کرونا هم حریف مارکت کپ بیت کوین نیست!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قبل از همه‌گیری کووید 19، مارکت کپ شش بانک برتر دنیا بیشتر از مارکت کپ بیت کوین بود. اما وضع کنونی به چه شکلی است؟

از زمان همه‌گیری ویروس کرونا، 14 بانک بزرگ جهان، 635.33 میلیارد دلار از مارکت کپ خود را از دست داده‌اند. این مقدار سه برابر مارکت‌ کپ فعلی بیت کوین و حدودا دو برابر تمام رمزارزها است.

مارکت کپ بیت کوین

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

نقطه آغاز این اطلاعات از روز 19 دسامبر است. برای مثال، مارکت ‌کپ بیت کوین در آن تاریخ، 130 میلیارد دلار بود. با شیوع ویروس کرونا که با رکود همراه شد، این شاخص برای شش بانک از میان این 14 بانک، بیشتر از مارکت کپ این رمزارز بود. در حال حاضر تنها دو بانک JpMorgan Chase و بانک آمریکا در این شاخص در جایگاه بالتری قرار دارند. بانک تجارت و صنعت چین نیز خود را به این دو بانک نزدیک کرد و اکنون مارکت کپ برابر با مارکت کپ همه رمزارزها دارد.

مارکت کپ بیت کوین

اما هر بانکی که در این لیست قرار دارد، میلیاردها دلار از مارکت‌‌ کپ خود را از دست داده است در حالی که برای بیت کوین در همین بازه زمانی به میزان 62 میلیارد دلار یا 48% رشد داشته است.

مارکت کپ بیت کوین

بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی دنیا، معادل یک فصل مارکت کپ بیت کوین را از دست داده است. در این اثنا، طبق گزارش آمده در رشد Grayscale’s Bitcoin Trust، بیت کوین با استقبال بی‌سابقه‌ای در میان سرمایه‌گذاران قدیمی مواجه شده است. اخیرا یک شرکت ترید همگانی، این رمزارز را به ارز ذخیره خود تبدیل کرده است.

با این همه، به نظر نمی‌رسد بانک‌های بزرگ در آینده نزدیک از بین بروند. آن‌ها نسبت به تعریف خود از ارزش‌گذاری تجدید نظر خواهند کرد. حتی پیامدهای منفی که این بانک‌ها تجربه کرده‌اند می‌تواند به خاطر تزریق اخیر چند تریلیون دلاری بانک‌های مرکزی در سرتاسر دنیا باشد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments