خاص، روی قسمت سه نقطه گزینه دیدن بلاک‌ها (view blocks) را کلیک کنید. به لیستی از جدیدترین بلاک‌های بیت کوین منتقل می‌شوید که می‌توانید روی یک ارتفاع بلاک کلیک کنید تا معاملات موجود در بلاک را مشاهده کنید.

اما اگر در صفحه اصلی نیستید، همواره می‌توانید هر بلاک بیت کوین یا اتریوم را با نوشتن شماره بلاک در نوار آدرس کوچک‌تر واقع در سمت راست صفحه جستجو کنید. حتما روی آیکون مناسب کلیک کنید تا در بین بلاکچین صحیح جستجو کنید.

block-explorer3

block-explorer4

بلاک‌های بیت کوین

block-explorer-bitcoin block

برای مشاهده بلاک‌های بیت کوین، روی گزینه view block کلیک کنید. زمانی که در صفحه بلاک‌های بیت کوین هستید، مروری از بلاکچین بیت کوین شامل جدیدترین اطلاعات بازار و جزئیات بلاک را مشاهده خواهید کرد.

block-explorer-bit coin block

در بالا، آیکون آبی رنگ coin به نوع دارایی اشاره می‌کند که از نوع کوین است و mineable (استخراج‌پذیر) بدین معنا است که این ارز رمزنگاری شده از سوی ماینرهایی ایجاد می‌شود که معماهای رمزنگاری را حل می‌کنند و به تایید معاملات کمک می‌کنند و آن‌ها را به یک دفترکل اضافه می‌کنند که در این مورد، لجر بلاکچین بیت کوین است.

قبلا بیشتر معیارهای بلاکچین در این صفحه توضیح داده شده است به جز دو واژه جدید که عبارتند از: تراکنش‌های در حال انتظار (Pending txs) و سختی شبکه (Difficulty). تراکنش‌های در حال انتظار، معاملاتی هستند که آغاز شده‌اند ولی هنوز از سوی ماینرها تایید نشده‌اند. عدم تایید تراکنش می‌تواند به دلیل ترافیک بالای شبکه و یا کارمزدهای دریافتی پایین و یا دلایل دیگر اتفاق بیافتد. کارمزدهای معامله برای ماینرها تشویق به حساب می‌آیند تا یک معامله را به انجام برسانند تا این که یک کارمزد پایین‌تر بتواند در سرعتی که معامله به بلاک اضافه می‌شود، تاخیر بیندازد. سختی شبکه به اندازه دشواری استخراج یک بلاک بر می‌گردد. در بیت کوین، سختی متناوب با عملکردی از میزان قدرت هش اعمالی از سوی شبکه ماینرها تنظیم می‌شود.

سلطه بیت کوین یا BTC Dominance به شاخصی اطلاق می‌شود که به مقایسه حجم بازار بیت کوین و تمامی رمزارزهای دیگر می‌پردازد.

block-explorer-bitcoin block 2

در اولین ستون در قسمت block view گزینه block height جدیدترین بلاک ایجاد شده را لیست می‌کند و کل معاملات نشان داده شده در هر بلاک، به بیت کوین و دلار آمریکا در همان لحظه تایید معامله، ارزش‌گذاری می‌شوند. سپس یک هش آیدی منحصر به فرد بلاک که یک کد رمزنگاری ایجاد شده به جهت مخفی کردن اطلاعات ورودی و حفاظت از آن در برابر تغییر است، ظاهر می‌شود. ستون معاملات (transactions) نشان می‌دهد چه تعداد از معاملات روی آن بلاک با موفقیت پست شده‌اند و آخرین ستون اطلاعات و زمان کامل شدن معامله را به شکل روز/ماه/سال ثبت می‌کند.

اگر بخواهید جزئیات بیشتری روی یک بلاک مشخص مشاهده کنید، کلیک بر روی گزینه block height شما را به همه معاملاتی که در آن بلاک مشخص موجود است منتقل می‌کند.

block-explorer-bitcoin

به عنوان نمونه، روی بلاک 575853 برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کردیم. اولین بخش سربرگ بلاک و خلاصه آن را نشان می‌دهد. در قسمت transactions، در بعضی موارد اگر مالک آدرس بر افشای همگانی هویت خود تصمیم بگیرد، ارسال کننده و دریافت کننده می‌توانند نام قابل شناسایی، مثلا کوین بیس و F2Pool داشته باشد. در غیر این صورت آدرس‌های والت به ترتیب حروف الفبا لیست می‌شوند. اولین معامله در بلاک بیت کوین و لایت کوین، پاداش بلاک است که به استخر استخراج یا گروه ماینرهایی که قدرت‌های پردازش خود را برای حل دسته جمعی معماهای رمزنگاری گواه اثبات کار جمع می‌کنند، ارسال می‌کنند. گاهی عبارت ناتوان در رمزگشایی «unable to decode» و بیت کوین «0 BTC» در معاملات را مشاهده خواهید کرد. این عبارت بدین معناست که معامله مجموعه اسکریپت استاندارد برای خروجی‌های معامله را تایید نمی‌کند. ممکن است که ارسال کننده از بلاکچین به عنوان راهی برای ذخیره اطلاعات و ایجاد یک رکورد داده استفاده کند.

مشاهده معاملات

block-explorer-say transactions

برای مشاهده دقیق‌تر اطلاعات بیت کوین، تب transactions را انتخاب کنید تا تک تک معاملات را با بلاک مرتبط به آن مشاهده کنید. تب transactions به عمل ارسال و دریافت رمزارز اشاره می‌کند. هر آیدی معامله که به نام هش آیدی، TxHash یا TxID هم شناخته می‌شود با یک الگوریتم هش طبق اطلاعات موجود در آن معامله خاص ساخته می‌شود. از این هش آیدی می‌توان به عنوان اثبات پرداخت دیجیتالی استفاده کرد. تغییر آن اطلاعات به هر شکلی باعث می‌شود که هش آیدی تغییر کند و به خاطر دستکاری، اطلاعات کاربران را عوض کند. دریافت کنندگان رمزارز هم می‌توانند با هش آیدی به جستجوی معامله بپردازند تا وضعیت آن را مشاهده کنند و رسیدن توکن‌ها یا کوین‌ها به والت خود را تایید کنند.

ارسال رمزارز مستلزم کارمزد است به همان صورتی که برای انتقال بانکی پول لازم است. تفاوت اصلی در این است که کارمزد انتقال رمزارز در مقایسه با کارمزد بانک یک مقدار بسیار حداقلی است. در تصویر بالا، یک معامله به ارزش 6709.35 دلار بیت کوین انتقال داده شده که کارمزد آن تنها معادل 3.02 دلار است. در واقع چه 6 میلیون دلار یا 6 دلار ارسال کنید، کارمزد به جای این که طبق اندازه معامله تعیین شود، یک میزان می‌ماند. به همین علت برخی چنین استدلال می‌کنند که رمزارز برای انتقال مقدار زیاد پول بسیار پربازده‌تر است. علاوه بر آن، دریافت کننده بیت کوین متحمل هزینه اضافی نمی‌شود، حتی زمانی که انتقال از نقطه دیگری از دنیا صورت پذیرد. معاملات رمزارزی اگر در یک یا چند دقیقه انجام نشود، به طور کلی در ظرف 24 ساعت صورت می‌گیرد.

پاداش بلاک

پاداش بلاک به ماینرها داده می‌شود که نقش اساسی در فضای بلاکچین بازی می‌کنند. ماینرها با استفاده از نرم‌افزار و سخت‌افزار استخراج، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند تا اولین فردی باشند که معماهای رمزنگاری را حل می‌کنند و گواه اثبات کار تولید کنند. در این فرایند، آن‌ها معاملاتی را تایید می‌کنند تا از خرج نشدن بیت کوین در جای دیگر اطمینان حاصل کنند. ماینری که معادله را درست حل کند، اولین کسی است که پاداش بلاک به همراه کارمزد معامله دریافت می‌کند. سپس ماینرهای دیگر باید راه حل ماینر اول را تایید و به بیانی دیگر به آن اعتبار بخشی کنند. از این رو طبق اطلاعات موجود روی بلاکچین به توافق کلی می‌رسند. پاداش بلاک مشوقی برای ماینرها است تا به طور پیوسته معاملات را تایید کنند و بلاکچین را آپدیت و امن نگه دارند.

