مراقب برنامه‌های جعلی کیف پول ترزور در فروشگاه اپل باشید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، یک برنامه رمزارزی جعلی در فروشگاه برنامه‌های اپل (App Store)، بیت کوین‌های (BTC) یک کاربر iOS به ارزش ۶۰۰ هزار دلار را به سرقت برده است.

به گزارش واشنگتن پست در تاریخ ۳۰ مارس، این کاربر که فیلیپ کریستودولو (Phillipe Christodoulou) نام دارد، قربانی یک برنامه کلاهبرداری در فروشگاه برنامه‌های اپل شده و تقریباً تمام پس‌انداز زندگی خود را از دست داده است.

کریستودولو ماه گذشته برای بررسی موجودی بیت کوین خود از طریق تلفن همراه، برنامه موبایل کیف پول ترزور (Trezor) را در فروشگاه اپل جستجو کرد. غافل از این که ترزور در حال حاضر نسخه iOS کیف پول خود را ارائه نمی‌دهد، کریستودولو یک برنامه جعلی با ۵ ستاره را با تصور این که برنامه رسمی ترزور است، دانلود کرد. پس از وارد کردن عبارت بازیابی (seed phrase) خود در این برنامه، تمام ۱۷٫۱ بیت کوین کریستودولو که کل پس‌انداز او بوده، به سرقت رفته است.

کریستودولو، شرکت اپل را که ۱۵ تا ۳۰ درصد از کارمزد فروش را دریافت کرده و فروشگاه برنامه خود را تحت نظارت و ایمن معرفی می‌کند، مسئول این اتفاق می‌داند. او می‌گوید:

اپل به اعتمادی که من به آن داشتم، خیانت کرد. اپل نمی‌تواند از زیر بار این قضیه قسر در برود.

به گزارش واشنگتن پست، کریستودولو گزارشی را به اداره تحقیقات فدرال ارائه داده است.

به دنبال انتشار این اخبار و اطلاع‌رسانی از سوی ترزور، اپل چندین بار کیف پول جعلی ترزور را حذف کرده، اما مدتی بعد این برنامه مجددا در فروشگاه برنامه‌های اپل ظاهر شده است.

در واکنش به این اتفاق، جیمسون لوپ (Jameson Lopp)، هم‌بنیانگذار پلتفرم نگهداری از ارزهای دیجیتال کاسا (Casa)، اظهار داشت:

وارد کردن عبارت بازیابی در نرم افزارها را متوقف کنید. شما تنها می‌توانید این عبارت را در دستگاه‌های سخت افزاری اختصاصی بیت کوین وارد کنید.

این اولین بار نیست که برنامه‌ها و کیف پول‌های جعلی رمزارزی در فروشگاه برنامه‌های اپل شناسایی شده است. به گزارش شرکت ارائه‌دهنده اطلاعات رمزارزی کانفرم (Coinfirm) که در لندن مستقر است، پنج کاربر دیگر نیز از سرقت دارایی‌های رمزارزی خود (در مجموع به ارزش ۱٫۶ میلیون دلار) توسط یک برنامه جعلی ترزور در iOS خبر داده‌اند.

شرکت ترزور پیش‌تر در مورد وجود برنامه‌های جعلی این کیف پول در فروشگاه برنامه‌های گوگل (Google Play) نیز به کاربران هشدار داده بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

عالی بود