اینفوگرافیک: رمزنگاری در بلاکچین چگونه است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شاید از خود پرسیده باشید که چرا از بیت کوین به عنوان یک رمزارز یاد می‌شود؟ اصلا رمزارز به چه معناست؟ رمزارز‌ها چگونه امنیت خود را تامین می‌کنند؟ ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با استفاده از این اینفوگرافی به پاسخ این سوالات برسید.

آموزش بلاکچین

در دنیای واقعی برای تایید قرار‌داد‌ها هر یک از طرفین باید با امضای خود صحت درستی معامله را تایید کنند تا قرارداد در گذر زمان دستخوش تغییر یک‌ جانبه از سوی طرف مقابل نگردد. در دنیای رمزارز‌ها نیز دقیقا همین مکانیزم برای تایید تراکنش‌ها وجود دارد. تایید تراکنش‌های بیت کوین در بلاکچین توسط کلید‌های عمومی و خصوصی صورت می‌گیرد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

کلید عمومی: کلید عمومی در بلاکچین را می‌توان به یک قفل تشبیه کرد که از صندوق گنجیه رمزارزی شما محافظت می‌کند. این قفل که برای همگان قابل مشاهده است تا حدودی مالکیت شما نسبت به آنها را اثبات می‌کند. درست مانند شماره کارت بانکی شما که قابل رویت است.

کلید خصوصی: کلید خصوصی بلاکچین را می‌توان راهکاری برای اثبات کامل مالکیت دانست که بدون آن نمی‌توانید قفل کلید عمومی را باز کنید. کلید خصوصی در دنیای ارز‌های فیات با رمزدوم کارت بانکی قابل مقایسه است که تنها در اختیار شما قرار دارد و بدون آن امکان خرید اینترنتی وجود ندارد.

ترکیب کلید‌های عمومی و خصوصی با یکدیگر را می‌توان مهر تاییدی بر تراکنش‌های بلاکچین قلمداد کرد که هیچ یک به تنهایی نمی‌توانند امنیت تراکنش‌ها را تامین کنند.

شیوه رمزنگاری: در بلاکچین رمزنگاری توسط الگوریتم‌های خاصی صورت می‌گیرد که برای هر رمزارز متفاوت است. این الگوریتم‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که با دریافت هر ورودی با هر اندازه‌ای یک خروجی با اندازه معین بوجود می‌آورند. به اعمال این الگوریتم در بلاکچین «هشینگ» و خروجی بدست آمده که شامل رشته‌ای از اعداد و حروف است را «هش» می‌گویند.

حال که با کلید‌های ذخیره سازی آشنا شدید بهتر است این نکته را نیز بدانید که بر خلاف تصور غلط بسیاری از دارندگان بیت کوین و رمزارز‌ها کیف‌ پول‌‌های دیجیتالی کوین‌ها را ذخیره نمی‌کنند بلکه همین کلید‌های عمومی و خصوصی را ذخیره‌سازی می‌کنند و در زمان نیاز آنها را فراخوانی می‌کنند. در اصل کوین‌های شما در بلاکچین ذخیره و آدرس آنها در کیف‌ پول مجازی شما ذخیره می‌شود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments