بازی ایلوویوم (illuvium) چیست؟ آموزش کامل + ویدئو

زمان مطالعه: 7 دقیقه

در سال‌های اخیر بازی‌های رمزارزی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. این بازی‌ها تفریح و درآمدزایی را تلفیق کرده‌اند و به همین دلیل مخاطبان زیادی دارند. بازی ایلوویوم یکی از معروف‌ترین بازی‌های مبتنی بر بلاکچین است که به نظر می‌رسد جذابیت‌های بصری، مالی و ساختاری زیادی داشته باشد. در این مقاله به معرفی کامل بازی illuvium خواهیم پرداخت.

در ویدیوی زیر آموزش بازی ایلوویوم به صورت مرحله به مرحله آورده شده است:

ایلوویوم چیست؟

بازی ایلوویوم (illuvium) یک بازی نقش‌آفرینی رمزارزی است که جذابیت‌های بصری مختلفی دارد. ایلوویوم اولین بازی کاملاً غیرمتمرکز است که توانسته امتیاز AAA دریافت کند. این امتیاز به بالاترین کیفیت‌ بازی‌های ویدیویی تعلق می‌گیرد. بازی‌هایی مثل Red Dead Redemption و Grand Theft Auto V دارای چنین امتیازی هستند.

بازی illuvium فانتزی و علمی‌تخیلی است. این بازی در Immutable X طراحی شده است. پلتفرم Immutable X یک راهکار لایه‌ دو برای شبکه اتریوم است. به کمک این راهکار امکان پردازش معاملات NFT‌ها و تراکنش‌ها با سرعت بالا و هزینه کارمزد پایین فراهم می‌شود. به جز ایلوویوم، بازی Gods Unchained هم در این بستر توسعه پیدا کرده است.بازی ایلوویوم

بازی ایلوویوم به کمک آنرئال انجین (Unreal Engine 5) توسعه یافته است. آنرئال انجین ۵ بستری برای طراحی تصاویر با جزئیات فوق‌العاده و نورپردازی و انعکاس شگفت‌انگیز است. بازی illuvium دارای یک محیط باز سه بعدی وسیع به نام Overworld است. محیط Overworld به هفت منطقه تقسیم می‌شود که هر کدام دارای انواع مختلفی از کاراکترهای ایلوویال (illuvial) و سایر قابلیت‌ها برای پیشرفت در بازی هستند.

ساختار بازی illuvium

در این بخش ساختار و اجزای اصلی بازی illuvium را بررسی خواهیم کرد.

گیم‌پلی

بازیکنان در دنیای گسترده ایلوویوم کاوش می‌کنند تا موجوداتی به نام ایلوویال (illuvial) به دست آورند. هر کدام از این موجودات توانایی‌های منحصربه‌فردی دارند. نبردهای این بازی در یک صفحه شطرنج صورت می‌گیرد. کاربران ایلوویال‌های خود را در یک نیمه از صفحه قرار می‌دهند. سپس جنگ آغاز می‌شود و بدون دخالت بازیکنان، موجودات فانتزی به نبرد با یکدیگر خواهند پرداخت.

بهتر است در طول نبردها از ویژگی هم‌افزایی (synergie) استفاده کنید. استفاده از یک ایلوویال ضعیف‌تر که هم‌افزایی‌های متعددی داشته باشد بهتر از بازی با یک ایلوویال بدون هم‌افزایی است. علاوه بر این، به کمک موقعیت‌یابی صحیح ممکن است تیمی با موجودات ضعیف‌تر بر تیم قوی‌تر غلبه کند.

گیم‌پلی بازی illuvium دارای مکانیزم‌های عکاسی از فرنچایز Pokemon است. پس از شکست دادن یک ایلوویوم در مبارزات، بازیکنان می‌توانند ماده مصرفی داخل بازی که به شارد (Shard) معروف است را ذخیره کنند. هر چه شاردهای سطح‌بالاتری داشته باشید، شانس بیشتری برای گرفتن illuvial خواهید داشت.

کلاس‌های ایلوویال

کاراکترهای ایلوویال به پنج کلاس زیر تقسیم می‌شوند:

  • Fighter
  • Guardian
  • Rogue
  • Psion
  • Empath

هر کدام از این کلاس‌ها خصوصیات خاص خودشان را دارند. ایلوویال‌های قدرتمند می‌توانند حاصل ترکیب دو کلاس باشند و حتی به کلاس‌های تکامل‌یافته ارتقا پیدا کنند. کاراکترهای کلاس‌های تکامل‌یافته هم‌افزایی متفاوتی دارند و تأثیر بهتری بر تیم خواهند داشت.

عناصر ایلوویال

هر ایلوویال دارای یکی از پنج عنصر آب، آتش، زمین، هوا و طبیعت است. برخی ایلوویال‌ها نیز دارای دو عنصر هستند. برخی عناصر در برابر عنصر دیگر قوی‌تر یا ضعیف‌تر هستند؛ مثلاً آتش نسبت به هوا برتری دارد.

ذوب یا ترکیب

بازی ایلوویوم

کاربران می‌توانند سه illuvial یکسان را با هم ترکیب کنند تا یک موجود قوی‌تر و تکامل‌یافته بسازند. موجودات سطح بالاتر آمار بهتری در نبردها دارند و از نظر ویژگی‌هایی مثل سطح سلامتی، آسیب و حمله، عملکرد بهتری نشان می‌دهند. افراد بسیاری برای درآمدزایی از بازی ایلوویوم دائماً به دنبال موجودات یکسان هستند تا از ترکیب آنها موجودات قوی‌تری بسازند و سپس NFT آنها را بفروشند.

ایلوویوم آرنا

بازی illuvium حالت‌های مختلفی دارد. برای مثال Survival حالت دفاع بازیکن در برابر دشمنان است. علاوه بر این حالت، امکان شروع نبرد با سایر بازیکنان نیز وجود دارد. شرط‌بندی روی نتیجه نبردها و رقابت‌های جمعی در جداول امتیازی، از دیگر حالت‌های بازی ایلوویوم است.

سلاح و زره

هر کاراکتر ایلوویال دارای سلاح و زره است. این مهمات در قالب NFT‌ها ارائه می‌شود. کیفیت سلاح و زره به کلاس کاراکتر وابسته است. بازیکنان می‌توانند سلاح‌های بهتری برای موجودات خود خریداری کنند تا در نبردها به پیروزی برسند.

همچنین ببینید: قیمت لحظه ای توکن های بازی game (لیست کامل)

زمین

زمین یا Land یک فضای مجازی است که مورد معامله قرار می‌گیرد. هر زمین دارای منابع مختلفی مثل سوخت (Fuel) است. سوخت به بازیکنان اجازه می‌دهد از جهان بازی خارج شوند. همچنین امکان استخراج منابع برای ساخت اقلام فراهم شده است. زمین‌ها دارای ۵ سطح است. هر چه سطح زمین بالاتر باشد، منابع بیشتری قابل برداشت و استخراج خواهد بود. تمام ۱۰۰ هزار قطعه زمین بازی ایلوویوم در عرضه اولیه به فروش رفت و سرمایه‌ای ۷۲ میلیون دلاری جمع‌آوری شد. هر زمین دارای یک توکن NFT است که به بازیکنان اجازه می‌دهد زمین‌ها را معامله کنند.

نسخه‌های پروژه ایلوویوم

پس از راه‌اندازی بازی ایلوویوم، نسخه رایگان و پولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در نسخه رایگان بازیکنان می‌توانند با بازی آشنا شوند و مناطق خاصی را کاوش کنند. در این حالت امکان جمع‌آوری برخی منابع برای شروع بازی وجود دارد. پس از مدتی کاربران ابلیسک (Obelisk) به دست خواهند آورند. ابلیسک قابلیتی است که سفر بین مناطق مختلف را میسر کند. بدین ترتیب امکان حضور در مناطق مختلف و خرید ایلوویال‌های سطح بالاتر فراهم می‌شود.

ایلوویوم صفر

بازی ایلوویوم

الیوویوم صفر (illuvium Zero) یک بازی شهرسازی برای موبایل و کامپیوترهای شخصی است که به بازی‌های Farmville و Clash of Clans شباهت دارد. بازیکنان در این بازی سرزمین خود را مدیریت می‌کنند. نسخه رایگان این بازی طراحی شده است اما امکان خرید و فروش NFT‌ها در نسخه رایگان وجود ندارد.

پلتفرم IlluviDex

بازی illuvium

ایلووی دکس (illuviDex) یک بازار غیرمتمرکز NFT است که توسط illuvium DAO اداره می‌شود. کاربران در این بازار قابلیت‌ها و توکن‌های NFT بازی را خرید و فروش می‌کنند. جهت شروع معاملات باید کیف پول رمزارزی کاربر به بازار متصل شود. بسیاری از کاربران از کیف پول متامسک (Metamask) برای معاملات در illuviDex استفاده می‌کنند.

ساختار حاکمیت و دائو ایلوویوم

یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) در مورد بازی ایلوویوم تشکیل خواهد شد. این سازمان توسط شورای ایلویناتی (illuvinati) اداره می‌شود و دارای ۵ عضو است. دارندگان توکن ایلوویوم (ILV) اعضای این شورا را مشخص می‌کنند. وظیفه شورای ایلویناتی رأی‌گیری در مورد پیشنهادها است.

ایلوویوم کی عرضه می شود؟

فرآیند توسعه پروژه illuvium از سال ۲۰۲۰ شروع شده است و در ابتدای سال ۲۰۲۱ معرفی شد. این بازی قرار بود در ابتدای سال ۲۰۲۲ منتشر شود اما این اتفاق به تعویق افتاد. هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای عرضه کامل بازی ایلوویوم مشخص نشده اما نسخه مک و کامپیوتر شخصی منتشر شده است.

توکن های ایلوویوم (ILV) چیست؟

ارز دیجیتال ILV توکن کاربردی و بومی بازی ایلوویوم است. از این توکن می‌توان برای کسب جوایز پیش‌بینی و شرط‌بندی در illuvium DeFi، اعطای جوایز درون بازی و همچنین دریافت سود از طریق ییلد فارمینگ (yield farming) استفاده کرد.بازی illuvium

بازیکنان می‌توانند از رمزارز Escrowed illuvium نیز برای پرداخت‌ها بهره بگیرند. این توکن قیمت یکسانی با ILV دارد و با نماد sILV2 نمایش داده می‌شود. علاوه بر این از sILV2 می‌توان برای فعالیت‌های درون بازی مانند ارتقای سطح و انجام سفر نیز استفاده کرد.

خلاصه مطلب

بازی ایلوویوم یکی از جذاب‌ترین و پرسروصدا‌ترین پروژه‌های مبتنی بر ارز دیجیتال و بلاکچین است. این بازی قصد دارد کاربران را به روش‌های مختلفی مثل نبرد مستقیم، شرط‌بندی روی نتایج و مسابقات دوره‌ای سرگرم کند. پیش‌خرید سریع زمین‌های بازی illuvium نشان می‌دهد افراد زیادی برای درآمدزایی و تفریح منتظر رونمایی کامل از این پروژه هستند. پس از سندباکس و اکسی به نظر می‌رسد پروژه illuvium بتواند هیجانی تازه به دنیای بازی‌های رمزارزی تزریق کند.

برای شروع بازی illuvium به این لینک وارد شوید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments