بازی استار اطلس (Star atlas) چیست؟ آموزش کامل + ویدئو

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مقدمه

در بازی Star Atlas، فناوری بلاک‌چین و NFT با استفاده از گرافیک‌های سینمایی و واقعیت افزوده، با یکدیگر ترکیب شده اند و این امکان سروصدای زیادی در مورد این بازی ایجاد کرده است. نکته جالب توجه این است که در بازی استار اطلس، امکان کسب درآمد وجود دارد و همین امر، انگیزه زیادی در میان گیمرها به وجود آورده است.

در ویدیوی زیر آموزش بازی استار اطلس به صورت مرحله به مرحله آورده شده است:

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

بازی استار اطلس چیست؟

بازی استار اطلس، یک بازی بلاک‌چینی در حوزه متاورس است که داستانی از سال 2026 را روایت می‌کند. در این بازی، سه جناح برای به‌ دست‌ آوردن منابع، قلمرو حکومتی و قدرت سیاسی، در نبرد هستند.

بازی Star atlas

بازیکنان این بازی، شهروندان Star Atlas هستند و این امکان را دارند تا فضا را کاوش کرده و در جستجوی منابع باشند. همچنین، بازیکنان می‌توانند این فرصت را داشته باشند که بر درآمد دشمنان خود در بازی تأثیر گذاشته و برای مشارکت در بازی، پاداش‌های واقعی دریافت کنند.

برای افزایش سطح دشواری بازی، سه حالت وجود دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

اولین و ساده‌ترین سطح بازی استار اطلس، سطح Faction-Secured Safe Zone است. در این سطح، کاربران می‌توانند فضا را کشف کنند و در تمام بخش‌های بازی به جز بخش‌های تخریبی، مانند مبارزات، شرکت کنند. این سطح به بازیکنان اجازه می‌دهد تا درک درستی از روند بازی داشته باشند و درواقع، نوعی راهنما برای ادامه بازی است.

دومین سطح دشواری بازی، سطح Medium-Tiered Safety Zone است و برای بازیکنانی که در مرحله قبل به خوبی با روند بازی آشنا شده‌اند، طراحی شده است. در این سطح، گیمرها بدون خطر نابودی دائمی دارایی‌هایشان، می‌توانند وارد نبرد و مبارزه شوند.کسب درآمد با استار اطلس

دشوارترین سطح بازی، سطح The Wild Frontier است. در این سطح، شرکت در یک مبارزه کامل برای بازیکنان مجاز است و اگر در مبارزات شکست بخورند، بخشی از دارایی‌هایی آنها، به طور کامل از بین می‌رود. به ‌عنوان ‌مثال، اگر در یک نبرد، کشتی خود را از دست بدهید، تمام دارایی‌ها، منابع و خدمه موجود در کشتی شما، از بین خواهند رفت.

تفاوت بازی استار اطلس با سایر بازی‌های بلاکچینی چیست؟

برخی از ویژگی‌های ارائه‌شده در بازی استار اطلس، مانند بازار NFT یا توکن اختصاصی، در سایر بازی‌های با امکان درآمدزایی (Play-to-earn)، وجود داشته است. با این ‌حال بازی Star Atlas ویژگی‌هایی دارد که سبب تمایز آن با سایر بازی‌های بلاک‌چینی مشابه می‌شود. به ‌عنوان ‌مثال، با در دسترس ‌بودن واقعیت مجازی یا VR در استار اطلس، یک تجربه همه‌جانبه برای بازیکنان فراهم شده است. تحقیقات بازار انجام شده در خصوص بازی Star Atlas در سال 2020 نشان داد که بازیکنان این بازی ویدئویی، حدود 4.5 میلیارد دلار برای بازی‌های VR هزینه کرده‌اند.کسب درآمد با استار اطلس

همچنین در استار اطلس، از ویژگی Grand Strategy نیز استفاده شده است. این نوع مبارزه، از لایه‌های پیچیده تشکیل شده و مدت زیادی به طول خواهد انجامید. در این مدت، لازم است بازیکنان به طور استراتژیک به دنبال توسعه زیرساخت‌ها و سیاست‌های جدیدی که برای دارندگان POLIS ایجاد می‌شود، باشند.

ماموریت‌های بازی استار اطلس شامل کنترل قلمرو، ناوگان، مبارزه با عوامل محیطی و مبارزه باسایر بازیکنان است. Star Atlas با ترکیب بلاک‌چین، بازی و سفر فضایی، موفق به جذب مخاطبان هدفی از گروه‌های مختلف، از جمله کارآفرینان، مدیران، علاقه‌مندان به رمزارزها، گیمرهای بازی‌های ویدئویی، علاقه‌مندان به سفرهای فضایی و اقتصاددانان شده است.

تفاوت بازی Star Atlas با دیگر بازی‌های Pay-to-Play چیست؟

بازی Star Atlas و سایر بازی‌های Play-to-earn، با بازی‌های پولی یا همان Pay-to-play متفاوت هستند؛ زیرا بازی‌هایی مانند استار اطلس، با استفاده از تکنولوژی دفترکل دیجیتال ساخته شده‌اند. ‌برای مثال، بازی Star Atlas بر بستر بلاک‌چین سولانا ساخته شده است. بنابراین بازیکنان می‌توانند رمزارز به دست آورند، در بازی NFT معامله کنند و از بازی، کسب درآمد داشته باشند.کسب درآمد با استار اطلس

معرفی رمزارزهای بازی استار اطلس

رمزارزهای موجود در این بازی، شامل ATLAS و POLIS است و به واسطه اقتصاد متاورس و سیستم مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi)، کنترل می‌شوند. در ادامه، به معرفی هر یک از این ارزهای دیجیتال می‌پردازیم:

معرفی رمزارز ATLAS در بازی Star Atlas

ATLAS، رمزارز بومی درون بازی است که برای تراکنش‌های همتا به همتا برای تبادل وسیله نقلیه، خدمه، قطعات، زمین، تجهیزات و پرداخت هرگونه هزینه‌ درون بازی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بازیکنان در هنگام انجام بازی استار اطلس باید هزینه‌های عملیاتی موجود را در نظر داشته باشند. این هزینه‌ها شامل ترمیم آسیب‌ها، استخراج منابع و سوخت وسایل نقلیه می‌شوند. توکن ATLAS، رمزارز مورداستفاده در بازار NFT است. دارایی‌های NFT، به بازیکنان مالکیت واقعی و غیرمتمرکز می‌دهند و انجام معاملات همتا به همتا (Peer-to-peer) را تسهیل می‌کنند.

در صفحه قیمت لحظه ای Star Atlas می‌توانید قیمت استار اطلس و توکن ATLAS را مشاده کنید.

معرفی رمزارز POLIS در بازی Star Atlas

POLIS، یک توکن حاکمیتی در بازی استار اطلس بوده و سبب ایجاد قدرت و نفوذ بازیکنان Star Atlas در برابر توسعه‌دهندگان می‌شود. دارندگان توکن POLIS، می‌توانند در خصوص فعالیت‌های اجرایی در بازی، مالیات بازیکنان و وضع قوانین جدید بازی در رأی‌گیری‌ها شرکت و نظر خود را بیان کنند. به‌محض شروع بازی، تنها راه دستیابی به توکن POLIS، استیک کردن توکن ATLAS است. با این ‌حال، 20% از توکن‌ها برای خرید در Galactic Atlas Offering در دسترس هستند.

در صفحه قیمت لحظه ای Star Atlas DAO می‌توانید قیمت توکن POLIS و نمودار آن را مشاهده کنید.

فازهای مختلف انتشار بازی استار اطلس

شرکت Star Atlas، این بازی را در پنج فاز توسعه داده است که هر یک از این فازها، شامل روش‌های جدیدی برای بازیابی سرمایه هستند. با توجه به این که انتشار هر فاز به عملکرد فاز قبلی بستگی دارد، هیچ نقشه راه واقعی در این‌ خصوص وجود ندارد. در ادامه به بررسی هر یک از فازها می‌پردازیم:

1. معرفی فاز اول: ارائه دارایی‌های کهکشانی

نام فاز اول بازی استار اطلس، Galactic Asset Offering است. در این فاز، دارایی‌هایی که بازیکن برای مراحل بعدی به آن نیاز دارد، به مقدار محدود ارائه می‌شوند. بازیکنان می‌توانند NFTها را در بازار فروش معامله کنند. همان‌طور که پیش از این گفته شد، برای انجام هر تراکنشی در این بازی، به توکن‌های اختصاصی بازی استار اطلس نیاز است. در نتیجه با اجرای این فاز، به ارزش مادی بازی اضافه خواهد شد.

2. معرفی فاز دوم: مینی گیم مبتنی بر مرورگر

نام فاز دوم بازی استار اطلس، Browser mini-game است. دارایی‌های موجود در بازی، همچنان برای خرید در دسترس هستند و می‌توانند بلافاصله در مینی‌گیم مبتنی بر مرورگر، مورد استفاده قرار بگیرند. در این فاز، قبل از آن که کاربران وارد محیط واقعی بازی شوند، یک تجربه کلی از محیط بازی کسب می‌کنند. لازم به ذکر است که کلیه دارایی‌هایی که کاربران در این دو فاز کسب می‌کنند، در نسخه اصلی بازی قابل استفاده است.

3. معرفی فاز سوم: فروش ماژول سفینه‌سازی

فاز سوم بازی استار اطلس، Shipyard Module Sale نام دارد و در این فاز، موج دیگری از دارایی‌ها در بازار، در دسترس خواهند بود. در فاز سوم، گیمرها مجاز به خرید خدمه، قطعات و وسیله نقلیه هستند و باید گروه‌های موردنظر خود را برای ادامه بازی، انتخاب کنند. در این مرحله، گیمرها هر چه برای کسب درآمد از بازی استار اطلس نیاز دارند، تهیه می‌کنند.

4. معرفی فاز چهارم: پیش‌فروش نهایی نسخه بتا

نام فاز چهارم بازی، Final Pre-Sale at Beta است و تمام دارایی‌های باقی‌مانده از مراحل قبلی، در این مرحله به فروش گذاشته می‌شوند و در نسخه بتا، کاملاً قابل ‌استفاده خواهند بود.

5. معرفی فاز پنجم: فروش مداوم

فاز پنجم بازی، Ongoing Sales نام دارد. در این فاز، تیم توسعه‌دهنده استار اطلس، دارایی‌هایی با طراحی‌های جدید برای خرید را در دسترس کاربران قرار می‌دهند.

چطور می‌توان از بازی استار اطلس درآمد کسب کرد؟

مانند بسیاری از رمزارزها، امکان ترید توکن ATLAS نیز در صرافی‌های ارزدیجیتال، وجود دارد. همچنین، روش دومی هم برای به‌ دست‌ آوردن توکن اطلس وجود دارد؛ به‌ این ‌ترتیب که بازیکنان می‌توانند از طریق استخراج درون بازی، بازارسازی و ترید، انجام مأموریت‌های PVE و جمع‌آوری منابع، به این توکن دسترسی پیدا کنند.

استخراج درون بازی، اصلی‌ترین فرآیندی است که توسط اقتصاد متاورس مدیریت می‌شود و 45% از توکن‌های ATLAS نیز از این طریق به دست می‌آیند. فرآیند استخراج در بازی، سبب ایجاد مشاغلی در حوزه معامله سنگ معدن خام و تصفیه‌شده، حمل بار و ساخت قطعات خرده‌فروشی شده است.

Salvage Wars، یک بازی داستانی و راه دیگر تولید و به‌دست‌آوردن توکن ATLAS است. مفهوم این بازی، مشابه Storage Wars است. در این بازی، افراد می‌توانند روی دارایی‌های بازمانده از نبردها، قیمت‌گذاری کنند. گرچه مدل و نوع دارایی باقی‌مانده، از قبل به طور مشخص معلوم نیست، اما اطلاعاتی در خصوص وزن و کیفیت احتمالی آن‌ها، در دسترس است. بازیکنان می‌توانند از طریق فروش این دارایی‌ها، توکن ATLAS کسب کنند.

سخن پایانی

همان‌طور که در این مقاله خواندید، بازی استار اطلس، یک بازی بلاک‌چینی بسیار جذاب و در عین‌ حال درآمدزا است و بازیکنان می‌توانند در کنار سرگرمی، به فکر کسب درآمد با این بازی باشند. در سال گذشته، تکنولوژی بلاک‌چین و متاورس، صنعت بازی را به ‌شدت دگرگون کرده‌اند، به‌طوری‌که شرکت‌های بزرگی مانند Ubisoft، برای مشارکت در این رقابت تلاش می‌کنند. در نهایت می‌توان گفت که در آینده نزدیک، شرکت‌های فعال در صنعت Pay-to-play مجبور به سازگاری با بازی‌های بلاکچینی مانند Star Atlas خواهند شد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

ممنون که بازی های جدید رو معرفی میکنید

خیلی ممنون