مشاهده معامله

block-explorer market transactions

با کلیک بر روی هر TxHash در صفحه مشاهده بلاک به صفحه اختصاصی آن تراکنش خاص منتقل می‌شوید. در صفحه این تراکنش، می‌توانید مشاهده کنید که آیا تراکنش با سبز شدن با موفقیت تایید شده است یا خیر.

تاییدهای بلاک (Confirmation)‌، تعداد بلاک‌هایی هستند که بعد از این بلاک ایجاد شده‌اند و نشانه‌ای از میزان امنیت معامله در زمان مشاهده آن می‌باشد. یک کانفرم بدین معناست که معامله با موفقیت تایید شده و به زنجیره بلاک‌ها افزوده شده است. دو تایید یا کانفرم بدین معناست که یک بلاک جدید ایجاد شده است و با تراکنش درون آن به بلاک قبلی زنجیر شده است. هر چه آن تراکنش تاییدهای بیشتری داشته باشد، امنیت بالاتری دارد.

به عنوان یک قانون کلی، یک معامله ایمن، به 6 تایید نیاز دارد که برای ایجاد روی بلاکچین بیت کوین تقریبا به یک ساعت زمان نیاز دارد (در هر 10 دقیقه یک بلاک روی بلاکچین بیت کوین ساخته می‌شود. اندازه یک تراکنش بیت کوین به تعداد بایت‌های آن تراکنش برمی‌گردد. این تعداد به تعداد ورودی و خروجی ایجاد شده برای تکمیل تراکنش بیت کوین و نوع معامله‌ای که قرار است انجام شود، بستگی دارد. تراکنش‌های استاندارد که مستقیما به یک کلید یا آدرس عمومی ارسال می‌شود، کوچک‌تر از یک معامله غیراستاندارد است و پیچیده‌تر خواهد بود. بزرگ‌ترین اندازه بلاک بیت کوین 1MB است ولی گاهی به خاطر سگویت می‌تواند بزرگ‌تر شود.

تراکنش‌های بیت کوین (UTXO)

utxo transaction

در این تراکنش بیت کوین، دو آدرس که دربردارنده دو مقدار مختلف “از” (From) و “به” (To) است را مشاهده می‌کنید. یک والت بیت کوین، تنها یک موجودی یا بالانس ندارد بلکه از چند موجودی کوچک‌تر به نام خروجی خرج نشده معامله یا UTXO تشکیل شده است که مبلغ کل تشکیل دهنده موجودی مجموع را می‌سازد.

این UTXOها تا آغاز یک معامله دست نخورده می‌مانند و بعد به طور اتفاقی یکی بعد از دیگری انتخاب می‌شوند تا به مقدار تراکنش کامل برسد یا از آن فراتر رود. در این لحظه، خروجی‌های خرج نشده تراکنش تفکیک می‌شود تا این که مقدار درست از جمله کارمزدها توزیع شود. در نهایت ارزش باقی مانده بیت کوین به ارسال کننده بازمی‌گردد و تراکنش با همان مبلغ مورد انتظار اولیه بالانس می‌شود.

آدرس

block-explorer-bitcoin address

در صفحه بالا یک صفحه آدرس بیت کوین را مشاهده می‌نمایید. یا کلیک روی آدرس بیت کوین، به صفحه اطلاعات آدرس والت که شامل یک QR کد و لیست همه تراکنش‌هایی که آن آدرس خاص به آن‌ها مربوط بوده، منتقل می‌شوید. همچنین می‌توانید بر روی آدرس کلیک نموده و آن را کپی کنید. موجودی کنونی والت شامل حجم بیت کوین ارسالی و دریافتی، تعداد کل تراکنش‌های انجام شده و تعداد تراکنش‌های وارد شده و خارج شده می‌شود. جستجوی آدرس مشابه با مشاهده صورت‌حساب بانکی همه خریدهایی است که با آن حساب صورت گرفته است.

اصطلاحات Ethereum Gas، Gwei و Nonce در دنیای اتریوم

Ethereum Gas، Gwei and Nonce

وقتی از اتریوم صحبت می‌کنیم، قراردادهای هوشمند نیز مطرح می‌شود. این توافق‌های دیجیتال در یک شبکه جهانی و نامتمرکز توزیع و ذخیره می‌شود. با استفاده از ماشین مجازی اتریوم، در صورت تامین برخی شرایط، می‌توان هر تقاضا یا توافقی برای اجرای اتوماتیک نوشته شود.

در اتریوم، گس به عنوان سوخت شبکه اتریوم شناخته می‌شود که مشابه کارمزد معاملات بیت کوین است. گس در gwei ارائه می‌شود که معادل 0.000000001 اتریوم است. قیمت گس به هزینه‌ای که تعیین کردید و مایل هستید برای فعالیت محاسباتی لازم برای انجام معاملات هزینه کنید، اشاره دارد. قبل از ارسال یک پرداخت اتریوم، بیشترین مقداری که می‌خواهید در تراکنش خود هزینه کنید را مشخص می‌کنید که تحت عنوان سقف گس لیست می‌شود. یک تراکنش اتریوم استاندارد 21000 گس هزینه دارد و هر چه یک تراکنش پیچیده‌تر باشد، قدرت پردازش بیشتری برای انجام آن نیاز است. گس (Gas) استفاده شده نشان دهنده میزان واقعی مصرف سوخت برای انجام تراکنش است و کارمزدها (Fee) نشان دهنده مقدار گس هزینه شده به دلار آمریکا یا اتریوم است به علاوه مقدار بلااستفاده برگشتی به کاربر است. هر معامله‌ محتوی یک نانس است که تعداد معاملات ارسالی با این آدرس است و برای جلوگیری از دوبار خرج کردن استفاده می‌شود.

لایت کوین

آدرس‌های P2SH (پرداخت به اسکریپت هش) لایت کوین بعد از انشعاب از بیت کوین، از 3 به M تغییر کرد تا از اشتباه بین آدرس‌های لایت کوین و بیت کوین جلوگیری شود. یک P2SH اجازه آزاد شدن و استفاده مطابق با شرایط دریافت کننده ترجیحا با الزامات ارسال کننده را به تراکنش می‌دهد. کاربران لایت کوین باید بدانند که تغییر در فرمت‌های P2SH صرفا دو رمزنگاری متفاوت برای یک آدرس است.

اطلاعات بیشتر از بازار

آیا دوست دارید اطلاعات بیشتری مشاهده کنید؟ گزینه مشاهده اطلاعات بازار (view market data) شما را مستقیما به سایت کوین مارکت کپ منتقل می‌کند که در آن جا می‌توانید به اطلاعات کوین، توکن و صرافی‌های مختلف دسترسی داشته باشید.

Ethereum Gas، Gwei and more data of market

سخن پایانی

به طور خلاصه، اکسپلورر بلاکچین کوین مارکت کپ چهار چشم انداز اصلی جستجوی بلاکچین‌های مختلف برای کاربران خود فراهم می‌کند. در صفحه اصلی، با خلاصه کنونی بلاکچین آغاز می‌کنید و بعد به لیستی از بلاک‌ها با گزینه‌های قابل انتخاب منتقل می‌شوید و اطلاعات یک بلاک را می‌خوانید. همچنین به لیستی از تراکنش‌ها دسترسی دارید و می‌توانید جزئیات آن‌ها را قبل از رفتن به یک صفحه آدرس مشاهده کنید که در میان اطلاعات دیگر، رکوردهای پرداخت‌های ورودی و خروجی را نشان می‌دهد. ماینرها، تریدرهای رمزنگاری و فراگیران بلاکچین از این ابزار استفاده می‌کنند تا نسبت به بلاکچین و پرداخت‌های رمزارزی خود به روز باشند. اکسپلورر بلاکچین این امکان را فراهم می‌کند که نتایج جستجوی شما براساس ملزومات اطلاعات شما و نقاط ورود مختلف ما، تنوع در بازیابی اطلاعات مورد نیازتان را تامین ‌کند.

در این مقاله به بررسی روش رهگیری بیت کوین در سایت کوین مارکت کپ پرداختیم. توجه داشته باشید که اکسپلوررهای بلاکچین فراوانی وجود دارد که در برخی مقالات دیگر سایت به آنها اشاره کردیم. هر کدام از این سایت‌ها اطلاعات خاصی را به کاربر نمایش می‌دهند ولی پایه اطلاعات همه آنها بر مبنای بلاکچین است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments