تحلیل قیمت پنج رمزارز مهم بازار!

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تحلیل قیمت ریپل

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت کوین تلگراف، قیمت ریپل در چند هفته گذشته، روند نزولی ثابتی داشته است. درحالی‌که گاوها در هفته گذشته تلاش کردند قیمت را به بالاتر از ۰٫۴۱ دلار برسانند، خرس‌ها با موفقیت از این سطح دفاع کردند.

خرس‌ها قطعا تلاش خواهند کرد که قیمت را به سطح مهم ۰٫۳ دلار برسانند. در این صورت، قیمت جفت‌ارز ریپل/ تتر می‌تواند فاز بعدی نزولی خود را آغاز کند. در ادامه، قیمت این جفت‌ارز شاید تا ۰٫۲۴ و سپس ۰٫۱۷ دلار نیز سقوط کند.

میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ هفته‌ای ریپل در حال کاهش است که نشان از احتمال تضعیف فشار فروش دارد. در صورت بازگشت قیمت ریپل به ۰٫۳ دلار، این جفت‌ارز می‌تواند در این محدوده برای چند روز بماند. خریداران برای اینکه نشان دهند این قیمت، قیمت کف است باید آن را به بالاتر از میانگین متحرک ساده (SMA) ۲۰۰ هفته‌ای، یعنی ۰٫۴۸ دلار برسانند.

تحلیل قیمت آدا

کاردانو در چند هفته گذشته، زیر میانگین متحرک نمایی خود معامله شده و تلاش گاوها برای افزایش قیمت آن به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای، یعنی ۰٫۵۷ دلار، با فروش قوی خرس‌ها مواجه شده است.

اگرچه گاوها موفق به حفظ سطح حمایت ۰٫۴ دلار در چند هفته گذشته شده‌اند؛ اما شکست تلاش آن‌ها برای عبور از (SMA) ۲۰۰ هفته‌ای، نشان‌دهنده رالی فروش خرس‌هاست. در صورت کاهش قیمت به زیر سطح حمایتی ۰٫۴ دلار، جفت‌ارز آدا/تتر می‌تواند ابتدا تا ۰٫۳۳ و سپس ۰٫۲۸ دلار نیز سقوط کند.

برای جلوگیری از چنین فاجعه‌ای، گاوها باید به‌سرعت قیمت را به بالای (SMA) ۲۰۰ هفته‌ای برسانند که در این صورت با سد قوی خرس‌ها در سطح ۰٫۷ دلار مواجه خواهند شد. در صورت غلبه بر این مقاومت، این جفت‌ارز می‌تواند با شروع یک روند صعودی جدید، ابتدا تا (SMA) ۵۰ هفته‌ای، یعنی ۰٫۹۶ دلار، و سپس تا ۱٫۲۵ دلار افزایش یابد.

تحلیل قیمت دوج‌کوین

قیمت دوج‌کوین در ماه ژوئن، شروع به بهبودی کرد و تا اواسط آگوست به میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای خود، یعنی ۰٫۰۸ دلار رسید. با این‌ حال، گاوها در عبور از این سطح با مقاومت قوی خرس‌ها برای بازگشت قیمت به ۰٫۰۵ دلار مواجه شدند.

در صورت افت قیمت از سطح ۰٫۰۵ دلار، جفت‌ارز دوج‌کوین/تتر می‌تواند روند نزولی خود را تا ۰٫۰۴ دلار نیز ادامه دهد. درصورت شکست گاوها در دفاع از این سطح، احتمال سقوط قیمت به زیر ۰٫۰۱ دلار نیز وجود دارد.

با این‌ حال، یک روزنه امید کوچک برای گاوها وجود دارد. زیرا شاخص قدرت نسبی (RSI) دوج‌کوین در تلاش برای ایجاد یک واگرایی مثبت است که نشان می‌دهد احتمال کاهش فشار فروش وجود دارد. در صورت بازگشت قیمت به ۰٫۰۵ دلار، آن‌ها دوباره تلاش می‌کنند قیمت را به ۰٫۰۹ دلار و سپس به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ هفته‌ای، یعنی ۰٫۱۳ دلار برسانند.

تحلیل قیمت متیک

قیمت متیک از ۰٫۳۱ دلار در ژوئن به‌شدت افزایش یافت و به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای، یعنی ۰٫۸۷ دلار رسید. اما گاوها نتوانستند این روند را ادامه دهند. این رالی در ۱٫۰۵ دلار متوقف شد و قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای بازگشت.

اکنون خرس‌ها موفق شده‌اند، قیمت را به ۰٫۷۲ دلار برسانند. در صورت ادامه این روند، احتمال سقوط به سطوح ۰٫۴۵ و ۰٫۳۱ دلار نیز وجود دارد. از سوی دیگر در صورت افزایش قیمت و عبور آن از (EMA) ۲۰ هفته‌ای، سطح مقاومتی بعدی، ۱٫۰۵ دلار خواهد بود. شکستن قطعی این سطح، نشان‌دهنده پایان روند نزولی متیک و احتمال افزایش قیمت به (SMA) ۵۰ هفته‌ای، یعنی ۱٫۳۱ دلار و سپس ۱٫۷۵ دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت شیبا

قیمت شیبا نیز در مدت اخیر به‌شدت از پایین‌ترین سطح خود در ماه ژوئن، افزایش داشت و در ماه آگوست، به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای خود، یعنی ۰٫۰۰۰۰۱۳ دلار رسید. اما کاهش قیمت از ۰٫۰۰۰۰۱۸ دلار و افت آن به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای، نشان داد که روند صعودی اخیر، تنها یک تله خرسی بوده است.

بااین‌حال، گاوها همچنان اجازه نداده‌اند که پایین‌ترین سطح ماه ژوئن، یعنی ۰٫۰۰۰۰۰۷ دلار دوباره آزمایش شود که نشان از تلاش آن‌ها برای تشکیل کف قیمت بالاتر است. در این راستا، اولین نشانه قدرت آن‌ها، بسته شدن قیمت، بالاتر از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای خواهد بود. سپس، شیبا می‌تواند تا ۰٫۰۰۰۰۱۸ دلار نیز صعود کند. در صورت عبور از این سطح، تغییر روند قطعی و صعود تا سطح ۰٫۰۰۰۰۳ دلار نیز محتمل خواهد بود. در صورت ادامه روند نزولی به زیر سطح ۰٫۰۰۰۰۰۷ دلار نیز، احتمال آزمایش سطح ۰٫۰۰۰۰۰۵ دلار وجود دارد.

آنالیز قیمت آلت‌کوین‌ها نشان می‌دهد که بیشتر آن‌ها تحت‌فشار هستند. پس از بهبودی نسبی حاصل‌شده در هفته‌های اخیر، به نظر می‌رسد که بیشتر آن‌ها ازجمله ریپل، آدا، دوج‌کوین، متیک و شیبا با مقاومت خرس‌ها برای افزایش قیمت بیشتر مواجه شده و بسیاری از آن‌ها به زیر میانگین‌های متحرک نمایی و ساده خود سقوط کرده‌اند. دراین‌بین، امیدها برای افزایش قیمت دوج‌کوین و شیبا دو میم‌کوین محبوب ارزهای دیجیتال بیشتر است. این در حالی است که افزایش قیمت قطعی ریپل و آدا به شکستن (SMA) ۲۰۰ هفته‌ای نیاز دارد. متیک نیز برای صعودی شدن باید از سد میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای خود عبور کند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments