معرفی دو پروژه عالی برای سرمایه‌گذاری در متاورس!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در سال گذشته، چندین پروژه ارز دیجیتال به شکوفایی رسیدند و قیمت توکن آن‌ها جهش‌های بزرگی را ثبت کرد. از میم کوین گرفته تا رمزارزهای دیجیتالی بزرگ، افزایش قیمت چشمگیری ثبت کردند. از جمله این پروژه‌ها، متاورس‌هایی بودند که در اواخر سال 2021 مورد توجه زیادی قرار گرفتند.

به گزارش سایت فول، سال 2022 نشان داد که برای توکن‌های متاورس سال چندان خوبی نیست. بیاید با هم به 2 متاورس برتر بازار بپردازیم و با وضعیت کنونی و آینده آن‌ها آشنا شویم.

Axie Infinity

چهلمین ارز دیجیتال بزرگ بازار کریپتو از نظر مارکت کپ Axie Infinity نام دارد که توکن آن AXS است. این ارز دیجیتال متاورسی از جمله پروژه‌هایی است که در طول سال 2021 مورد توجه زیادی قرار گرفت.

آن همه هجمه و توجه اما به پایان رسیده است زیرا قیمت کنونی اکسی اینفینیتی با قله تاریخی ثبت شده در سال گذشته خود فاصله 65 درصدی دارد. ریسک زدایی گسترده سرمای گذاران کریپتویی در کنار کاهش تقاضا برای NFT های این بازی یعنی Axie ها، باعث کاهش قیمت توکن AXS شد.

با این حال، این پروژه بلاکچینی برای کسانی که نسبت به آینده بلند مدت متاورس و تأثیر آن در زندگی ما خوشبین هستند، این متاورس می‌تواند یک گزینه عالی باشد. Axie Infinity یک بازی Play to Earn است، این یعنی بازیکن‌ها با صرف وقت خود در این پلتفرم می‌توانند به کسب درآمد برسند. این مدل درآمدزایی برای کشورهای توسعه یافته به یک منبع درآمد عالی تبدیل شده است. اگر مقدار فعالیت در این پلتفرم افزایش یابد، قیمت AXS هم بار دیگر به پرواز در خواهد آمد.

Decentraland

احتمالا باید دیسنترالند (MANA) را یکی از متاورس‌های باثبات دنیای کریپتو و در واقع جزو اولین دنیاهای مجازی دانست. تمرکز دیسنترالند روی ارائه یک پلتفرم مجازی مجازی سه بعدی است که کاربران می‌توانند در تجربیات مختلفی با هم تعامل داشته باشند. برنامه‌های مجازی مختلفی مثل کنسرت‌های مجازی، پارک‌های تیم دار و کازینو در این پلتفرم قابل طرح ریزی است.

از طرف دیگر، ارزش املاک موجود در دیسنترالند هم یکی از موضوعاتی است که سرمایه گذاران توجه ویژه ای به آن دارند. همزمان با افزایش توجه و علاقه عموم مردم به متاورس، توکن LAND دیسنترالند هم باارزش می‌شود. درست مثل دیگر پلتفرم‌های متاورسی، MANA و LAND در این دنیا کاربردهای زیادی دارند. گرچه کاهش علاقه و سرمایه گذاری روی این حوزه باعث شده که MANA از قله تاریخی خود فاصله 50 درصدی ایجاد کند.

گرچه املاک و زمین‌های موجود در دیسنترالند می‌توانند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری باشند زیرا با گسترش این دنیا و افزایش شمار کاربران و پذیرش همگانی، قیمت آن‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

البته این دارایی هم مثل Axie Infinity بدون ریسک نیست. با اینحال سرمایه گذارانی که متاورس را آینده جهان می‌دانند، این هم یک گزینه عالی برای سرمایه گذاری است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

خرید ارزهای متاورسی مانند سایر ارزهای دیجیتال شامل ترید و در نتیجه بی ثباتی ارزشی خواهند بود، در حال حاضر پلتفرم هایی در دنیا در حوزه متاورس درحال فعالیت هستند که نه فقط در حوزه گِیم، بلکه در صنایع بزرگ تکنولوژیک آینده متاورسی فعالیت دارند و میتوان به جای خرید ارز بی ثبات، در سود سهام مشارکت کرد….
The view یکی از آنهاست