روند صعودی توکن‌های برتر دیفای همچنان ادامه دارد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

علی‌رغم تثبیت قیمت بیت‌کوین (BTC) در یک محدوده‌ی مشخص طی چند روز گذشته، فضای امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) یک بار دیگر روند صعودی به خود گرفته است. به گزارش وب‌سایت CoinGecko، توکن‌های برتر این حوزه طی یک هفته و ۲۴ ساعت گذشته چندین درصد افزایش قیمت داشته‌اند، چرا که سرمایه‌گذاران در میان رشد بازار ارزهای دیجیتال، همچنان به دنبال یافتن فرصت‌های جایگزین برای کسب سود بیشتر هستند.

بر اساس داده‌های منتشرشده، قیمت آلت‌کوین‌هایی مانند سوشی‌سواپ (SUSHI)، کامپاند (COMP)، تورچین (RUNE)، آوه (AAVE) و برخی توکن‌های دیگر، تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است. برای تعداد دیگری از توکن‌های پیشرو بخش دیفای نیز، در مقایسه با روز گذشته، ۵ تا ۱۰ درصد افزایش قیمت گزارش شده است.

در زمان انتشار این خبر، توکن AAVE در حدود ۵۹ دلار معامله شده و طی هفت روز گذشته، نزدیک به ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته است. مدل قیمت IOMAP وب‌سایت اینتودبلاک (IntoTheBlock) نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از ۶۰۰ آدرس، ۴٫۳۹ میلیون توکن AAVE را در محدوده‌ی قیمت ۵۵٫۵۰ تا ۵۵٫۷۰ دلار خریداری کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که قیمت توکن AAVE در این محدوده با یک پشتیبانی جدی روبرو است. از طرف دیگر، ۴۲۷ آدرس جدیدی که توکن AAVE را بین ۶۳٫۳۰ تا ۶۴٫۷۰ دلار خریداری کرده‌اند، می‌توانند منتظر شکست این قیمت مقاومتی و روند صعودی این توکن باشند. بنابراین، قیمت توکن AAVE در میانه‌ی دو محدوده‌ی مقاومتی قرار دارد که تسلط و شکست هر کدام، قیمت‌ بعدی آن را مشخص خواهد کرد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع
مدل قیمت IOMAP برای توکن AAVE.

همچنین، روز جمعه (۱۳ نوامبر)، قیمت توکن SUSHI تقریبا ۴۰ درصد افزایش یافت و در حال حاضر، فاصله کمی با سطح مقاومتی ۱ دلار دارد. پس از این افزایش چشمگیر، قیمت توکن SUSHI در روز شنبه (۱۴ نوامبر) با یک اصلاح  تکنیکال مواجه شد، اما این توکن، همچنان یک افزایش ۳۰ درصدی را در طول هفته‌ی گذشته نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که افزایش توکن SUSHI و جلب توجه سرمایه‎گذاران به پروتکل سوشی‌سواپ، در نتیجه‌ی اتمام عرضه‌ی توکن یونی (UNI) در استخرهای استخراج یونی‌سواپ در تاریخ ۱۷ نوامبر باشد.

توکن SUSHI در حال حاضر، با قیمت ۰٫۸۷ دلار معامله می‌شود. بر اساس مدل قیمت IOMAP، ۱۸ آدرس جدید در مجموع ۶٫۲ میلیون توکن SUSHI را بین ۰٫۸۷۵۵ تا ۰٫۹ دلار انباشته کرده و این محدوده را به یک مانع اساسی برای رسیدن به قیمت ۱ دلار تبدیل کرده‌اند. از سوی دیگر، خرید ۱۲٫۸۵ میلیون توکن SUSHI توسط ۲۸۹ آدرس جدید بین ۰٫۸۱۷۲ و ۰٫۸۴۲۲ دلار، این محدوده را به‌عنوان نقطه‌ی اتمام تصحیح قیمت مشخص می‌کند.

مدل قیمت IOMAP برای توکن SUSHI.

علاوه‎براین، روز ۱۳ نوامبر، توکن UNI با رسیدن به ۳٫۹۷۵۰ دلار، به بالاترین سطح خود در پنج هفته‌ی گذشته رسید. در حال حاضر، توکن UNI با یک کاهش ۵ درصدی، با قیمت ۳٫۶۵۷۷ دلار معامله می‌شود، اما همچنان یک افزایش ۲۶ درصدی را در طول هفته‌ی گذشته نشان می‌دهد.

نمودار قیمت توکن UNI.

همان‌طور که پیش‌تر گزارش شد، ارزش دلاری کل دارایی‌های مسدودشده در تمام پروژه‌های دیفای نیز، رکورد دیگری را به ثبت رسانده است. بر اساس داده‌های منتشرشده توسط وب‌سایت تحلیلی دیفای پالس (DeFi Pulse) در تاریخ ۱۲ نوامبر، ارزش کل دارایی‌های مسدودشده (TVL) در بازار دیفای به بالاترین سطح خود، یعنی ۱۳٫۶۲ میلیارد دلار رسید.

ارزش کل دارایی‌های مسدودشده در تمام پروژه‌های دیفای.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments