کدام ارز دیجیتال را بخریم؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

این روز‌ها خرید ارز‌های دیجیتالی با استقبال خوبی از طرف مردم در اقصی نقاط جهان روبرو شده است و بالطبع تب خرید آن نیز در حال همه‌گیری است. اگر قصد سرمایه گذاری در رمزارز‌ها و ارز‌های دیجیتال را دارید، فراموش نکنید که آموزش سرمایه گذاری در بیت کوین می‌تواند به عنوان پایه و اساس آموزش‌های ترید رمزارز‌های دیگر نیز باشد. بر همین اساس در صورتی که قبلا آموزش‌های لازم در این زمینه را دیده‌اید و یا قصد ورود به حوزه ترید ارز‌های دیجیتال را دارید با ادامه این مقاله همراه باشید.

5 ارز دیجیتال مناسب سرمایه گذاری در سال2020

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در ادامه به معرفی 5 ارز دیجیتال می‌پردازیم که می‌توانند در صدر جدول انتخاب شما برای خرید و سرمایه گذاری قرار گیرند.

بیت کوین (BTC)

آموزش سرمایه گذاری در بیت کوین

بیت کوین اولین رمزارز معرفی شده در جهان است. این رمزارز محبوب و پرطرفدار توانسته است که بیش از 60 درصد بازار را تصاحب کند و با اختلاف در صدر جدول ارزش‌گذاری و همچنین در جدول حجم معاملات قرار گیرد. شبکه بیت کوین طوری طراحی شده است که تا به حال گزارشی مبنی بر هک و نفوذ در آن منتشر نشده است و این نشان از امنیت بالای این شبکه دارد. شکی نیست که بیت کوین که اکنون 12 سال از زمان انتشار اولین خبر در مورد آن می‌گذرد، توانسته است با بهره‌گیری از عواملی مانند امنیت بالای شبکه به علاوه ویژگی‌های متمایز کننده‌ای مانند ناشناس بودن تراکنش‌ها و کارمزد کم در زمان انتقال و موارد دیگری از این دست، شبکه و رمزارز بیت کوین را حداقل یک سرو گردن نسبت به ارز‌های فیات و نظام بانکی فعلی بالاتر برده و محبوبیت آن را 2 چندان کرده است. تجربه رصد نمودار‌های قیمتی در این سال‌ها به دفعات ثابت کرده ‌است که نوسان در قیمت بیت کوین باعث ایجاد نوسان در بیش از هزار و سیصد آلت‌کوین دیگر (همه ارز‌های دیجیتالی و رمزارز‌ها به جز بیت کوین) می‌شود. به تمام این موارد رویداد هاوینگ بیت کوین را نیز اضافه کنید. هاوینگ بیت کوین به نصف شدن میزان تولید بیت کوین گفته می‌شود که هر 4 سال یکبار اتفاق می‌افتد و منجر به کنترل تورم می‌شود. زمانی که این موارد را در نظر بگیریم به این نتیجه می‌رسیم که خرید و مهمتر از آن نگهداری طولانی مدت‌ آن به شرط گذراندن آموزش سرمایه گذاری در بیت کوین می‌تواند باعث افزایش سرمایه تا چند ده درصد شود و سرمایه گذاری پر سودی را برایتان به ارمغان آورد.

اتریوم (ETH)

آموزش سرمایه گذاری در بیت کوین

اگر بیت کوین پادشاه رمز‌ارز‌هاست بی انصافی است که اتریوم را با عنوان ملکه رمزارز‌ها خطاب نکنیم. اتریوم در سال 2018 قیمت باورنکردنی 1400 دلار را نیز تجربه کرد. قیمتی که اگر همچنان به سیر صعودی خود ادامه می‌داد بعید نبود تا فاصله خود با بیت کوین را حداقل از لحاظ قیمتی به کمترین سطح برساند و رقیب جدی‌تری برای بیت کوین شود. هر چند قیمت اتریوم در 2 سال اخیر با 85 درصد کاهش به حوالی 220 دلار (در زمان نگارش مقاله) رسیده است اما هنوز هم می‌توان به آینده درخشان آن امیدوار بود، چراکه در طول این مدت رقبای اتریوم مانند ترون و یا ای­اس نیز نتوانستند پیشرفت قابل توجهی کنند و میدان‌داری اتریوم همچنان ادامه یافت. از سوی دیگر با راه‌اندازی پروژه‌های بزرگی مانند کسپر و یا پروژه ETH 2.0، اتریوم می‌تواند با نفسی تازه به میدان باز‌گردد و تا مدت‌ها به عنوان پیشنهاد تریدر‌ها به افراد تازه کار باقی بماند. بروز‌رسانی اتریوم به نسخه 2 از این جهت حائز اهمیت است که تغییراتی بنیادین در شیوه اثبات سهام را به دنبال خواهد داشت. در نسخه جدید برای اثبات سهام دیگر از دستگاه‌های ماینر استفاده نمی شود و تائید تراکنش‌ها از طریق خرید اتر صورت خواهد پذیرفت. خرید بیشتر اتر می‌تواند به معنی تایید ضمنی اتر به عنوان یک ارز دیجیتال محبوب و دارای مقبولیت در میان کاربران باشد که در نهایت منجر به افزایش قیمت آن خواهد شد.

ریپل (XRP)

بر خلاف جدول ارز‌های دیجیتال که در آن تتر در مقام سوم است، سومین ارز مناسب برای ترید در سال 2020 را می‌توان ریپل دانست. ریپل در سال 2004 راه‌اندازی شد ولی در سال 2011 قدم به عرصه ارز‌های دیجیتال گذاشت و در سال 2013 بود که XRP را به عنوان توکن خود معرفی کرد. ریپل نیز مانند اتریوم در سال 2018 اوج قیمت خود را تجربه کرد و با افزایش 70 هزار برابری نسبت به قیمت اولین عرضه آن به قیمت 3.8 دلار رسید. این قیمت در زمان نگارش مقاله کمتر از یک دلار است، با این حال بانک‌ها و شرکت‌های متعددی از جمله مانی‌گرام (MoneyGram) اقدام به عقد قرارداد با این شرکت کرده‌اند. اگر‌چه ریپل در زمره ارز‌های غیرمتمرکز ‌نیست و ساختاری متمرکز دارد ولی با نگاهی به جدول قیمت لحظه‌ای ارز‌های دیجیتال و نمودار طولانی ‌مدت آن می‌توان دریافت که ریپل گزینه خوبی برای سرمایه گذاری خواهد بود.

تزوس (XTZ)

آموزش سرمایه گذاری در بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، تزوس بزرگ‌ترین شبکه مبتنی بر اثبات سهام در میان رمزارز‌ها است. این شبکه همانند اتریوم بستری برای قرارداد‌های هوشمند را فراهم می‌آورد و ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز را ممکن می‌کند. تزوس یک تفاوت عمده نیز با دیگر ارز‌های معرفی شده در این مقاله دارد. در شبکه تزوس سهامداران می‌توانند بطور مستقیم در مورد تغییرات آینده نظر دهند و آنها را تایید یا رد کنند و از این طریق به یک اجماع جمعی در مورد قرارداد‌ها برسند. این تفاوت باعث شده است تا تزوس خود را به عنوان اولین ارز “خود اصلاحگر” معرفی کند. قیمت پایین این ارز دیجیتال می‌تواند آن را در فهرست بهترین گزینه خرید برای افرادی که ریسک‌پذیری کمتری دارند قرار دهد.

مونرو (XMR)

آموزش سرمایه گذاری در بیت کوین

مونرو در سال 2014 بر پایه کد‌های بیت کوین ایجاد و پا به عرصه رقابت گذاشت. مونرو در بحث حریم خصوصی عملکردی بشدت بهتر از بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال به نمایش گذاشته و امکان رهگیری تراکنش‌های آن تقریبا غیرممکن است.

مونرو در سال 2019 با انجام بروزرسانی بزرگ خود دست به یک اقدام هوشمندانه زد و فرآیند استخراج را فقط منوط به پردازنده‌های CPU کرد. با اعمال این تغییرات عملا دستگاه‌های استخراج معروف به ASIC از حیطه استخراج اخراج شدند و همین مساله باعث محبوبیت این ارز دیجیتالی در میان کاربران شده است.

دیگر ارز‌های قابل سرمایه گذاری

در میان انبوه آلت‌ کوین‌های فعلی علاوه بر گزینه‌های معرفی شده در قسمت قبل، ارز‌های دیگری نیز هستند که می­‌توان به آنها به چشم گزینه‌های مناسب سرمایه گذاری در حیطه رمزارز‌ها و ارز‌های دیجیتال نگریست.

به عنوان مثال در این زمینه ارز‌هایی مانند تتر، بایننس کوین، آگر، الگورند و انجین کوین را می‌توان در سبد خرید خود قرار دهید و بسته به نیاز خود از آنها استفاده کنید.

توجه داشته باشید برخی ارزهای کمتر شناخته شده مانند آگر و الگورند احتمال سقوط شدید و حتی حذف از بازارهای جهانی را نیز دارند. پس با دقت و احتیاط بیشتر روی اینگونه ارزها سرمایه گذاری نمایید.

سخن پایانی

فراموش نکنید قبل از شروع به کار، برای آموزش سرمایه گذاری در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال زمان گذاشته و با دید باز وارد بازار شوید. همچنین در نظر داشته باشید ارزهای متفرقه­‌ای که در این مقاله و سایر مقالات برای سرمایه گذاری معرفی می‌­شوند ممکن است برای زمان بسیار کوتاهی مناسب باشند پس به هیچ وجه بی گدار به آب نزنید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments