آغاز جنجال اتفاقات هاوینگ ۲۰۲۰

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بالاخره انتظار‌ها به پایان رسید و با تکمیل بلاک شماره 630000 بیت کوین؛ هاوینگ 2020 نیز رقم خورد. هاوینگ بیت کوین اتفاقیست که هر 4 سال یکبار برای بیت کوین رخ می‌دهد و پاداش بلاک را به نصف کاهش می‌دهد. بر این اساس مبنای پاداش‌دهی شبکه بیت کوین به استخراج‌کنندگان از 12.5 بیت کوین در هر بلاک به 6.25 بیت کوین تغییر کرد. این فرایند یک ابتکار منحصر‌به‌فرد به منظور جلوگیری از ایجاد تورم است و به محض تکمیل شدن تعداد بلاک‌های لازم (210هزار بلاک) صورت می‌پذیرد. هاوینگ علاوه بر کنترل تورم با ایجاد محدودیت در استخراج؛ قیمت بیت کوین را همچنان به عنوان یک ارز دیجیتال کمیاب بالاتر از ارز‌های دیگر نگه می‌دارد. اگر روند اعمال هاوینگ و همچنین نحوه استخراج بیت کوین به همین منوال پیش برود سال 2140 میلادی آخرین سالیست که امکان استخراج بیت کوین وجود خواهد داشت.

با یک حساب ساده می‌توان به این نتیجه رسید که پاداش استخراج در ابتدای ظهور بیت کوین 50 بیت کوین بوده است و به مرور از این تعداد کاسته شده است.

اما آنچه در بین اخبار رمزارز‌ها هاوینگ را از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌کند, تاثیر آن بر قیمت بیت کوین است. بررسی هاوینگ‌های گذشته نشان می‌دهد که در چند روز اول بعد از هاوینگ بازار به شدت متلاطم می‌شود و تقریبا هم خریداران و هم فروشندگان از معامله خود ناراضی خواهند بود. اما به احتمال قریب به یقین افزایش قیمت بیت کوین پس از فروکش کردن تلاطمات قیمتی اتفاقی انکارناپذیراست.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

از دیگر تاثیرات هاوینگ می‌توان به تغییر موقتی سختی شبکه و همچنین افزایش زمان تولید بلاک از 10 دقیقه به بیشتر از 2 ساعت اشاره کرد. البته اولین بلاک بیت کوین بعد از هاوینگ نزدیک به 40 دقیقه بعد تکمیل و به زنجیره بلاکچین افزوده شد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments