شرکت خودروسازی تویوتا ارز دیجیتال اختصاصی خود را راه‌اندازی می‌کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی دیگر از شرکت‌های خودروسازی بزرگ جهان، به‌دنبال پیوستن به دنیای ارزهای دیجیتال است.

بر اساس یک اطلاعیه‌ی رسمی منتشرشده در تاریخ ۲۶ اکتبر، شرکت تویوتا سیستمز (Toyota Systems)، شعبه‌ی فناوری اطلاعات شرکت خودروسازی بزرگ تویوتا (Toyota)، به‌منظور توسعه‌ی یک ارز دیجیتال اختصاصی برای برند خود، با صرافی رمزارزی ژاپنی دی‌کورت (DeCurret) همکاری می‌کند.

در این پروژه‌ی بزرگ که قرار است با مشارکت ۲۵۰۰ کارمند شرکت تویوتا سیستمز صورت بگیرد، انجام پرداخت‌ها با استفاده از ارز دیجیتال مذکور مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. بر اساس اطلاعیه‌ی منتشرشده، کارمندان شرکت‌کننده می‌توانند این ارز دیجیتال را با امتیازات ارائه‌شده توسط شرکت مبادله کرده و یا معادل آن، کارت هدیه دریافت کنند. با این حال، تویوتا سیستمز خاطر نشان کرد که این ارز دیجیتال جدید با ارز فیات یِن ژاپن قابل مبادله نخواهد بود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

طبق گزارش‌ها، در این پروژه از پلتفرم اختصاصی مبتنی‌بر بلاکچین صرافی دی‌کورت برای صدور و مدیریت ارز دیجیتال اختصاصی تویوتا استفاده خواهد شد. علاوه‌براین، مقیاس‌پذیری مدل همتا به همتا (P2P) بر روی شبکه‌ی بلاکچین و همچنین، مسائل تجاری مربوط به پرداخت‌های گروهی در مقیاس بزرگ نیز مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

شرکت خودروسازی تویوتا از ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی و با راه‌اندازی آزمایشگاه بلاکچین خود، به طور فعال در حوزه‌ی این فناوری حضور داشته است. این شرکت در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز به کنسرسیوم آر۳ (R3)، یک اتحادیه‌ی بزرگ در دنیای بلاکچین و صنعت ارزهای دیجیتال، پیوسته بود.

با این حال، تویوتا تنها تولیدکننده‌ی خودرو نیست که به‌دنبال استفاده از فناوری بلاکچین و آزمایش ارزهای دیجیتال می‌باشد. اوایل ماه اکتبر سال جاری، واحد تولید گروه بی‌اِم‌و (BMW) در کره‌ی جنوبی اعلام کرد که به‌عنوان اولین شعبه از شرکت خودروسازی بی‌اِم‌و، در حال آزمایش یک توکن مبتنی‌بر بلاکچین است. انتظار می‌رود که این توکن تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی به‌طور کامل در کره‌ی جنوبی راه‌اندازی و عرضه شود.

از سوی دیگر، در سپتامبر سال جاری، شرکت خودروسازی فرانسوی رنو (Renault) نیز از آغاز به کار پروژه‌ی بلاکچینی خود با هدف تسهیل صدور گواهی‌نامه‌ی انطباق قطعات خودرو خبر داده بود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments