آینده ارز دیجیتال الگوراند (Algorand) + پیش بینی قیمت ALGO

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

اگر قرار باشد ارزهای دیجیتال نظام مالی آتی جهان را تسخیر کنند، باید بتوانند مشکل سرعت تراکنش را حل کنند، به نحوی که ماهیت غیرمتمرکز بودن آنها به همراه امنیت در این راه از دست نرود و کاهش نیابد. الگوراند (Algorand) پروژه‌ای تازه‌نفس است که بر ارتقای سرعت تراکنش‌ها تمرکز دارد و در این راه توفیقات چشمگیری داشته است. در این مقاله می‌کوشیم آینده الگوراند را بررسی و قیمت آتی آن را پیش‌ بینی کنیم.

الگوراند (Algorand) چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ارز دیجیتال الگوراند (Algorand) در ژوئن سال 2019  با قیمت 3.28 دلار لیست شد که بالاترین قیمتی است که تا به حال به خود دیده است. از آن زمان به بعد، قیمت این ارز دیجیتال درصد قابل‌توجهی سقوط کرد اما ارزش بازار پایدار آن باعث شد که جایگاه خود را در میان لیست 50 رمزارز برتر محکم کند. بنیاد الگوراند در سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد 250 میلیون دلار را به برنامه‌های توسعه و بهسازی بلاکچین خود اختصاص دهد و همچنین مشارکت رسمی خود را با ائتلاف بلاکچین وال استریت (WSBA) اعلام کرد که در راستای توسعه بلاکچین منعقد شده است. پیدا کردن شرکای معتبر می‌تواند آینده الگوراند را متحول سازد.

آینده الگوراند

الگوراند (Algorand) بر اساس الگوریتم اجماع Permissionless Pure PoS طراحی شده که نیازی به مجوز ندارد و به عبارتی نوعی الگوریتم گواه اثبات سهام است که با استفاده از تکنولوژی دفتر کل توزیع شده (Distributed Ledger Technology) پیاده‌سازی شده است و ادعا می‌شود که نخستین ارز دیجیتال بازار است که از چنین تکنولوژی‌ای برخوردار است. متولیان پروژه قصد دارند که با استفاده از این امکان برای حوزه‌های مختلفی از قبیل پژوهش، زیرساخت‌ها، ارتقاء و آموزش جامعه، تأمین مالی کنند.

مروری بر وضعیت الگوراند (Algorand)

نام پروژه الگوراند (Algorand)
نماد ALGO
عرضه کل 3,303,088,850
وبسایت رسمی Algorand.foundation
مبتنی بر الگوریتم اجماع Pure PoS
سال عرضه 2019
اوج قیمت 3.28  دلار
پلتفرم صرافی

Binance, Coinbase Pro, OKEx, CoinEx, Huobi Global, Kraken, BitZ, Binance JEX, MXC, BKEX, BitMax, Gate.io, DragonEx, Hoo, Kucoin, HBTC, Bibox, Bitfinex, Bittrex, EXMO, EXMO, Hotbit, CoinDCX, Bilaxy, Bittrex, Binance US, HitBTC, WazirX, TOKOK, Bitmart, Hotbit, Bittrex.

کیف پول

Myalgo, Trust Wallet

الگوراند به صورت رسمی اعلام کرده است که شبکه پاکت (Pocket Network)، که نسل جدید شبکه‌های غیرمتمرکز تلقی می‌شود، برای توسعه‌دهندگان باز است تا بتوانند اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز نظیر به نظیر بسازند. Pocket Network توسط کیت‌های توسعه نرم‌افزار چندزبانه (SDK) منبع‌باز و بدون نیاز به مجوز الگوراند پشتیبانی می‌شود، نود اپراتور را به توسعه‌دهندگان متصل می‌سازد.

برای کاهش هزینه توسعه اپلیکیشن‌ها بلاکچین، شبکه‌های متمرکز فعلی را کنار گذاشته است. کاهش هزینه‌ها با استفاده از تکنولوژی بلاکچین همچون برگ برنده‌ای است که آینده الگوراند را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

آینده الگوراند

مروری بر عرضه اولیه الگوراند (Algorand)

پلتفرم ALGO
سرمایه جذب شده 122,400,000 دلار
تاریخ عرضه اولیه 19 ژوئن 2019
قیمت عرضه اولیه 2.40 دلار

 

شُرکا

Blockchain Game Alliance, Blockchain.com, Union Square Ventures (USV) and Borderless Capital, Meld Gold, Realio, SFB Technologies, Shyft Network, Monerium, SIAE, Blockchain Education Network (BEN), Cartan, Syncsort, circle, Bixin capital, pillar, usv, applied crypto, lvna capital, kosmos, qcp cpaital, polybius capital, p2p capital, spark pool, IMO Venture, youbi capital, WING, meta stable, neo global capital

تحلیل قیمت الگوراند (Algorand)

بالاترین قیمتی که الگوراند در سال 2020 معامله شد 0.68 دلار بود. نرخ بازدهی سرمایه ALGO در این سال چندان قابل‌توجه نبود؛ زیرا به استثنای دو ماه فوریه و سپتامبر، وضعیت تقریباً یکسان و ملایمی داشت. عملکرد این ارز دیجیتال از حیث تکنولوژی بسیار عالی بود اما از لحاظ نوسانات قیمت چندان چنگی به دل نمی‌زد. پیش بینی می‌شد که قیمت الگوراند در پایان سال از مرز 0.5 دلار بگذرد و 140 % رشد داشته باشد که بیش از این بالا کشید و این پیش بینی را بیش از حد انتظار محقق ساخت.

آینده الگوراند

در این اواخر اتریوم اعلام کرد که به زودی از نسخه دوم خود که بر الگوریتم گواه اثبات سهام مبتنی است رونمایی می‌کند و در این میان ممکن است که با ارزهای دیجیتال مبتنی بر PoS تعامل داشته باشد. از آنجایی که الگوراند (Algorand) در راه توسعه این الگوریتم تجربه کسب کرده است، لذا می‌تواند انتخاب اول اتریوم در این مسیر باشد. همکاری این دو رمزارز، بر قیمت الگوراند تأثیر‌گذار خواهد بود و ممکن است قیمت Algorand از مرز 2 دلار بگذرد. رسیدن به چنین قیمتی، سرمایه‌گذاران ALGO را حسابی منتفع خواهد ساخت. از این رو رونمایی از نسخه دوم اتریوم بر آینده الگوراند تأثیرگذار خواهد بود.

در صفحه قیمت الگوراند (Algorand) می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت توکن ALGO و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

با رصد گذشته الگوراند (Algorand) می‌توان متوجه این نکته شد که از سال 2019 نوسان قیمت چندان بزرگی نداشته است و اگر قرار باشد که در تکنولوژی شریک درخور و بزرگی نگیرد، به احتمال زیاد با رشد قیمت مواجه نخواهد شد. آینده الگوراند به کیفیت شرکایی که در حوزه تکنولوژی انتخاب می‌کند بستگی دارد.

آینده الگوراند (Algorand)

هدف این پروژه بر افزایش سرعت تراکنش با حفظ تمرکززدایی و امنیت معطوف است و این هدف با اینکه تا حد قابل توجهی محقق شده اما همچنان در حال پیشروی و توسعه است و در این راه به شراکت‌های معتبر نیازمند است. سرعت تراکنش فعلی بیت کوین و اتریوم نمی‌تواند جوابگوی آینده نظام مالی جهانی باشد، لذا هیچ جای تعجب نیست که ارز دیجیتال الگوراند بتواند با کسب توفیق در این زمینه آینده بسیار درخشانی بسازد.

الگوراند از منظر سرمایه‌گذاری در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال مطرح چندان قدرتمند نیست اما از آنجا که آینده الگوراند درخشان به نظر می‌رسد، می‌تواند گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری و هودل کردن باشد.

شرکت Algo در سال 2017 به دست سیلویو میکالی (Silvio Micali) تأسیس شد و Union Square Ventures اولین شرکتی بود که بر الگوراند سرمایه‌گذاری کرد. در این فرآیند 4 میلیون دلار سرمایه جذب شد و بعدها در سال 2019 به صورت رسمی به جهان ارزهای دیجیتال وارد گردید. سال 2019 زمان مناسبی برای رونمایی از ارزهای دیجیتال نبود و شرایط این بازار حال و روز خوشی نداشت؛ زیرا پس از سقوط سال 2018 ارزش بازار پایین بود، مشکل‌های فراوانی سر راه ارزهای دیجیتال رخ می‌داد و بازار روزانه هزاران نفر از سرمایه‌گذاران خود را از دست می‌داد.

الگوراند موفق شده که در ثانیه 1000 تراکنش انجام دهد و اگر بتواند با همین فرمان پیش برود، می‌تواند تا سه ماهه دوم سال 2021 از مرز 3 دلار نیز عبور کند و همچنان جایگاه خود را در میان 50 ارز دیجیتال برتر از حیث ارزش بازار حفظ کند.

آینده الگوراند تحت تأثیر الگوریتم PPoS رو به رشد است و می‌تواند هزینه ذخیره‌سازی و پهنای باند را با فشرده‌سازی آن کاهش دهد. همان‌طور که می‌دانید PoW دیگر از رده خارج شده و الگوراند از سال 2019 از الگوریتم PoS بهره می‌گیرد. ارتقای سرعت تراکنش در الگوراند به انتهای کار خود نرسیده و همچنان در حال پیشرفت و ارتقا است و در این مسیر از اتریوم و بیت‌کوین سبقت گرفته است.

سخن پایانی

ارز دیجیتال الگوراند (Algorand) پروژه‌ای است که بر ایجاد شبکه ارتباط عمومی متمرکز است و تلاش می‌کند مشکل سرعت تراکنش را با حفظ عدم‌تمرکز و امنیت بهبود دهد. از مزیت این پروژه می‌توان به متولیان و طراحان آن اشاره کرد که همانند کاردانو از استادان دانشگاه مجرب برخوردار است. ایجاد مشارکت‌های معتبر در عرصه تکنولوژی می‌تواند آینده الگوراند را تحت تأثیر قرار دهد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments