قیمت لحظه ای بایننس دلار + نمودار قیمت BUSD 🖥️ اردیبهشت ۱۴۰۳

BUSD
BUSD
رتبه: 562
$ 0.997753
62,901 تومان
0.14%
ارزش کل بازار
$ 70,352,330
حجم معاملات 24 ساعته
$ 476,552
عرضه در گردش
70,511,464 BUSD
عرضه کل
70,511,464 BUSD


نوسانات و اطلاعات قیمت بایننس دلار

هر واحد بایننس دلار (BUSD) در این لحظه با قیمت 0.997486 $، معادل 62,901 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال بایننس دلار، معادل $ 70,352,330 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 476,552 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 0.14% کاهش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت بایننس دلار یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره بایننس دلار

بایننس یو اس دی (Binance USD) با نماد اختصاری BUSD، یک ارز دیجیتال با ارزش پایدار (استیبل کوین) با پشتوانه ارز فیات است که ارزش آن به صورت ۱:۱ با دلار آمریکا حفظ می‌شود. استیبل کوین بایننس یو اس دی توسط صرافی بایننس (Binance) و با مشارکت پکسوس (Paxos) صادر شده و توسط اداره خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) تأیید و تنظیم شده است.
بایننس یو اس دی به عنوان یک توکن ERC-20 بر بستر بلاکچین اتریوم اجرا می‌‌شود. با این حال، این استیبل کوین با استاندارد BEP-2 بایننس نیز سازگار است. به این معنی که بایننس یو اس دی را می‌توان هم در شبکه اتریوم و هم در شبکه بایننس استفاده کرد. روش کار به این صورت است که وقتی کاربر بخواهد بایننس یو اس دی خود را از یک بلاکچین به بلاکچین دیگر منتقل کند، باید آن را با استفاده از تابع تبدیل (Convert) بایننس، تبدیل نماید. تابع تبدیل بایننس، قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد که دارایی‌های دیجیتال خود را به طور یکپارچه بین بلاکچین‌های مختلف جابه‌جا کنند.
به عنوان یک استیبل کوین، بایننس یو اس دی برای حفظ ارزش پایدار طراحی شده و یک جایگزین مناسب برای معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی است که به دنبال اجتناب از نوسانات بازار دارایی‌های دیجیتال هستند. به همین دلیل، بایننس یو اس دی نقش مهمی در تراکنش‌ها، پرداخت‌ها و تسویه حساب‌ها و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) دارد.
بایننس یو اس دی سه ویژگی کلیدی را برای تراکنش‌ها ارائه می‌دهد: دسترسی، انعطاف‌پذیری و سرعت. ارز دیجیتال بایننس یو اس دی به راحتی از طریق بایننس یا پکسوس قابل‌دسترسی است. این استیبل کوین همچنین با ارائه انعطاف‌پذیری به کاربران رمزارز اجازه می‌دهد که به سرعت دارایی‌های خود را به یک دارایی پایدار تبدیل کنند، بدون اینکه از فضای بلاکچین خارج شوند. در نهایت، با استفاده از بایننس یو اس دی، کاربر می‌تواند به سرعت وجوه را به سراسر جهان ارسال کند.
مکانیسم حفظ پشتوانه بایننس یو اس دی در مقایسه با سایر انواع استیبل کوین‌ها نسبتاً ساده است. به این صورت که هر بایننس یو اس دی با ۱ دلار از ذخایر قابل‌تعویض است. با ارسال بایننس یو اس دی شما به پکسوس، آنها توکن‌ها را می‌سوزانند و ارز فیات را در اختیار شما قرار می‌دهند. این مکانیسم، عرضه و ذخایر را در نسبت ۱:۱ ثابت نگه می‌دارد.

تاریخچه قیمت بایننس یو اس دی

همان‌طور که گفته شد، بایننس یو اس دی یک استیبل کوین است که ارزش آن به صورت ۱:۱ با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. به عبارت دیگر، بایننس یو اس دی به ‌گونه‌ای طراحی شده که قیمت BUSD، همیشه برابر با ۱ دلار آمریکا باشد.
با این حال، با نگاهی به نمودار قیمت بایننس یو اس دی می‌توان مشاهده کرد که قیمت ارز BUSD هم در برخی مواقع تا حدودی نوسان داشته است. برای مثال، در ۱۲ مارس سال ۲۰۲۰، قیمت بایننس یو اس دی تا ۱٫۱۱ دلار افزایش یافت و روز بعد، قیمت BUSD تا ۰٫۸۸ دلار کاهش پیدا کرد.
اما از آن زمان تاکنون، به نظر می‌رسد که قیمت ارز BUSD در محدوده ۱ دلار تثبیت شده است.

پیش بینی قیمت بایننس یو اس دی

از نظر تئوری، قیمت بایننس یو اس دی هرگز نباید تغییر کند. در واقع، هدف اصلی بایننس یو اس دی، پول درآوردن یا از دست دادن نیست، بلکه این ارز دیجیتال به عنوان یک استیبل کوین و ابزار ذخیره پایدار ارزش طراحی شده است. به همین دلیل، پیش‌بینی قیمت BUSD همانند سایر ارزهای دیجیتال چندان رایج نیست.
استیبل کوین بایننس یو اس دی از سال ۲۰۲۱ به طور تصاعدی رشد کرده است. ارزش بازار این استیبل کوین که در ابتدای سال ۲۰۲۱ حدود ۱ میلیارد دلار بود، اکنون به بیش از ۲۱ میلیارد دلار رسیده است. این موضوع باعث شده که بایننس یو اس دی، پس از تتر (USDT) و یو اس دی کوین (USDC)، سومین استیبل کوین برتر از لحاظ ارزش بازار باشد. این رشد تا حد زیادی به دلیل پذیرش زیاد این ارز دیجیتال از سوی کاربران است؛ زیرا کیف پول‌ها، پلتفرم‌ها، صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) و متمرکز (CEX) زیادی از بایننس یو اس دی پشتیبانی می‌کنند.
علاوه بر این، بایننس یو اس دی به دلیل برخورداری از حمایت بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات در جهان، پتانسیل زیادی برای رشد دارد. همچنین، از آنجایی که بایننس یو اس دی به طور منظم، تحت ممیزی‌های شخص ثالث قرار گرفته و به شدت برای حفظ ارزش ۱:۱ آن با دلار آمریکا تنظیم شده است، بسیاری آن را یکی از امن‌ترین استیبل کوین‌های موجود در بازار می‌دانند.
با این حال، این نکته را هم باید در نظر داشت که بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرنوسان است و امکان رویدادهای غیرمنتظره مانند سقوط ترا، در آن وجود دارد. همچنین، اگرچه استیبل کوین‌هایی مانند بایننس یو اس دی نسبت به سایر ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی کمتری دارند، اما ممکن است توسط آژانس‌های نظارتی، مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، تحت نظارت بیشتری قرار بگیرند.
بنابراین، قبل از سرمایه‌گذاری در هر ارز دیجیتالی حتماً تحقیقات لازم و کافی را انجام دهید و هرگز بیش از آنچه را که می‌توانید از دست بدهید، در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری نکنید.

دیدگاه خود را ثبت کنید

2404 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments