افزایش قابل‌توجه قیمت XRP به دنبال پیروزی‌‌های پی ‌در پی ریپل در دادگاه!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ریپل (XRP)، ارز دیجیتال اختصاصی شرکت پرداخت ریپل (Ripple)، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ درصد رشد داشت و قیمت آن از ۱ دلار به ۱٫۵ دلار رسید.

به دنبال پیروزی‌های پی در پی شرکت ریپل در دادگاه، ارز دیجیتال ریپل (XRP) که از زمان آغاز شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده از این شرکت، زیان‌های بزرگی را متحمل شده بود، توانسته است به روزهای اوج خود بازگردد.

شکایت کمیسیون SEC از ریپل

در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی، کمیسیون SEC ایالات متحده از شرکت ریپل و دو تن از مدیران آن، به اتهام جمع‌آوری ۱٫۳ میلیارد دلار سرمایه از طریق فروش اوراق بهادار ثبت نشده از سال ۲۰۱۳ تا کنون، شکایت کرد.

شرکت ریپل با رد کردن این اتهامات استدلال می‌کند که این کمیسیون باید همانند بیت کوین (BTC) یا اتریوم (ETH) و به عنوان یک پروژه غیرمتمرکز با XRP رفتار کند.

پس از اعلام شکایت کمیسیون SEC از ریپل، قیمت ارز دیجیتال XRP تا ۰٫۲ دلار سقوط کرد و از فهرست دارایی‌های تحت پشتیبانی بسیاری از صرافی‌ها نیز حذف شد.

با این حال، به نظر می‌رسد که همزمان با روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال و اخبار مثبتی که در مورد روند پرونده این شرکت منتشر می‌شود، ارز دیجیتال XRP توانسته است ضرر و زیان‌های ناشی از شکایت کمیسیون SEC را جبران کند و دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.

در زمان انتشار این خبر، ارز دیجیتال XRP با قیمت ۱٫۳۸ دلار معامله می‌شود که در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸٫۵ درصد و طی هفته گذشته، بیش از ۱۲۹ درصد رشد داشته است. قیمت این ارز دیجیتال در حال حاضر دو برابر بیشتر از زمانی است که کمیسیون SEC شکایت خود از شرکت ریپل را به دادگاه تسلیم کرد.

نمودار کندل ۱ روزه قیمت ارز دیجیتال ریپل (XRP).

در حال حاضر، ارز دیجیتال XRP با ارزش بازار ۶۳٫۱۰۵ میلیارد دلاری خود در جایگاه چهارم فهرست ارزهای دیجیتال برتر جهان از لحاظ ارزش بازار قرار دارد.

هفته خوب ریپل

رالی صعودی ارز دیجیتال XRP با انتشار اخبار مثبت در مورد روند پرونده این شرکت همزمان شده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، سارا نتبورن (Sarah Netburn)، قاضی دستیار رسیدگی به پرونده ریپل، دسترسی کمیسیون SEC ایالات متحده به سوابق مالی شخصی مدیران این شرکت – برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیر عامل و کریستین لارسن (Christian Larsen)، رئیس شرکت – را ممنوع کرده است. اوایل هفته گذشته نیز گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این که، شرکت ریپل اجازه دسترسی به اسناد کمیسیون SEC را که شامل نظرات این کمیسیون در مورد دارایی‌های رمزارزی است، دریافت کرده است.

به گفته وکلای ریپل، اگر آنها در این اسناد شواهدی را مبنی بر یکسان بودن XRP با BTC و ETH پیدا کنند، این پرونده می‌تواند مختومه شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments