آمریکا رمزارز سرقت شده توسط هکرهای روسی را پس گرفت

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به نظر می‌رسد ایالات متحده از هکرهای رمزارز عصبانی است و این کشور در نظر دارد تا این موضوع را روشن کند که دیگر به هیچ وجه عاملان خرابکاری را تحمل نمی‌کند. ایالات متحده دو هکر روسی را به سرقت 17 میلیون دلار واحد رمزارز متهم کرد. این اتهامات از سوی وزارت دادگستری و خزانه‌داری زده شده است.

برخورد ویژه با سارقان رمزارز

خزانه‎‌داری دو تن را به انجام این هک متهم کرد. نام این اشخاص دانیل پوتخین، 25 ساله و ساکن منطقه ورونژ و دیگری دیمیتری کاراساویدی 35 ساله ساکن مسکو است. این دو فرد به حملات سایبری در طول یک سال بین سال‌های 2017 و 2018 متهم هستند و در نهایت از دو صرافی رمزارز آمریکا 16 میلیون دلار سرقت کردند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

حملات به صرافی پیچیده به نظر می‌رسد به این صورت که این دو فرد وبسایت‌هایی شبیه وبسایت‌های این دو صرافی راه اندازی کردند. این دو وبسایت درست عین وبسایت‌های اصلی بود و به همین خاطر افرادی که در وبسایت‌های جعلی ثبت نام می‌کردند یا وارد می‌شدند اطلاعات شخصی خود را در اختیار هکرها قرار می‌دادند و بدین صورت به این دو هکر اجازه دسترسی به چندین حساب و سرقت اموال را می‌دادند.

اظهارات مدیر خزانه‌داری

مدیر خزانه‌داری، استیو منوچین می‌گوید:

اشخاصی که این طرح را پی‌ریزی کردند، از شهروندان آمریکایی، کسب و کارها و … کلاهبرداری کردند و ارز مجازی آن‌ها را از حسابشان دزدیدند. در نهایت، ارز مجازی به سرقت رفته در حساب کاراساویدی یافت شد و میلیون‌ها دلار به صورت ارز مجازی و دلار آمریکا در ضمن یک جریمه توسط سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده توقیف شد.

هر چند چنین عنوان شده است که این دو فرد در ابتدا تلاش کردند تا با قراردادن این رمزارزها در چند حساب روی چند بلاکچین مختلف اموال به سرقت رفته را پنهان کنند ولی این قضیه از این حیث منحصر به فرد است که مقامات مسئول این پرونده در آمریکا، موفق به بازیابی اموال شدند. این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که اموال دزدیده شده در بستر یا صرافی رمزارز معمولا برای همیشه پیدا نمی‌شود و این را ثابت می‌کند که آمریکا در این قضیه با کسی شوخی ندارد.

این دومین باری است که آمریکا اقدام موثری علیه ملت‌هایی که از ذخایر این کشور دزدی می‌کنند، انجام داده است. اخیرا، این کشور اعلام کرد که یک ایالت هسته‌ای در کره شمالی به منظور تامین اعتبار برای ساخت زرادخانه خود، چند میلیون رمزارز دزدید و ایالات متحده موفق به بازگرداندن آن شده است.

تلاش برای جلوگیری از جرم‌های آینده

هم اکنون اگر اتهام این دو فرد روسی اثبات شود، به 59 سال زندان محکوم می‌شوند. در زمان نگارش، آن‌ها به توطئه در کلاهبرداری کامپیوتری متهم هستند. وزیر امور خارجه مایک پمپئو عنوان کرد:

ایالات متحده سطح پاسخگویی به اقدامات خرابکارانه که به دنبال تضعیف امنیت اقتصادی آن است را ارتقا می‌دهد. این اقدام هماهنگ ما نشان‌دهنده تعهد ما نسبت با جلوگیری از حملات سایبری است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments