ارز دیجیتال جسمی کوین (JasmyCoin) چیست؟ معرفی توکن JASMY

زمان مطالعه: 8 دقیقه

یکی از دلایل مهمی که افراد را به سمت فناوری بلاکچین کشانده این است که حداقل در تئوری به آنها اجازه می‌دهد که کنترل اطلاعات شخصی خود را به دست بگیرند. از طرف دیگر، یکی از فناوری‌هایی که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک تمامی جوانب زندگی ما را تحت ‌تأثیر قرار دهد، اینترنت اشیا (IoT) است. پروژه ارز دیجیتال جسمی کوین (JasmyCoin) در مرکز این دو فناوری قرار دارد. در واقع، پروژه ارز دیجیتال JasmyCoin در تلاش است که یک پلتفرم بلاکچینی غیرمتمرکز را برای مدیریت داده‌ها و دستگاه‌های اینترنت اشیا ایجاد کند. برای آشنایی بیشتر با پروژه ارز دیجیتال جاسمی و توکن JASMY آن با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

ارز دیجیتال جسمی کوین چیست؟

ارز دیجیتال جسمی کوین که در آوریل سال ۲۰۱۶ معرفی شد، پروژه‌ای است که توسط Jasmy Incorporated، یک شرکت فعال در حوزه اینترنت اشیا (IoT) مستقر در توکیو، راه‌اندازی شده است. از بنیانگذاران ارز دیجیتال JasmyCoin می‌توان به کونیتاکه آندو (Kunitake Ando)، کازوماسا ساتو (Kazumasa Sato)، ماسانوبو یوشیدا (Masanobu Yoshida) و هیروشی هارادا (Hiroshi Harada)، اشاره کرد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

ارز دیجیتال جاسمی قصد دارد زیرساختی را ایجاد کند که کاربران بتوانند داده‌های خود را به راحتی و ایمن پردازش کنند. در واقع، این پروژه حول محور ایجاد «دموکراسی داده» با ادغام فناوری اینترنت اشیا با راه‌حل‌های بلاکچینی، طراحی و ساخته شده است. به بیان ساده‌تر، این پروژه قصد دارد محیط مناسبی را برای تبادل داده بین دستگاه‌هایی مانند رایانه، تلفن و پروتکل‌های غیرمتمرکز ایجاد کند.

بنابراین، هدف اصلی رمزارز جسمی کوین، به جای هماهنگ کردن شبکه‌ دستگاه‌ها و داده‌ها از طریق سرورهای متمرکز، غیرمتمرکز کردن فرآیند از طریق محاسبات لبه‌ای (Edge computing) و ذخیره داده‌ها در سیستم فایل بین سیاره‌ای (IPFS) است که یک شبکه ذخیره‌سازی غیرمتمرکز محسوب می‌شود.

تیم جسمی کوین ادعا می‌کند که به همه کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات شخصی خود را در این شبکه مدیریت کنند.

ارز دیجیتال JasmyCoin چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که گفته شد، هدف رمزارز JasmyCoin ایجاد محیطی امن و دموکراتیک برای تبادل داده، با استفاده از فناوری‌های بلاکچین و اینترنت اشیا است. در ادامه به بررسی جنبه‌های کلیدی پروژه ارز دیجیتال جسمی کوین می‌پردازیم.ارز دیجیتال جسمی کوین

عملکرد اصلی

  • شبکه غیرمتمرکز: ارز دیجیتال JasmyCoin به عنوان یک شبکه غیرمتمرکز، امکان تبادل داده بین دستگاه‌های اینترنت اشیا و پروتکل‌های غیرمتمرکز را به روشی بدون نیاز به اعتماد (trustless) فراهم می‌کند. این بدان معنی است که هیچ نهاد واحدی داده‌ها را کنترل نمی‌کند. این موضوع، شفافیت و امنیت داده‌ها را ارتقا می‌دهد.
  • محاسبات لبه‌ای: شبکه ارز دیجیتال جاسمی از محاسبات لبه‌ای برای پردازش سریع‌تر و بهبود پاسخگویی دستگاه‌های اینترنت اشیا استفاده می‌کند. با این کار، رمزارز جسمی کوین تأخیر را به حداقل می‌رساند و جریان داده را بهینه می‌کند.
  • رابط کاربرپسند: رمزارز JasmyCoin یک رابط کاربرپسند را برای ساده‌سازی مدیریت و راه‌اندازی تعداد زیادی از دستگاه‌های اینترنت اشیا در شبکه ارائه می‌دهد.

توکن جسمی

  • ارز دیجیتال جسمی کوین: توکن JASMY به عنوان توکن کاربردی شبکه عمل می‌کند و از آن می‌توان برای انجام تراکنش‌ها، پرداخت هزینه خدمات و محصولات مختلف در اکوسیستم و محافظت از داده‌های ثبت‌شده در شبکه، استفاده کرد.

هدف کلی

  • دموکراسی داده‌ها: هدف کلی ارز دیجیتال جسمی کوین، توانمندسازی افراد و سازمان‌ها با حق حاکمیت داده‌ها است. این بدان معنا است که کاربران بر داده‌های خود کنترل کامل دارند و می‌توانند تعیین کنند که چه کسی می‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد و چگونه از آنها استفاده شود.
  • اشتراک‌گذاری امن داده‌ها: پلتفرم ارز دیجیتال JasmyCoin اشتراک‌گذاری امن و شفاف داده‌ها بین نهادهای مختلف در شبکه را تسهیل می‌کند.

توکن JASMY چیست؟

هر پلتفرم مبتنی بر بلاکچین، توکن بومی خود را دارد و جسمی کوین هم از این قاعده مستثنی نیست. توکن JASMY ارز دیجیتال بومی پلتفرم جسمی است که به عنوان یک توکن ERC-20 بر بستر بلاکچین اتریوم ساخته شده است. عرضه محدود و سوزاندن بخشی از توکن‌ها از طریق فعالیت‌های اکوسیستم، به ماهیت ضد تورمی ارز دیجیتال جاسمی کمک می‌کند.

عرضه کل رمزارز جسمی کوین برابر با ۵۰ میلیارد واحد توکن JASMY در نظر گرفته که توزیع آن به صورت زیر است:ارز دیجیتال JasmyCoin

  • ۴۸ درصد برای اکوسیستم (توسعه پلتفرم، بازاریابی و مشارکت‌ها)،
  • ۲۷ درصد برای صندوق‌ها و سرمایه‌گذاران سازمانی،
  • ۲۰ درصد برای مشارکت‌کنندگان و جامعه،
  • و ۵ درصد برای برنامه‌های تشویقی، اختصاص یافته است.

انتظار می‌رود که تمام توکن‌های JASMY تا تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۵، به طور کامل میان گروه‌های مختلف توزیع شوند.

ارز دیجیتال جاسمی را از کجا بخریم و کجا ذخیره کنیم؟

رمزارز JasmyCoin را می‌‌توان در صرافی‌های رمزارزی شناخته‌شده‌‌ای مانند بایننس، کوین بیس، کوکوین (KuCoin)، Gate.io و … خرید و فروش کرد.

همچنین، همان‌طور که گفته شد، ارز دیجیتال جسمی کوین یک توکن مبتنی بر ERC-20 در شبکه اتریوم است؛ بنابراین، شما می‌توانید توکن‌ JASMY خود را با استفاده از کیف پول‌های دسکتاپ، موبایلی یا سخت افزاری که از توکن‌های اتریومی مبتنی بر استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‌کنند، مدیریت کنید؛ از جمله: تراست والت (Trust Wallet)، متامسک (MetaMask)، لجر نانو (Ledger Nano) و ترزور (Trezor).

تاریخچه قیمت رمزارز جسمی کوین

پرایس اکشن ارز دیجیتال JasmyCoin از زمان شروع به کار آن، بسیار پرنوسان بوده است. بر اساس داده‌های قیمت موجود از سال ۲۰۲۱، قیمت توکن JASMY از ۱٫۲۹ دلار در ۱۲ فوریه ۲۰۲۱، به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی ۴٫۹۹ دلار در ۱۶ فوریه ۲۰۲۱ افزایش یافت که به معنای یک رشد تقریباً ۳۰۰ درصدی است.

با این حال، قیمت ارز دیجیتال جاسمی نتوانست شتاب خود را حفظ کند و در عرض یک هفته، بیش از ۶۴ درصد از اوج خود سقوط کرد و به ۱٫۷۷ دلار رسید. این توکن در هفته‌های بعد نیز با نوسانات بالایی معامله شد و علی‌رغم ثبت چند اوج محلی، نتوانست رکورد تاریخی خود را پس بگیرد و یک روند نزولی را در پیش گرفت.

در صفحه قیمت لحظه ای جسمی کوین می‌توانید قیمت ارز دیجیتال JasmyCoin و نمودار قیمت توکن JASMY را مشاهده کنید.

البته در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱، رمزارز جسمی کوین یک رشد بیش از ۱،۰۰۰ درصدی را تجربه کرد و قیمت آن تا ۲ نوامبر ۲۰۲۱، به ۰٫۲۷ دلار رسید که به دلیل لیست شدنش در صرافی بین‌المللی کوین بیس بود.

با این حال، روزهای اوج رمزارز JasmyCoin دوام زیادی نداشت و پس از آن، قیمت این ارز دیجیتال یک روند تقریباً خنثی و بدون تغییر را در پیش گرفته است. در طول این مسیر، پایین‌ترین سطح قیمتی ارز دیجیتال جسمی کوین در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲ و در محدوده ۰٫۰۰۲۷ دلار به ثبت رسید.

توکن JASMY
نمودار قیمت ارز دیجیتال JasmyCoin از ابتدا تا کنون

در زمان نگارش این مطلب، توکن JASMY با قیمت ۰٫۰۲۲ دلار معامله می‌شود که به معنای یک افت ۹۹ درصدی نسبت به اوج تاریخی آن است.

پیش بینی قیمت رمزارز JasmyCoin

ارزهای دیجیتال بسیار پرنوسان هستند و پیش‌بینی قیمت آنها در طولانی‌مدت کار دشواری است. با این حال، برخی از تحلیلگران با استفاده از داده‌های تاریخی و تحلیل تکنیکال این کار را انجام می‌دهند. به عنوان مثال، تحلیلگران پلتفرم digitalcoinprice.com، متوسط قیمت ارز دیجیتال جاسمی را در سال ۲۰۲۴، برابر با ۰٫۰۴۲۵ دلار و در سال ۲۰۲۵، حدود ۰٫۰۵۲۵ دلار پیش‌بینی کرده‌اند. آنها همچنین پیش‌بینی می‌کنند که متوسط قیمت رمزارز جسمی کوین در سال ۲۰۳۰، تا ۰٫۱۶ دلار افزایش یابد.

مزایا و معایب رمزارز JasmyCoin

همانند هر پروژه ارز دیجیتال دیگری، رمزارز JasmyCoin نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد. از جمله مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مطابقت با قوانین: ارز دیجیتال جسمی کوین اولین رمزارزی است که به طور رسمی در آژانس خدمات مالی ژاپن به ثبت رسیده و با برخی از سخت‌گیرانه‌ترین مقررات در جهان مطابقت دارد. این موضوع می‌تواند ثبات و اعتماد را برای سرمایه‌گذاران فراهم کند.
  • مشارکت‌های استراتژیک: تیم ارز دیجیتال JasmyCoin با شرکت‌های بزرگ ژاپنی مانند سونی و ان‌تی‌تی دیتا (NTT DATA) همکاری دارد که به طور بالقوه می‌تواند منجر به پذیرش و استفاده از این پلتفرم شود.
  • اکوسیستم در حال رشد: پلتفرم ارز دیجیتال جاسمی در حال گسترش است و برنامه‌ها و خدمات مختلفی بر بستر آن توسعه می‌یابند. این موضوع می‌تواند تقاضا برای توکن JASMY را افزایش دهد.
  • مزیت پیشرو بودن: اولین ارز دیجیتال بودن در بازار تحت نظارت ژاپن نیز می‌تواند به رمزارز جسمی کوین مزیت قابل‌توجهی در منطقه بدهد.

ارز دیجیتال جاسمیمعایب ارز دیجیتال جسمی این موارد است:

  • کاربرد محدود: کاربردهای عملی فناوری رمزارز JasmyCoin هنوز محدود است و مشخص نیست که در آینده چقدر گسترده خواهد بود.
  • توکنومیک: توزیع توکن JASMY تا حدودی متمرکز است و بخش بزرگی از آن در اختیار تیم بنیانگذار و مشاوران قرار دارد. این موضوع می‌تواند نگرانی‌هایی را در مورد دستکاری قیمت ایجاد کند.

خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی پروژه ارز دیجیتال JasmyCoin پرداختیم. همان‌طور که گفته شد، هدف ارز دیجیتال جاسمی توانمندسازی افراد و سازمان‌ها با حق حاکمیت داده، تضمین شفافیت و تأمین امنیت است. از آنجایی که این پروژه همچنان به هموار کردن راه به سوی یک اکوسیستم داده ایمن‌تر و دموکراتیک‌تر ادامه می‌دهد، می‌توان انتظار داشت که آینده روشنی در پیش رو داشته باشد. با این حال، کاربران باید قبل از سرمایه‌گذاری در این پروژه و هر پروژه رمزارزی دیگری، تحقیقات کاملی را با در نظر گرفتن فرصت‌ها و ریسک‌های ذاتی بازار در حال تحول ارزهای دیجیتال انجام دهند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments