زمان مطالعه: 5 دقیقه

ارز دیجیتال بنکور (Bancor) چیست؟ معرفی توکن BNT

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

یکی از رمزارزهایی که در یک سال گذشته رشد زیادی داشته، ارز دیجیتال بنکور (Bancor Network Token) است. این ارز دیجیتال یک پلتفرم برای فروش و تبدیل سریع و مستقیم ارزهای دیجیتال کوچک ایجاد کرده است. بسیاری از ارزهای کوچک هستند که در صرافی‌های بزرگ معامله نمی‌شوند و فقط طرفداران خاصی دارند. این رمزارزها قدرت نقدشوندگی کمی دارند و اگر بخواهید آن ها را خرید و فروش کنید به علت حجم مبادلات کم این رمزارزها، در صرافی‌ها با مشکل مواجه خواهید شد. ارز دیجیتال بنکور برای حل این مشکل، پلتفرم مخصوصی را برای این ارزهای کوچک ایجاد کرده است. اگر می‌خواهید با این ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوید، با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

ارز دیجیتال بنکور (Bancor Network Token) چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

بنکور یک پروتکل بلاکچینی است که به کاربران اجازه می‌دهد که رمزارزهای خود را به صورت مستقیم و سریع به یکدیگر تبدیل کنند، بدون اینکه به صرافی های ارز دیجیتال مانند بایننس نیاز داشته باشند.

توکن BNT توکن اصلی استفاده‌شده در شبکه Bancor است. در فوریه 2021، BNT با ارزش کل حدود 212 میلیون دلار، 109مین ارز دیجیتال باارزش بازار بود.

ارز دیجیتال Bancor از دو لایه توکن استفاده می‌کند که مجموعه نقدینگی و عملکرد آن را تسهیل می‌کند: BNT و ETHBNT.

بنکور و رقیب آن یونی سواپ (Uniswap) رهبران موج جدید سیستم‌های مالی غیرمتمرکز هستند.

طبق اطلاعات موجود در وب سایت ارز دیجیتال بنکور، Bancor یک پروتکل نقدشوندگی است که امکان تبادل خودکار و غیرمتمرکز روی اتریوم و بلاکچین‌ها را فراهم می‌کند. این پروتکل ابتدا در رژیم اشغال‌گر قدس (اسرائیل) در سال 2017 توسط Eyal Hertzog ، Galia Benartzi و Guy Benartzi توسعه داده شد.

در وایت پیپر ارز دیجیتال بنکور (به تاریخ 18 مارس 2018) آمده است: «Bancor تعیین قیمت به صورت خودکار و یک مکانیزم نقدینگی مستقل برای توکن‌ها در بلاکچین‌های دارای قرارداد هوشمند» را امکان‌پذیر می‌کند.

استخرهای نقدشوندگی ارز دیجیتال بنکور

بسیاری از ارزهای دیجیتال کوچک با توجه به محدودیت بازار و اینکه آیا در صرافی‌ها درج شده‌اند یا خیر، قابلیت نقدشوندگی ندارند. همچنین کارمزد تراکنش در این ارزها ممکن است بیشتر از کارمزد نقدشونده‌ترین ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم باشد.

برای تریدر‌هایی که می‌خواهند با ارزهای کوچک معامله کنند، توکن هوشمند Bancor و تکنولوژی قرارداد هوشمند، اجازه می‌دهد که این نوع ارزها با حداقل اختلاف و کارمزد خریداری شوند و به فروش برسند.

یک تراکنش استاندارد ارز دیجیتال در یک صرافی ارز دیجیتال، اعم از صرافی متمرکز یا صرافی غیر متمرکز، شامل انتقال توکن بین دو طرف است: یک طرف خریدار و یک طرف فروشنده که صرافی به عنوان واسطه بازار عمل می‌کند.

توکن Bancor Network Token (BNT) چیست؟

ارز دیجیتال بنکورهدف ارز دیجیتال بنکور این است که با ایجاد یک رمزارز پشتیبان (که آن را Bancor Network Token (BNT) می‌نامند) و یک مکانیزم تبادل خودکار که در آن قیمت‌ها و حجم تراکنش‌ها به طور خودکار از طریق پروتکل هوشمند کنترل می‌شود، واسطه‌ها را حذف کند.

پروتکل Bancor بین توکن‌های مختلف سازگار با ERC-20 اجرا می‌شود و آنها را به هم تبدیل می‌کند. هر توکن به قراردادهای هوشمند مرتبط است که توکن‌های پشتیبان ERC-20 دیگر را در خود نگه می‌دارد. توکن‌ها به صورت داخلی بر اساس این ذخایر پشتیبان و بسته به میزان درخواست کاربر تبدیل می‌شوند. اساساً، می‌توان توکن‌های هوشمند را ارزهایی دانست که ارزش پولی سایر کوین‌ها را دارند. شبیه یک بانک مرکزی که ذخایر ارزهای خارجی را نگه می‌دارد و در صورت لزوم بین آنها مبادلات لازم را انجام می‌دهد.

ایردراپ ETHBNT ارز دیجیتال بنکور

اول ژانویه سال 2020، Bancor مبلغ 60،000 دلار ETHBNT را به کیف پول‌هایی ریخت که حداقلی از توکن BNT را ذخیره داشتند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این ایردراپ و مشاهده سایت اصلی بنکور می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

انتقاد‌ها از ارز دیجیتال بنکور

ارز دیجیتال بنکور ادعا می‌کند که پلتفرمی ایجاد کرده است که می‌توان ارز‌های کوچک را در آن تبدیل کرد و نقد کرد اما این هدف همیشه محقق نمی‌شود؛ زیرا اگر ارزی طرفدار نداشته باشد، ممکن است در این پلتفرم نیز به فروش نرسد. بنکور تنها پلتفرمی نیست که استخر نقدشوندگی ایجاد کرده است. یکی از اصلی‌ترین رقیبان آن یونی سواپ است که آن هم برای ارزهای دیجیتال کوچک استخر نقدشوندگی دارد. علاوه بر این، معاملات در Bancor به گونه ای ساختار یافته اند که می‌توانند هزینه‌های بالای کارمزد را به کاربران تحمیل کند و در حال حاضر آنها نمی‌خواهند از تکنولوژی‌های لایه 2 برای کاهش این مشکل استفاده کنند.

کیف پول های ارز دیجیتال Bancor Network Token

از آنجا که بنکور یک توکن ERC-20 است، می‌توان این ارز را در کیف پول‌هایی که از توکن های ERC-20 پشتیبانی می‌کنند نگهداری کرد.

کیف پول های معتبری مثل متامسک و تراست والت از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

قیمت ارز دیجیتال بنکور

در اوایل سال 2021 بر اساس رتبه‌بندی سایت کوین گکو ارز دیجیتال بنکور رتبه 89 را در میان ارز های دیجیتال داشت. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، نام توکن ارز دیجیتال بنکور، BNT است. عرضه کل این توکن حدود 174 توکن BNT است که تمام تعداد توکن‌ها در گردش هستند. ارزش کل بازار این توکن بیش از یک میلیارد و دویست میلیون دلار است. ارز دیجیتال بنکور در یک سال گذشته بیش از 3700 درصد رشد قیمت داشته است. می‌توانید نمودار رشد قیمت این ارز را در تصویر زیر مشاهده کنید.ارز دیجیتال بنکور

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای این ارز دیجیتال می‌توانید به صفحه قیمت ارز دیجیتال بنکور مراجعه کنید.

سخن پایانی

ارز دیجیتال بنکور (Bancor Network Token) پلتفرمی را ایجاد کرده است که بتوان در آن بدون نیاز به واسطه یعنی صرافی های ارز دیجیتال، چه متمرکز و چه غیر متمرکز، ارزهای دیجیتال را معامله کرد. البته این پلتفرم بیشتر برای ارزهای کوچکی که قابلیت نقدشوندگی ندارند ایجاد شده است. در واقع این پلتفرم طرفداران این ارزهای کوچک و نوپا را دور هم جمع می‌کند و فضایی را برای تبادل این ارزها فراهم می‌آورد.

هر چند این ارز دیجیتال در سال گذشته رشد قیمتی خوبی داشته است اما منتقدان زیادی نیز دارد. در این مقاله روش کاری این ارز دیجیتال، استخر‌های نقد شوندگی آن و توکن مخصوص شبکه ارز دیجیتال بنکور را توضیح دادیم.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments