ارز دیجیتال آنتولوژی (Ontology) چیست؟ معرفی توکن ONT

آنتولوژی یک شبکه پیشرو بلاکچین توزیع شده است

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

آنتولوژی (Ontology) توسط شرکت چینی آن‌‌چین در سال 2017 میلادی راه‌‌اندازی شد و یک بستر عمومی برای پروژه‌هایی با هر مقیاس و اندازه است. این شبکه گامی بزرگ در جهت رفع موانع بین بخش بلاکچین و دنیای تجارت محسوب می‌شود. این کوین ایده‌‌هایی انقلابی دارد. به این معنا که به مشاغل بدون دانش قبلی از شبکه‌های توزیعی، امکان استفاده از فناوری بلاکچین را می‌دهد. در حال حاضر، هیچ راهی برای مشاغل وجود ندارد که بتوانند بلاکچین را در زیرساخت‌های خود به کار ببرند، بدون اینکه اطلاعات گسترده‌ای در مورد شبکه بلاکچین داشته باشند.

What is ontology

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

همچنین ‌شبکه‌‌های قابل اعتماد فعلی با مشکلات مختلفی روبرو هستند. حافظت از حریم خصوصی به شکل ضعیف، انحصار مدیریت داده‌ها و احراز هویت ناکارآمد، همه فرصت‌هایی برای بلاکچین هستند. به نظر می‌رسد آنتولوژی این مشکلات را با اکوسیستم مطمئن خود حل می‌کند.

شرکت‌ها می‌توانند از طریق ابزارهای این کوین، سازوکارهای قابل اعتماد را پیاده سازی کرده و آن‌ها را متناسب با نیازهای تجاری خود تنظیم کنند. در اصل، پروتکل بلاکچین آن، درهای جهانی را برای پذیرش جهانی فناوری بلاکچین در شرکت‌ها باز می‌کند. این فناوری دشواری‌‌های یادگیری را از بین می‌برد و شخصی سازی را به شکل انبوه ارائه می‌دهد.

آنتولوژی (Ontology) چیست؟

آنتولوژی (Ontology) یک شبکه پیشرو بلاکچین توزیع شده است که ترکیبی از یک سیستم هویت توزیع شده، تبادل داده‌های توزیع شده، همکاری داده‌های توزیع شده، پروتکل‌های رویه توزیع شده، اجتماعات توزیع شده، تأیید توزیع شده و انواع مختلف ماژول‌‌های خاص در صنعت است. این مولفه‌‌ها با هم زیرساخت‌ها را برای یک شبکه اعتماد همتا به همتا ایجاد می‌کنند.

ارتباط نئو و آنتولوژی

این دو شبکه، شرکای کاملی هستند که در عین رقابت، قصد دارند که جهان ما را بیشتر به سمت دیجیتال شدن پیش ببرند. نوامبر سال 2019، جمعیتی از علاقمندان به سرمایه‌‌گذاری و سرمایه‌‌گذاران در شهر نیویورک جمع شدند. آن‌ها برای آشنایی با آن‌‌چین دور هم آمده بودند، شرکتی که به توسعه سیستم‌های بلاکچین مشغول است و راه‌اندازی پلتفرم پیشگامانه خود یعنی آنتولوژی را اعلام کرده است.

مدیر عامل شرکت آن‌‌چین و بنیان‌گذار نئو، دا هونگ فی گفت:

نه تنها بهترین مغزهای متفکر دنیای صنعت را دور هم جمع کردیم، بلکه راه‌‌اندازی آنتولوژی پروژه ما را به مرحله جهانی کشاند. این شبکه جدید و نئو، یک اکوسیستم گسترده با استفاده از بلاکچین و سایر فناوری‌های جدید برای خدمت به اقتصاد واقعی خواهند ساخت.

ontology and NEO

نقش‌‌های مختلف و ارتباط بین شرکت‌‌ها

وب سایت رسمی این شبکه، جون لی را به عنوان بنیان‌گذار آن ذکر کرده و شبکه اجتماعی لینکدین نیز وی را به عنوان بنیان‌گذار و معمار اصلی آن معرفی کرده است. با این حال، انجمن‌‌های رمزارز اغلب نقش‌های نئو و شبکه آن چین را اشتباه گرفته‌اند. باید روشن شود که نه نئو صاحب آن‌‌چین و است نه آن‌‌چین صاحب نئو است. دا هونگ فی در مصاحبه با یوتیوب‌، سردرگمی مردم در مورد نقش شرکت‌ها را برطرف کرد:

اول، من باید این نکته را روشن کنم که نئو و آن‌‌چین موجودیت‌‌هایی جداگانه‌‌ای هستند، بنابراین آن‌‌چین مالک نئو نیست. بودجه آنها بطور جداگانه تأمین می‌شود. بودجه نئو توسط مردم و بودجه آن‌‌چین توسط یک گروه مالی بسیار مشهور در چین یعنی Fosun تأمین می‌شود. آن‌ها شرکت‌های بیمه و بانک‌های زیادی در اروپا خریداری کردند. بنابراین آن‌ها جدا هستند. مسئله دوم این است که، آن‌‌چین از اکوسیستم نئو بهره می‌برد. این محصول با نام DNA بسیار شبیه نئو است، اما به زبان Go نوشته شده است. آن‌‌چین در حال کمک به سایر بلاکچین‌ها و موسسات مالی برای ساختن زنجیره‌های خود با DNA است. این مسئله در واقع بسیار شبیه به عملکرد نئو است و در آینده با NEOx (پروتکل زنجیره ای متقابل) همه چیز را می‌توان با هم مرتبط کرد.

شبکه اعتماد آنتولوژی

ontology network chain

  • زنجیره 1: تأیید صحت حضور مردم، ثروت، اشیا و سازمان‌ها.
  • زنجیره 2: برنامه‌‌ها را تأیید کنید و آن‌ها را به هم پیوند دهید
  • زنجیره 3: ماژول‌ها، پروتکل‌ها، SDK‌ها و API‌های ماژول‌ها را تأیید کنید و پیوند دهید
  • زنجیره 4: زنجیره‌های شبکه‌های مختلف. این لایه برای پیوند همه زنجیره‌‌ها با هم کار می‌کند

همانطور که در وایت‌‌پیپر آنتولوژی نیز آمده است:

در این شبکه، ساختار طراحی انعطاف پذیر ماژولار شده، به منظور پاسخگویی به نیازهای صنایع مختلف قابل اتصال و به راحتی قابل گسترش است.

این بدان معنی است که این شبکه در تلاش است تا برای طیف گسترده‌ای از توابع سازگار باشد. آنها امیدوارند که برای تأیید صحت چیزهایی مانند هویت یا مالکیت، منبعی موثق باشند. شرکت‌هایی مانند فیسبوک برای ایجاد اعتماد به راحتی می‌توانند به آنتولوژی متصل شوند.

همچنین ببینید: قیمت آنتولوژی

ساختار توکن Ontology

این کوین، در ماه مارس 2018 برای دارندگان نئو ارسال شد. فقط از یک ایستگاه هوایی، 20 میلیون کوین توسط شورای مدیریتی نئو به جامعه توزیع شد. حداکثر 1 میلیارد توکن آنتولوژی غیرقابل تفکیک در دنیای رمزارز وجود خواهد داشت و شما از طریق گس این توکن (مشابه نحوه عملکرد NEO GAS) از قابلیت نگهداری کوین برخوردار خواهید شد. صادرکنندگان این کوین‌‌ها قبلاً 1000 توکن را به همه کسانی که در خبرنامه خود ثبت نام کرده بودند، اعطا کرده بودند.

نحوه توزیع توکن:

  • 12٪ به انجمن‌‌های آنتولوژی
  • 28٪ برای شرکای بنیادی
  • 10٪ به شورای مدیریتی نئو
  • 25٪ به توسعه اکوسیستم آنتولوژی
  • 10٪ به جوایز جامعه فنی آنتولوژی
  • 15٪ به تیم اصلی آنتولوژی

ontology

سخن پایانی

با توجه به اطلاعات ذکر شده در مقاله عمومی یا وایت‌پیپر تأسیس این شبکه، “جامعه شناسان تعداد افرادی که به این شبکه اعتماد دارند را کمتر از یکصد نفر تعیین کرده‌‌اند” و این مسئله نشان می‌دهد که برای اکثر مردم، اعتماد و شناختن دیگران به زمان و تلاش نیاز دارد. آنتولوژی (Ontology) به دنبال جایگزین کردن راه‌های طولانی است که ما به آن اعتماد کنیم و ما را به سمت استفاده از اکوسیستم بلاکچین سوق دهد.

این کوین همچنین با نئو همکاری خواهد کرد تا شکاف بین فن‌‌آوری بلاکچین و دنیای واقعی پر شود. در حالی که این دو شبکه و توکن‌‌های آن‌‌ها اهداف مشابهی دارند، نئو روی دارایی‌های دیجیتال و یک اقتصاد هوشمند جهانی تمرکز دارد در حالی که آنتولوژی بر اعتماد، هویت و تبادل داده‌ها و مجوزها تمرکز دارد. با تمام این شباهت‌‌ها، آن‌‌ها با هم رقیب هستند اما در کنار یکدیگر می‌‌توانند که جهان را به خوبی تغییر دهند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments