قیمت ریپل در یک هفته ۵۰ درصد افزایش یافت!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت ریپل (XRP) طی یک هفته‌ی گذشته، بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته و اکنون به بالاترین رقم خود در سال جاری میلادی رسیده است.

در ماه‌های اخیر، ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) بیشتر مورد توجه کاربران و سرمایه‌گذاران بوده است، اما در نهایت آلت‌کوین‌ها نیز پیروی از روند صعودی رهبر خود را آغاز کرده‌ و برخی از آنها در روزهای گذشته، رشد دو رقمی ارزش بازار خود را تجربه کرده‌اند.

همان‌طور که پیش‌ از این گزارش شد، قیمت ارز دیجیتال اتریوم (ETH) بعد از مدت‌ها به بیش از ۵۰۰ دلار افزایش پیدا کرد. علاوه‌براین، لایت‌کوین (LTC) نیز طی یک هفته‌ی گذشته، بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است. با این حال، ریپل پس از افزایش ۵۰ درصدی قیمت در هفته‌ی گذشته و رشد ۲۰ درصدی در طی یک روز، به بالاترین سطح خود در سال جاری میلادی رسید و اکنون در کانون توجه‌ها قرار دارد.

ریپل، چهارمین ارز دیجیتال بزرگ از لحاظ ارزش جاری بازار، در تاریخ ۲۱ نوامبر توانست سطح مقاومتی ۰٫۳ دلار را شکسته و به بیش از ۰٫۴ دلار برسد. این رمزارز در حال حاضر با قیمت ۰٫۴۵ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن نیز، برابر با ۲۰٫۲۱۳ میلیارد دلار گزارش شده است.

نمودار یک روزه‌ی قیمت و ارزش بازار ریپل/ دلار آمریکا.

بازه‌های زمانی بالاتر، بیانگر یک موفقیت مهم برای ریپل هستند، زیرا محدوده‌ی قیمت ۰٫۳ دلار در طول یک سال گذشته، یک محدوده‌ی مقاومتی بسیار قوی بوده است. دستیابی به این موفقیت، برای رشد هر چه بیشتر ریپل ضروری به نظر می‌رسید. رسیدن به بالاترین سطح سالانه توسط ریپل، احتمال تداوم روند صعودی این ارز دیجیتال را افزایش داده و محدوده‌ی مقاومتی ۰٫۳ دلار، اکنون می‌تواند به یک سطح حمایتی تبدیل شود.

نمودار یک ماهه‌ی قیمت و ارزش بازار ریپل/ دلار آمریکا.

نمودار قیمت ریپل یک حرکت عظیم را در روزهای گذشته نشان می‌دهد. با این ‌حال، بدیهی است که این امر از پدیده‌ی فومو (ترس از دست دادن فرصت خرید) ناشی شده و احتمال اصلاح تکنیکال قیمت ریپل بالا است.

در حال حاضر، قیمت‌های ۰٫۴۲۷۵ دلار و ۰٫۴۹۵ دلار مهم‌ترین سطوح مقاومتی برای ریپل محسوب می‌شوند. از سوی دیگر، اگر قیمت ریپل اصلاح شود، این ارز دیجیتال به سطح حمایتی/ مقاومتی ۰٫۳۳ دلار باز خواهد گشت. در صورتی سطح ۰٫۳۳ دلار به‌عنوان یک سطح حمایتی عمل کند، یک فرصت عالی برای حرکت بعدی ریپل ایجاد خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments