ارز دیجیتال نات کوین (Notcoin) چیست؟ آشنایی با میم کوین تلگرام NOT

زمان مطالعه: 7 دقیقه

یکی از ارزهای دیجیتالی که در روزهای اخیر سروصدای زیادی به پا کرده، ارز دیجیتال نات کوین (NotCoin) است؛ یک رمزارز منحصربه‌فرد که توسط تیم پاول دوروف (Pavel Durov) ایجاد و در برنامه تلگرام ادغام شده است. عاملی که باعث افزایش محبوبیت رمزارز نات کوین شده این است که فقط یک ارز نیست، بلکه یک بازی مبتنی بر میم است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با ضربه زدن روی صفحه، امتیاز و کوین کسب کنند. برای شرکت در این بازی نیازی به سرمایه اولیه نیست. بنابراین، نات کوین را می‌توان به عنوان یک سرگرمی مهیج و کاملاً رایگان در نظر گرفت که به سرعت در جامعه کریپتو محبوبیت پیدا می‌کند. اما ارز دیجیتال NotCoin دقیقاً چیست؟ چگونه می‌توان توکن NOT را به دست آورد؟ برای یافتن پاسخ این سؤالات، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

ارز دیجیتال نات کوین چیست؟

نات کوین یک تازه‌وارد در دنیای میم‌کوین‌ها است که در تلگرام ایجاد شده و کاربران می‌توانند آن را فقط با ضربه زدن روی لوگوی نات کوین در صفحه «ماین» یا استخراج کنند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

این ارز دیجیتال یک میم کوین مبتنی بر شبکه تن (TON) است که کار خود را به عنوان یک بازی رایگان و در اصل به عنوان «هیچ‌چیز»، در اواسط نوامبر ۲۰۲۳ آغاز کرد. با این حال، توانست توجه کاربران را به خود جلب کند و در مرحله بتای خود به نزدیک به ۵۰۰ هزار بازیکن دست بیابد. در آن مرحله، بیش از ۶۵۰ هزار بازیکن در مجموع بیش از ۶۰ میلیارد توکن نات کوین استخراج کردند. مدت کوتاهی پس از عرضه رسمی در یکم ژانویه ۲۰۲۴، محبوبیت این بازی به شدت افزایش یافت و تنها در ۱۰ روز، ۶٫۳ میلیون بازیکن به آن پیوستند.

همچنین ببینید: ارز دیجیتال Toncoin چیست؟ آشنایی با شبکه TON

نکته جالب توجه در مورد رشد ارز دیجیتال نات کوین این است که تیم آن برای تبلیغات هیچ هزینه‌ای نکرد و همه اینها به صورت دهان به دهان در جامعه تلگرام چرخید.

نات کوین چقدر ارزش دارد؟

لازم به ذکر است که ارز دیجیتال نات کوین یک ارز دیجیتال واقعی نیست و هنوز در بلاکچین تن ساخته و منتشر نشده است. در واقع، نات کوین بیشتر یک پدیده بازاریابی اینترنتی است تا یک رمزارز. به همین ترتیب، اشاره به فعالیت درون بازی آن به عنوان «ماینینگ» از نظر فنی نادرست است؛ زیرا هیچ ماینینگ واقعی انجام نمی‌شود. یک پیام خودکار در تلگرام هم این عدم قطعیت را بیشتر برجسته می‌کند: «هیچ ‌کس نمی‌داند که آیا نات کوین تولید می‌شود، کی تولید می‌شود و یا اینکه ارزشی دارد یا خیر.»

ارز دیجیتال نات کوین

این بازی فاقد مؤلفه‌های استاندارد ارزهای دیجیتال مانند وب‌سایت، نقشه راه یا وایت پیپر است. البته یک وایت پیپر ۹ صفحه‌ای برای این پروژه در نوامبر ۲۰۲۳ منتشر شد که خالی است و چیزی در آن نوشته نشده است.

توجه: در حال حاضر، بیش از ۱٫۲ تریلیون نات کوین جمع‌آوری شده، اما از آنجایی که هنوز قابل‌معامله نیست، هیچ ارزش واقعی یا گزینه‌ای برای نقد کردن آن وجود ندارد.

بنیانگذاران و سرمایه‌گذاران نات کوین

اطلاعات محدودی در اینترنت در مورد سازندگان رمزارز نات کوین وجود دارد. طبق بیانیه‌ای از بنیاد تن، Open Builders مسئول این میم کوین بالقوه است. Open Builders سازمانی متعهد به تأمین مالی پروژه‌ها در بلاکچین تن بوده و با Tonstarter مرتبط است؛ پلتفرمی که سال گذشته، ۱٫۵ میلیون دلار بودجه اولیه را برای حمایت از پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین تن، با موفقیت جمع‌آوری کرد.

لازم به ذکر است که ارز دیجیتال نات کوین وب‌سایت یا حسابی در رسانه‌های اجتماعی به جز X (توییتر سابق) ندارد. حساب X این پروژه ۱۶۵ هزار دنبال‌کننده دارد که نشان‌دهنده تعامل بالایی است که در بخش نظرات و ری‌توییت‌ها نیز مشهود است.

توکنومیک نات کوین: عرضه، توزیع، موارد استفاده

در حال حاضر، عملکرد اصلی توکن نات کوین به عنوان یک میم کوین درون بازی است و هیچ کاربرد دیگری ندارد. تیم سازنده توکن NOT نیز هنوز هیچ اطلاعاتی را در مورد توزیع این توکن ارائه نکرده است.

ارز دیجیتال نات کوین

با این حال، لازم به ذکر است که علاوه بر استخراج نات کوین، بازیکنان فرصت‌هایی هم برای افزایش دارایی‌های خود از طریق ویژگی Earn دارند. این ویژگی‌ها، پاداش‌های اضافی را برای انجام مأموریت‌های آسان ارائه می‌دهند. این مأموریت‌ها شامل دعوت از دوستان به بازی با استفاده از لینک ارجاع، پیوستن به یک تیم یا دستیابی به نقاط عطف خاصی مانند ورود به لیگ نقره‌ای یا فعال کردن تلگرام پریمیوم است.

چگونه ارز دیجیتال نات کوین را استخراج کنیم؟

برای شروع استخراج نات کوین ابتدا باید وارد ربات آن در تلگرام شوید و روی گزینه Start کلیک کنید. پس از آن می‌توانید با ضربه زدن به لوگوی بزرگ نات کوین در صفحه، امتیاز جمع کنید. جالب است بدانید که نام و لوگوی نات کوین برعکس تن کوین است.

ارز دیجیتال نات کوین

البته در این بازی، راه‌هایی برای کارآمدتر کردن آن و کسب امتیازهای بیشتر وجود دارد. از جمله این راه‌ها می‌توان به بوسترها اشاره کرد که از طریق گزینه Boost🚀 در دسترس هستند:

🔋 Energy Limit: حداکثر ظرفیت انرژی را افزایش می‌دهد.

⚡ Speed Booster: سرعت بازیابی انرژی را افزایش می‌دهد و امکان استخراج مکرر را فراهم می‌کند.

👆 Multitap: تعداد کوین‌های به دست آمده در هر ضربه را افزایش می‌دهد.

🤖 Auto-tap bot: زمانی که مشغول یا در حال استراحت هستید، به طور خودکار کوین‌ها را برای شما استخراج می‌کند.

گاهی یک موشک در بازی ظاهر می‌شود که حالت توربو (turbo) را فعال می‌کند. اگر روی این موشک کلیک کنید، برای یک بازه کوتاه، تعداد کوین‌های به دست آمده در هر ضربه به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد و انرژی هم مصرف نمی‌شود.

پاداش‌های روزانه‌ای نیز به بازیکنان داده می‌شود که عبارتند از:

🚀 Rockets: یک موشک پرتاب می‌کند.

⚡ Full energy: انرژی را دوباره پر می‌کند.

علاوه بر استخراج توکن NOT راه‌های دیگری نیز برای کسب امتیاز در بازی نات کوین وجود دارد:

🤝 Invite friends: دعوت از دوستان به بازی و دریافت پاداش برای هر شرکت‌کننده معرفی‌شده،

⭐ Onboarding: کارهای ساده برای یادگیری اصول اولیه بازی،

🏆 Leagues: کسب پاداش برای هر دوست دعوت‌شده یا رسیدن به سطح جدیدی در لیگ بازی،

✨ Specials: مأموریت‌های ارزشمند برای آشنایی با تن و اصول بلاکچین.

🌐 Web3 world: معرفی برنامه‌های وب۳ که ممکن است در آینده مفید باشند.

ارز دیجیتال نات کوین

مؤثرترین راه برای کسب یا استخراج ارز دیجیتال نات کوین از طریق برنامه ارجاع است. برای دعوت از دوستان، در صفحه اصلی گزینه Frens را انتخاب کنید؛ سپس روی Invite a Fren کلیک نمایید و نحوه ارسال دعوتنامه را انتخاب کنید؛ از طریق تلگرام یا با کپی کردن لینک برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی. اگر از تلگرام پریمیوم استفاده نکنید، شما و دوستتان جایزه‌ای به ارزش ۲،۵۰۰ نات کوین دریافت خواهید کرد. برای کاربران پریمیوم تلگرام نیز، رقم این پاداش به ۵۰ هزار توکن نات کوین برای هر دو نفر افزایش می‌یابد. علاوه بر این، در صورت ارتقای سطح دوستان خود در لیگ‌های بازی نیز می‌توانید انتظار پاداش‌های اضافی را داشته باشید.

عملکرد و دستورات ربات نات کوین

/profile: با استفاده از این دستور، ربات اطلاعات کاملی را در مورد وضعیت شما در بازی نات کوین ارائه می‌دهد.

/send: از این دستور می‌توانید برای ارسال نات کوین به بازیکنان دیگر استفاده کنید.

/mysquad: این دستور فهرستی از ۱۵ بازیکن موفق تیم شما را نشان می‌دهد.

/top15: این دستور فهرستی از ۱۵ بازیکن برتر جدول رده‌بندی کلی را بر اساس کوین‌های انباشته‌شده نشان می‌دهد.

/squads15: این دستور فهرستی از ۱۵ تیم برتر را بر اساس تعداد کل کوین‌های جمع‌آوری شده نشان می‌دهد. جالب است بدانید که پاول دورف، بنیانگذار تلگرام، خود یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های این بازی را در اختیار دارد.

خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی میم کوین ترند این روزهای تلگرام، یعنی ارز دیجیتال نات کوین پرداختیم. پروژه نات کوین به تازگی راه خود را در بخش کریپتو آغاز کرده و به همین دلیل، هنوز نمی‌توان نتیجه‌گیری قطعی در مورد آن داشت. با این حال به نظر می‌رسد که تیم‌های تلگرام و تن کوین بسیار مشتاق تبلیغ میم کوین نات کوین هستند. در کل، به نظر می‌رسد که آنها از این میم کوین به عنوان راهی برای تقویت پایگاه کاربری کیف پول تلگرام و آشنایی کاربران این پیام‌رسان محبوب با زیرساخت شبکه تن استفاده می‌کنند. همچنین، آنها ظاهراً از طریق روش‌های پاداش‌دهی در بازی، کاربران بیشتری را برای استفاده از سرویس پریمیوم تلگرام تشویق می‌کنند.

این یک محتوای آموزشی است. وظیفه تحقیق و بررسی درباره این ارز دیجیتال بر عهده کاربران است. رمزارز نیوز هیچ مسئولیتی درباره صحت ادعای این پروژه ندارد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

6 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

درامد زایی

ممنون

اگر این همه زحمت بیهوده باشد چه؟

دوست عزیز برای هر کاری باید ریسک کرد تا نتیجه را در آن ایجاد کنیم. حتما بزودی با رقم خوبی استارت خواهد خورد نات کوین ،ادامه بده .

لطفا نحوه تهیه کیف پول برای معاملات ارز دیجیتال را بفرمایید .
با تشکر

دوج هم در ابتدای راه خود هیچ خاصیت و برنامه ای نداشت و بعد تا نزدیکی یک دلار هم رسید اینم امکانش هست حتما شرکت کنید