همه‌ی شاخص‌های تکنیکال می‌گویند الان بیت کوین بخرید!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با وجود خیز اخیر و کوتاه مدت بیت کوین به بالاتر از کانال 11,000دلار، این رمزارز هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است. هر چند بیت کوین در زمان نگارش در حال رشد نسبی است، ولی الگوی قیمتی که چند هفته قبل با عبور از 12,000 دلار از خود نشان داد را نمایش نمی‌دهد.

اکنون زمان خرید بیت کوین است.

برخی تحلیل‌گران اعتقاد دارند که برای نخستین بار در 6 ماه اخیر، جداول تکنیکال، زمان خرید بیت کوین را نشان می‌دهند. در این اواخر قیمت بیت کوین کاهش داشته و به زیر 10,000 دلار، کمتر از جایی که در اواخر آگوست ترید می‌شد رسیده است. برخی تحلیل‌گران معتقدند که این یک فرصت عالی برای تریدرهای تازه‌کار در حوزه رمزارز است. البته تریدرهای کهنه‌کار و باتجربه نیز شانس افزایش ثروت و انباشت کوین بیشتر با قیمت پایین‌تر را دارند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

هم اکنون، چندین شاخص تکنیکال نشان می‌دهد که موقعیت بیت کوین برای خرید مناسب است. شاخص قدرت جهانی (GSI) عنوان می‌کند که از ماه مارس که ویروس کرونا همه بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داد، این نخستین باری است که بیت کوین آماده خرید است. بیت کوین در ماه مارس افت شدیدی داشت که قیمت آن برای مدت کوتاهی به کانال نازل 3000 دلار نیز رسید، هر چند تنها دو ماه فرصت لازم بود تا قیمت آن مجددا به حالت سابق و حتی بالاتر برگردد.

حال و روز سایر رمزارزها

افزون بر آن، در حالی که عملکرد اخیر بیت کوین خوب بوده است، رمزارزهای دیگر وارد روند کاهشی شده‌اند. رمزارزهایی همچون بیت کوین کش و حتی لایت کوین در طی 24 ساعت گذشته حدودا 3% افت نشان می‌دهند. استیو ارلیک، مدیر عامل و از موسسان وویجر دیجیتال (Voyager Digital) در مصاحبه‌ای خاطر نشان کرد:

قیمت بیت کوین منعکس کننده این باور است که این رمزارز، سدی در برابر کل اقتصاد جهانی است. بیت کوین به شدت انعطاف‌پذیر است و هر چه با استقبال بیشتری روبرو شود و از مقررات حمایتی بهتری بهره‌مند گردد، بیش از پیش جایگاه خود را به عنوان ذخیره قابل‌اعتماد ارزش تثبیت می‌کند.

بیت کوین، چند هفته عجیب به خود دید. در آغاز با 10,000 دلار ترید می‌شد و این موضوع پس از انتشار اخبار مربوط به ظهور محرک دوم و مجوز بانک‌ها جهت عرضه خدمات امانت‌داری رمزارز به مشتریان خود، اتفاق افتاد. بیت کوین با وجود این رشد، با مقاومت شدیدی از خط 12,000 دلار روبرو شد که تنها برای مدت کوتاهی از آن فراتر رفت. اولین تلاش این رمزارز برای عبور از این عدد، باعث بازگشت تقریبی 2,000 دلاری آن شد.

ویژگی‌های خوب بیت کوین

همچنان نیگل گرین، مدیرعامل دیور گروپ (deVereGroup) بر این باور است که بیت کوین برای اکثر تریدرها جذابیت دارد:

ویژگی اصلی بیت کوین همچون عرضه ثابت، برگشت‌ناپذیری معاملات، پراکندگی، فقدان اعمال حاکمیت بر آن و عدم تمرکز، برای سرمایه‌گذاران در یک دنیای فناورانه و دیجیتالی‌شده به شدت جذاب است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments