توزیع کارمزد بین هولدرهای یونی‌سواپ تصویب شد؛ قیمت UNI به اوج ۲ ساله رسید!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت ارز دیجیتال UNI که توکن حاکمیتی صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ (Uniswap) است، طی هفته گذشته 46 درصد افزایش یافته و به بالای 17 دلار رسیده است. این سطح قیمت، آخرین بار در ژانویه 2022 مشاهده شده بود. همچنین ارزش بازار این توکن در هفته گذشته با 44 درصد رشد به 9 میلیارد دلار افزایش یافته که آن را به هفدهمین ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار تبدیل کرده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

این افزایش قیمت، در پی تصویب طرح پیشنهادی بنیاد یونی‌سواپ در مورد اختصاص بخشی از کارمزد‌ها بین دارندگان توکن UNI‌، صورت گرفته است. هدف از این طرح، افزایش مشارکت جامعه عنوان شده است.

اعضای جامعه یونی‌سواپ از این طرح استقبال کرده‌اند؛ زیرا ساختار حاکمیتی پروتکل را تقویت می‌کند و به دارندگان توکن UNI نقش فعال‌تری در فرآیندهای تصمیم‌گیری اعطا می‌نماید.

رای‌گیری برای این طرح از اول مارس آغاز شده و تا هفتم مارس ادامه دارد. به گفته بنیاد یونی‌سواپ، این طرح حمایت قابل‌توجهی را از سوی جامعه دریافت کرده و تاکنون، 55 میلیون توکن در جهت تأیید آن، ثبت شده است.

انباشت توکن توسط نهنگ‌ها و افزایش فعالیت در شبکه

داده‌های پلتفرم تحلیلی لوک‌آن‌چین (Lookonchain) نشان می‌دهند که یک نهنگ، بیش از 12.5 میلیون دلار توکن UNI را در 48 ساعت گذشته جمع‌آوری کرده است.

داده‌های بیشتر از پلتفرم توکن ترمینال (Token Terminal) نشان‌دهنده افزایش فعالیت در شبکه یونی‌سواپ هستند. طبق نمودار زیر، تعداد کاربران روزانه از حدود 75000 نفر در اکتبر 2023 به 168106 نفر در 2 مارس افزایش یافته است. این روند، تقاضا را برای توکن‌های UNI افزایش می‌دهد.

توزیع کارمزد بین هولدرهای یونی‌سواپ تصویب شد؛ قیمت UNI به اوج ۲ ساله رسید!

رسیدن قیمت یونی‌سواپ به بالاترین حد در 26 ماه گذشته

بر اساس داده‌ها، قیمت توکن UNI از کف 7 دلار در 23 فوریه بیش از 143 درصد جهش کرده و در 6 مارس به سقف 17.03 دلار رسیده است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) صعودی است و در سطح 87 قرار دارد که تسلط خریداران را تأیید می‌کند. این خریداران تلاش خواهند کرد ابتدا بر مقاومت 17 دلار و سپس بر مقاومت 20 دلار غلبه کنند.

توزیع کارمزد بین هولدرهای یونی‌سواپ تصویب شد؛ قیمت UNI به اوج ۲ ساله رسید!

از سوی دیگر، قرار داشتن اندیکاتور RSI در این محدوده، از شرایط اشباع خرید و احتمال تغییر روند در آینده‌ای نزدیک حکایت دارد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین‌تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments