تاثیر اتریوم ۲ بر قیمت اتر چگونه است؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقدمه

ارتقا و به‌روزرسانی اتریوم (Ethereum) به نسخه دوم، می‌تواند باعث پرواز این رمزارز شود. در حال حاضر فاکتورهایی در تأیید این احتمال وجود دارد. در این مقاله می‌کوشیم که ابتدا قیمت اتریوم را تحلیل کنیم و سپس تاثیر اتریوم 2 را بر قیمت اتر تحلیل می‌کنیم.

تاریخچه قیمت اتریوم

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

پیش از آنکه به تاثیر اتریوم 2 بر قیمت اتر بپردازیم، بهتر است نگاهی به تاریخچه‌ اتریوم بیندازیم. بر اساس داده‌های Coinmarketcap اوج قیمت اتریوم، در 13 ژانویه 2018 در قیمت 1432 دلار ثبت شده است. این ارز دیجیتال، در اوج قیمت خود ارزش بازاری به مبلغ 137 میلیارد دلار داشته است.

اگر قیمت هر کوین اتریوم (ETH) در حال حاضر 10000 دلار می‌بود، ارزش بازار آن 1.13 تریلیون ارزش داشت که این مطلب با توجه به ارزش بازار بیت کوین ــ حدود 500 میلیارد دلار ــ مضحک به نظر می‌رسد. با این حال، ارزش بازار فعلی اپل 2 تریلیون دلار است و شرکت مایکروسافت و آمازون، هر کدام با ارزش بازاری بالغ بر 1.6 تریلیون دلار، اپل را تعقیب می‌کنند.

بدیهی است که رسیدن به ارزش بازار 1 تریلیون دلار کار دشواری است، اما این کار برای یک ارز دیجیتال بین‌المللی مانند اتریوم غیرممکن نیست.

قیمت اتریوم 2

تحلیل قیمت اتریوم

برای بررسی تاثیر اتریوم 2 بر قیمت اتر، ابتدا باید قیمت اتریوم را بررسی و تحلیل کنیم. پرواز اتریوم به قیمت 1000 دلار واقع‌بینانه است، اما اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال در این باره چه می‌گویند؟ این ارز دیجیتال، پیش از شیوع همه‌گیری کرونا، 287 دلار ترید می‌شد اما در 13 مارس به 86 دلار سقوط کرد.

اتریوم وضعیت خود را به طرز چشمگیری بهبود داد و در اول سپتامبر، اوج قیمت جدیدی را ثبت کرد: 488 دلار. حرکت فعلی قیمت اتریوم، صعودی است؛ اما همچنان می‌تواند به راه خود ادامه دهد؟

روند صعودی قیمت اتریوم روی نمودار هفتگی برقرار است و کف قیمتی بالاتر، در 308.42 دلار نسبت به سطح 176 دلار ایجاد شده است. علاوه بر این، فاکتورهای دیگری هم به نفع اتریوم وجود دارد.

برای مثال، معیار احساسات بازار نشان می‌دهد که تعداد نهنگ‌هایی که حداقل 100 هزار و حداکثر 1 میلیون اتریوم در اختیار دارند، طی یک ماه گذشته از 159 به 165 افزایش یافته است. این مسئله نشان می‌دهد که اتریوم دست‌کم 216 میلیون دلار ارزش دارد.

تاثیر اتریوم 2 بر قیمت اتر
موجودی اتریوم در صرافی‌ها (نمودار ساعتی با میانگین متحرک 1 روزه)

علاوه بر این، بر اساس اعلام Glassnode تعداد کوین‌های موجود اتریوم در صرافی‌ها، به کمترین میزان خود در 10 ماه گذشته رسیده است. این معیار هم برای نشان دادن فشار فروش فعلی یک دارایی، بسیار مفید است. در مورد اتریوم نیز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران فعلاً تمایلی به فروش آن ندارند.

تاثیر اتریوم 2 بر قیمت اتر چگونه است؟

اتریوم 2 یا آپدیت نسخه دوم اتریوم (ETH 2.0 Update) یکی از مورد انتظارترین به‌روزرسانی‌های تاریخ بلاکچین است که در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود. انتشار این نسخه چندین بار به تعویق افتاده است اما سرمایه‌گذاران همچنان صبورانه در انتظار آن به سر می‌برند.

یکی از ویژگی‌های اصلی اتریوم 2، تغییر الگوریتم اجماع از گواهی اثبات کار (POW) به گواهی اثبات سهام (POS) است. چندین ارتقای دیگر هم در دستور کار اتریوم قرار دارد که باعث می‌شود مقیاس‌پذیری آن بهبود پیدا کند و سرعت تراکنشش افزایش یابد.

ارتقا و بهسازی اتریوم، به خودی خود باعث افزایش تقاضای اتریوم می‌شود؛ زیرا سرعت تراکنش را افزایش و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. تقریباً اکثر توکن‌ها می‌توانند در بلاکچین اتریوم قرار بگیرند و در نتیجه چنین ارتقایی اثر مثبتی هم بر آنان خواهد گذاشت.

بسیاری از تحلیلگران گمانه‌زنی می‌کنند در صورتی که ارتقای مذکور با موفقیت انجام شود، قیمت اتریوم حداقل می‌تواند به نقطه اوج خود، یعنی 1432 دلار برسد. با توجه به معیارهای مثبتی که به نفع این ارز دیجیتال موجود است، به نظر می‌رسد که صعود قیمت اتریوم به 10000 دلار بعید نیست.

سخن پایانی

در این مقاله، تاثیر اتریوم 2 بر قیمت اتر را بررسی کردیم. اتریوم (Ethereum) در سال 2018 در سطح 1432 دلار اوج قیمت تاریخ خود را ثبت کرد که اگر با همان فرمان ادامه می‌داد، ارزش بازار فعلی آن به حدی شگفت‌انگیز می‌رسید. پس از سقوط قیمت، مجدداً وضعیت خود را بهبود داد. وضعیت تکنیکال اتریوم نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در حال نگهداری این رمزارز هستند و تمایلی به فروش آن ندارند. با انجام به‌روزرسانی در اتریوم، امکاناتی ایجاد می‌شود که انتظار می‌رود در پی آن جهش قیمت برای اتریوم رخ دهد. تغییر الگوریتم اجماع از اثبات کار به اثبات سهام و همچنین امکان استفاده از توکن‌های دیگر روی نسخه جدید، عواملی هستند که احتمال موفقیت آتی این رمزارز را تقویت می‌کنند و باعث می‌شوند رسیدن به قیمت 10000 دلار غیرممکن نباشد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments