تحول در حوزه خدمات با فناوری بلاکچین

سیستم‌های غیرمتمرکز باعث شفافیت، اعتبارسنجی و ایجاد تراکنش‌های سریع و کم‌هزینه می‌گردد

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله به نقش و اهمیت بکار گیری فناوری بلاکچین در صنعت خدمات می پرداریم. صنایعی چون صنایع خودروسازی، بیمه، مهمان داری و تجارت الکترونیک

صنعت خدماتدهی چکار میکند؟

صنعت خدمات با سرعتی که باید پیشرفت نمی‌کند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

مانند کسب‌و‌کارهای دیگر صنعت خدمات نیز باید خودش را به تکنولوژی‌های روز برساند ولی همواره مسائلی وجود دارد که سرعت این پروسه را کاهش می‌دهد.

پول: تامین مالی برای راه اندازی یک کسب وکار جدید یا توسعه‌ی یک کسب وکار قدیمی بسیار مشکل است. وام گرفتن از بانک‌ها با این فرض که خیلی پیر یا جوان هستید یا ایده‌ی قانع کننده‌ای نداشته باشید یا از لحاظ اعتباری پشتوانه‌ی خوبی نداشته باشید کار مشکلی است.
دلایل شخصی: پیشرفت در زمینه‌ی سرویس‌دهی، به کیفیت بالا وابسته است. پیداکردن افراد شایسته‌ی کار یا آموزش دادن به نیروی کار، کار ساده ای نیست. اگر کسب و کارتان به صورت شبکه ای باشد تجمیع آن تلاش مضاعفی می‌طلبد.
اطلاعات: امروزه اطلاعات از جمله مهم‌ترین منابع هستند. اینترنت کار تولید و انتقال اطلاعات را برعهده دارد.خیلی از کسب وکارهایی که به صورت زنجیره‌ای به هم متصل هستند در ارتباطات بین آن‌ها زمان زیادی تلف می‌شود.

چگونه بلاک‌چین به کمک می‌شتابد؟

تکنولوژی درحال رشد بلاک‌چین مشکلات فوق را حل می‌کند.

پول: شما می‌توانید برای راه‌اندازی کسب وکار جدید عرضه اولیه کوین ICO خودتان را داشته باشید و اگر ایده‌ای برای راه اندازی کسب و کاری دارید اگر ایده‌ی شما خوب باشد و البته بتوانید آن را خوب ارایه بدهید می‌توانید برای راه اندازی آن پول جمع کنید. کسب و کارهایی که با ریسک همراه هست در فناوری بلاکچین طرفدار دارد. قراردادهای هوشمند، تراکنش‌ها را سریع‌تر و امن‌تر می‌کنند که در فناوری بلاکچین چنین قابلیتی فراهم شده است.
دلایل شخصی: فناوری بلاکچین امکان استخدام کارمندان توانمند را فراهم می‌کند. امکان بررسی تحصیلات، تجربه‌ی کاری، مهارت‌ها گزینه‌های دیگر مربوط به استخدام را بسی سریع و راحت کرده است. علاوه بر آن امکان ارتباط بین دپارتمان‌ها  و مدیریت را فراهم کرده و مدیریت شخصی را راحت‌تر کرده است.

اطلاعات: سیستم‌های غیرمتمرکز امکان اشتراک اطلاعات را  با سرعت بالا فراهم می‌کنند. اطلاعات بین گره‌ها (کامپیوترها) به سرعت منتقل می‌شوند. اطلاعاتی که در  بلاک‌چین ذخیره می‌شوند درآن واحد قابل تغییرند و شما به راحتی می‌توانید مشاهده کنید که پروسه‌ی کسب وکارتان درحال پیشرفت است.

فناوری بلاکچین

چگونه فناوری بلاکچین باعث بهبود مهمانداری میشود.

هتل‌ها می‌توانند اطلاعات بیشتری از توریست‌ها و تجهیزات رزرو در اختیار داشته ‌باشند.

در فناوری بلاکچین تمامی اطلاعات ذخیره می‌شوند. اگرتوریستی نیاز به تجهیزات و هتل داشته باشد کار رزرو او به راحتی انجام شده و مراحل بعدی ثبت‌نام وی راحت‌تر صورت می‌گیرد. اگر هتل موردنظر از هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی باشد، کار ردیابی توریست‌ها مشکل می‌شود. مدیریت می‌تواند وضعیت اتاق‌های خالی و رزروها را مشاهده کند. در بلاک‌چین هرگونه تخطی از قوانین درمعرض اطلاع عموم قرار می‌گیرد و شما می‌توانید قبل از هرگونه اقدامی تخلف‌های یک هتل را بررسی کنید. رزرو هتل در کمترین زمان ممکن و از هر کجای دنیا امکان پذیر است.

بلاک چین درمورد کسب وکارهای خدمات کترینگ چه ایده‌هایی دارد؟

رستوران‌ها می‌توانند از بخش تامین خودشان جدیدترین  اطلاعات را داشته باشند و ارتباطات خود را با بخش‌های غذا، شرکت‌های لجستیک و غیره به بهترین حالت ممکن مدیریت کنند. زنجیره‌ی تامین کاری گسترده است و به کاغذ بازی، تایید و انجام تراکنش‌ها نیاز دارد. همه‌ی این کارها به زمان نیاز دارد. سیستم‌های غیرمتمرکز دسترسی به اطلاعات همچنین پروسه را سریع و راحت می‌کند.

هر محصول غذایی تاریخ انقضا دارد. اگر تاریخ انقضای محصولی تمام شده باشد و برای عرضه موجود باشد برای برند محصول خیلی بد می‌شود با بلاک‌چین امکان چک کردن محصولات خراب و موجودی انبار و بررسی شرایط انبار و تاریخ انقضا و تاریخ تحویل محصولات بسیار خوب عمل می‌کند.

چرا صنعت خودرو به فناوری بلاکچین نیاز دارد؟

صنعت خودروسازی با سرعت قابل توجهی درحال توسعه است.

درسال 2016، 78 میلیون ماشین درجهان فروخته شد و شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند. مثلا دارندگان خودروها میتوانند اطلاعات خودرو های خود را ثبت و ازای اطلاعاتی که برای دیگران فراهم می‌کنند پول دریافت کنند. بدین‌صورت اطلاعات مربوط به انواع خودروها به روز می‌شود و خریداران می‌توانند معایب و مزایای مدل ماشین ها را دریافت و نسبت به انتخاب صحیح اقدام کنند.

آیا می‌توان از سیستم های غیرمتمرکز در زمینه‌ی بیمه استفاده کرد؟

قطعا این طور است، این کار سبب افزایش حس اطمینان بین بیمه گذار و مشتری می‌گردد و ازکلاهبرداری جلوگیری می‌کند.

شرکت‌های بیمه اذعان می‌کنند مسئله اعتماد ، هزینه و سیستم محاسبه و بازدهی پایین باعث عدم رغبت مشتریان می‌گردد بلاکچین با شفاف‌سازی مسئله را حل می‌کند چون قراردادهای هوشمند باعث شفاف سازی می‌شود. اگر مشکلی پیش بیاید قوانین خود به خود وارد میدان می‌شوند و اجرا می‌شوند. احرازهویت که از جمله مسایل مهم است در بلاک‌چین انجام می‌شود. با استفاده از تکنولوژی سیستم‌های غیرمتمرکز کارخانجات و شرکت‌ها و مشتریان به تاریخچه‌ی محصول دسترسی دارند و می‌توانند مشاهده کنند که آیا محصول تقلبی یا دزدی نباشد.

چگونه بلاکچین در تجارت الکترونیک کمک رسان خواهد بود؟

سیستم‌های غیرمتمرکز باعث شفافیت، اعتبارسنجی و ایجاد تراکنش‌های سریع و کم‌هزینه می‌گردد.

اعتماد همواره طلایه‌دار هر فعالیتی است. تجارت از سراسر جهان امکان پذیر است و امکان مشاهده‌ی خریدار و فروشنده وجود ندارد. اصلا اعتباری وجود ندارد که کلاهبرداری صورت می‌گیرد یا نه ولی با استفاده از فناوری بلاکچین کل پروسه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. قراردادهای هوشمند تحویل پول را تضمین می‌کنند همچنین شخص ثالثی در معامله وجود ندارد که هزینه ها را افزایش دهد.

منبع : Cointelegraph

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments