لیست بهترین شت کوین های آینده دار در سال ۲۰۲۴

زمان مطالعه: 9 دقیقه

شت‌کوین‌ها رمزارزهایی هستند که نوسان و ریسک زیادی دارند اما می‌توانند در مدت کوتاه، رشد قیمت‌های عجیبی داشته باشند. به همین دلیل این دسته از ارزهای دیجیتال سر و صدای زیادی در بازار کریپتو بر پا کرده‌اند و مخاطبان زیادی را به سوی خود جلب کرده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی چند مورد از شت کوین های آینده دار را بپردازیم. اگر می‌خواهید به جواب سوال کدام شت کوین ها برای سرمایه‌گذاری در سال 2024 بهتر هستند برسید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بهترین شت کوین های آینده دار 2024

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که شت کوین چیست؟ اصطلاح «شت کوین» برای توصیف توکن‌های پرطرفدار و محبوب ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود که علی‌رغم اینکه کاربرد خاصی ندارند و با هدف مشخصی ایجاد نشده‌اند، رشد زیادی را ارائه می‌دهند. شت‌کوین‌ها نوسانات زیادی دارند و می‌توانند برگ برنده‌ای برای پولدار شدن شما باشند؛ اما بدیهی است که برای کسب سود از این نوسانات باید ریسک‌های احتمالی حاصل از معاملات شت کوین ها را نیز بپذیرید. در این بخش چند مورد از بهترین شت کوین های آینده دار را به شما معرفی می‌کنیم.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

دوج کوین (DogeCoin)

دوج کوین اولین شت کوین بازار کریپتو است. این ارز دیجیتال برگرفته از میم سگ ژاپنی است. اصطلاحاً به این ارز دیجیتال اولین میم‌کوین با تم سگ هم می‌گویند. این شت‌کوین که در ابتدا با هدف شوخی ایجاد شد، توانست به رشد زیادی دست پیدا کند. این رشد به ‌قدری قابل توجه بود که افراد زیادی شروع به خرید دوج کوین کردند و همین موضوع آن را به یکی از ده ارز دیجیتال برتر بازار کریپتو تبدیل کرد.

دوج در صدر لیست شت کوین های آینده دار است؛ زیرا سازندگان آن کار‌هایی برای کاربردی کردن آن کرده‌اند. بسیاری از کسب‌و‌کار‌ها اقدام به استفاده از این شت کوین برای معاملات خود کردند؛ از جمله: شرکت تسلا و AMC که از دوج‌کوین به ‌جای پول استفاده می‌کنند. علاوه‌ بر این، افراد مشهور و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای از این رمزارز حمایت می‌کنند. برای مثال ایلان ماسک یکی از طرفداران پر و پا قرص دوج کوین است.

شیبا اینو (Shiba inu)

شیبا اینو؛ سگ فرصت‌طلب! رمز ارز شیبا در سال ۲۰۲۰ با الهام از دوج کوین و میم شیبا اینو ایجاد شد. این ارز دیجیتال توانست به خوبی از رشد ناگهانی دوج‌کوین استفاده کند و خود را بالا بکشد. شیبا با شعار «قاتل دوج» در شبکه‌های اجتماعی و صفحات اینفلوئنسر‌ها ظهور کرد. شیبا هم در نهایت توانست رشد خوبی را تجربه کند؛ هر چند که مدتی بعد سقوط کرد.

شیبا اینو جایگزین خوبی برای دوج است. این شت کوین در حال حاضر کاربرد خاصی ندارد اما مهندسان شیبا در تلاش هستند تا با ایجاد یک اکوسیستم و شبکه بلاکچین آن را از یک شت‌کوین به یک کوین کاربردی تبدیل کنند. این اکوسیستم کاربرد‌های مختلفی مانند فناوری‌های مالی غیرمتمرکز از جمله صرافی غیرمتمرکز خواهد داشت.

برای خرید شیبا با کارمزد صفر می‌توانید از طریق صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت اقدام کنید.

دوج‌ایلان مارس (Dogelon Mars)

ایلان ماسک که از دوج‌کوین طرفداری می‌کند، الهام‌بخش این کوین است. شت‌کوین دوج ایلان بر اساس تمایل ایلان ماسک برای سفر به مریخ ایجاد شده است. این رمزارز توانسته موفقیت‌های زیادی را به ‌دست بیاورد. در روز‌های اولیه عرضه، چیزی حدود ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی جذب کرد. همچنین توانست تا ۳۰ هزار درصد رشد کند. پیش‌بینی می‌شود که با احیای شت‌کوین‌ها و بازار کریپتو Dogelon هم بتواند به سقف قیمتی خود دست پیدا کند.

مایرو (Myro)

Myro (MYRO) یک توکن مبتنی بر بلاکچین سولانا است که به نام سگ یکی از خالقان آن راج گوکال نام‌گذاری شده است. این توکن کاربردهای زیادی مانند امکان استیکینگ، امکان معامله و خرید خودکار را دارد.

قیمت Myro، تنها در سال گذشته از 0.00413 دلار به 0.066 دلار افزایش یافت. ارزش بازار مایرو نیز در آن زمان از 16 میلیون دلار به 62 میلیون دلار افزایش یافت. علاوه براین به دلیل افزایش محبوبیت توکن‌های مبتنی بر شبکه سولانا و همچنین توکن مایرو کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این شت کوین در سه ماهه دوم سال 2024 به 0.000126 دلار افزایش خواهد یافت.

بونک (BONK)

Bonk (BONK) اولین شت کوین با تم سگ در بلاکچین Solana است و از شعار «برای مردم، توسط مردم» استفاده می‌کند. 50 درصد از کل عرضه این پروژه به اعضای جامعه سولانا داده شده است. این پروژه در تلاش است مقدار نقدینگی را به DEXهایی که روی بلاکچین سولانا اجرا می‌شوند بازگرداند.
باتوجه به شرایط فعلی بازار و نمودار تکنیکال این ارز و همچنین افزایش استقبال کاربران، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این میم کوین در سه ماهه دوم سال 2024 با قیمت 0.000019 دلار معامله شود.

فلوکی اینو (Floki inu)

فلوکی اینو در آگوست ۲۰۲۱ عرضه شد. این ارز کاملاً یک میم‌کوین است که می‌توان آن را جزء شت کوین های آینده دار محسوب کرد. سرمایه‌گذاران این ارز پس عرضه آن را به دوج کوین ربط دادند. همین موضوع باعث افزایش ارزش آن شد. فلوکی زمانی ایجاد شد که ایلان ماسک اعلام کرد نام سگ شیبا اینوی خود را فلوکی گذاشته است. فلوکی اینو در سال ۲۰۲۱ رشد زیادی داشت اما مدتی بعد مانند باقی رمزارز‌ها ریزش کرد.

فلوکی اینو مانند دوج کوین با هدف یک شوخی ایجاد شد اما به‌ مرور به چیزی بیش از یک میم‌کوین تبدیل شد. این موضوع باعث شد که این ارز دیجیتال طرفداران زیادی پیدا کند. فلوکی آخرین گزینه از لیست شت کوین های آینده دار بود. در ادامه به مؤلفه‌های مهم شت کوین های آینده دار می‌پردازیم.

پپه (PEPE)

پپه در آوریل 2023 در صحنه ارزهای دیجیتال منفجر شد و به لطف افزایش قیمت عمده بلافاصله توجهات زیادی را به خود جلب کرد. پپه تقریباً به تنهایی علاقه کاربران بازار کریپتو به میم کوین‌ها که در بازار نزولی سال 2022 بسیار کم شده بود را تجدید کرد. از نظر ارزش بنیادی، تیم پپه هیچ ویژگی یا محصول خاص و جدیدی را اعلام نکرده است؛ اما باتوجه به استقبال جامعه از این دسته ارزهای دیجیتال می‌توان گفت که در صورت رشد بازار رمزارزها، دسته شت کوین ها و مخصوصا شت کوین هایی همچون پپه نیز رشد زیادی را تجربه خواهند کرد. اما بدیهی است که در مقابل چنین سرمایه‌گذاری باید ریسک‌های احتمالی آن را نیز بپذیرید.

ایپ کوین (Ape coin)

پروژه Apecoin در اوایل سال 2022 راه اندازی شد و توسط همان تیمی توسعه یافت که باشگاه Bored Ape Yacht را به دنیای رمزارزها معرفی کرد. این دارایی ERC-20 بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است. Apecoin حداکثر یک میلیارد توکن APE دارد، بنابراین دارای عرضه محدود است و باتوجه به قانون عرضه و تقاضا، این عرضه محدود می‌تواند در آینده به نفع قیمت این شت کوین عمل کند. Apecoin رمزارزی است که باتمرکز بر متاورس رو کار آمده است و تنها کاربرد آن در فضای متاورس است. علی‌رغم وجود یک کاربرد برای این ارز باز هم در دسته شت کوین ها به شمار می‌رود؛ چراکه کاربرد چندان مهم و منحصربه‌فردی نیست. با این وجود اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در شت کوین ها هستید ایپ کوین انتخاب بدی نیست.

فراگ ویف هت (Frog wif hat)

Frog Wif Hat ($FWIF) یک شیت کوین جدید است که هدف آن تکرار موفقیت Dogwifhat ($WIF) است. مجموع عرضه این ارزدیجیتال 1 میلیارد واحد است. این ارز دیجیتال با تم فرانسوی ویژگی‌های پروژه‌های محبوبی مانند پپ کوین و داگ ویف هت را تکرار می‌کند. در حالی که Frog Wif Hat بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است قرار است در فاز دوم نقشه راه خود با استفاده از پل به بلاکچین سولانا متصل شود.

مؤلفه‌های مهم شت کوین های آینده دار چیست؟

اگر می‌خواهید شت کوین های آینده دار را شناسایی کنید، در این بخش لیستی از مؤلفه‌های آنها را برای شما تهیه کرده‌ایم.

کامیونیتی قوی و فعال

اولین مؤلفه شت کوین های آینده دار، فعالیت کامیونیتی (جامعه) آنها است. به ‌طور کلی شت‌کوین‌هایی که دارای یک کامیونیتی فعال هستند، می‌توانند در آینده رشد خوبی را تجربه کنند؛ همچنین افراد کامیونیتی هم دارای اهمیت هستند. اینکه چه افرادی در کامیونیتی آن شت‌کوین حضور دارند و چه اعتباری دارند هم مهم است.

کامیونیتی فعال در نهایت منجر به سرمایه‌گذاری بیشتر و حمایت بیشتر می‌شود. این موارد ارزش رمزارز را افزایش می‌دهد.

کاربردی بودن

این مؤلفه لزوماً تأثیر مثبتی بر تمامی شت‌کوین‌ها ندارد. برخی از شت‌کوین‌ها هم وجود دارند که هیچ کاربردی ندارند؛ اما باارزش هستند. کاربردی بودن یک شت‌کوین می‌تواند به افزایش ارزش آن کمک کند؛ زیرا می‌تواند منجر به افزایش تقاضای آن رمزارز شود. علاوه بر این، کاربردی بودن یک شت‌کوین در دنیای واقعی یک امتیاز محسوب می‌شود.

لیست 10 تا از شت کوین های آینده دار در سال 2023

حمایت توسط افراد مشهور

حمایت سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و افراد مشهور تأثیر زیادی در رشد شت‌کوین‌ها دارد. اولین باری که شت‌کوین‌ها رشد عجیبی را تجربه کردند، ایلان ماسک حمایت خود را از دوج کوین علنی کرده بود. حمایت و توییت‌های پی در پی ایلان ماسک درباره دوج‌کوین، این شت‌کوین و باقی شت‌کوین‌ها را به مسیر صعود به قله راهنمایی کرد. اگر یک شت‌کوین دارای حامیان مشهوری باشد، احتمالاً آینده جذابی برای سرمایه‌گذاری دارد.

ترند بودن در شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از مؤلفه‌های شت کوین های آینده دار را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی نظیر ردیت و توییتر بررسی کنید. رشد هشتگ‌های شت‌کوین‌ها و صحبت درباره آنها در این شبکه‌های اجتماعی می‌تواند دلیلی برای رشد آن شت‌کوین در آینده باشد.

از کجا شت کوین آینده دار بخریم؟

اگر قصد دارید در شت کوین های آینده دار سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید از طریق صرافی ایرانیکارت اقدام به خرید کنید. بسیاری از صرافی‌های فعال با وعده‌های توخالی برای خالی کردن حساب شما شت‌کوین‌های فیک را با پیشنهاد‌های رشد عجیب و غریب به شما معرفی می‌کنند. ایرانیکارت یکی از صرافی‌هایی است که می‌توانید به آن اطمینان کنید. مجموعه ایرانیکارت بیش از ۱۰ سال است که در حوزه پرداخت‌های ارزی فعالیت می‌کند.

این مجموعه تا کنون خدمات زیادی را ارائه کرده است که یکی از آنها صرافی ارز‌های دیجیتال است. در صرافی ایرانیکارت شما می‌توانید بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال را معامله کنید. شما می‌توانید برای خرید دوج کوین و خرید شیبا از این صرافی استفاده کنید. ایرانیکارت بر خلاف سایر صرافی‌ها کارمزدی از شما دریافت نمی‌کند و شما برای معامله در این صرافی نیازی به پرداخت اشتراک و کارمزد ندارید.

کل فرآیند ثبت‌نام و احراز هویت در ۱۵ دقیقه انجام می‌شود و شما مجبور به پرداخت هزینه‌ای نیستید. در صورت ایجاد مشکل، می‌توانید از پشتیبانی ۲۴ ساعته این صرافی استفاده کنید. کارشناسان پشتیبانی در هر زمانی حاضر هستند که مشکلات شما را رفع کنند.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعاتی درباره شت‌کوین‌ها در اختیار شما بگذاریم. شت‌کوین های آینده دار را به شما معرفی کردیم و مؤلفه‌هایی که یک شت کوین آینده دار دارد را برشمردیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. به ‌نظر شما چه شت‌کوین‌های دیگری آینده‌دار هستند؟

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments