زمان مطالعه: 2 دقیقه

اثر بحران مالی شرکت چینی روی ریزش قیمت اخیر بیت کوین!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بحران بدهی اورگراند (Evergrande)، یکی از بزرگترین شرکت‌های چین، به همه بازارهای مالی سرایت می‌کند. اثر آن بر بازار بیت کوین چیست؟

دنیای مالی، شرکت Evergrande و آنچه در چین در حال رخ دادن است را به دقت زیر نظر گرفته، این موضوع در چند هفته گذشته عنوان اصلی خبرها بوده است.

امروز، بازارهای جهانی سقوط کردند زیرا قیمت سهام اورگراند 10 درصد دیگر کاهش داشت و قیمت بیت کوین هم تنها در 24 ساعت با کاهش 8 درصدی روبرو شد. اما آیا مشکل تمام شده است؟

The Evergrande Debt Crisis & Bitcoin

اورگراند یک شرکت بزرگ املاک و مستغلات چین

شرکت اورگراند موفق شد در زمینه املاک و مستغلات به یکی از شرکت‌های پیشرو در چین تبدیل شود. طبق گزارشات، این شرکت بیش از 1300 پروژه در بیش از 280 شهر چین انجام داده است و همچنین مالک یکی از بزرگترین تیم‌های فوتبال چین یعنی FC Guangzhou FC است.

اورگراند این کار را با گرفتن وام بیش 300 میلیارد دلاری از بیش از 171 بانک داخلی و 121 شرکت مالی دیگر انجام داد. با این حال، سال گذشته، پکن قوانین جدیدی را اعمال کرد که میزان پول بدهی توسعه‌دهندگان بزرگ املاک را کنترل می‌کند، و این باعث شد که اورگراند املاک خود را با تخفیف‌های قابل توجه ارائه دهد.

این شرکت این کار را انجام داد تا مطمئن شود پول کافی برای سرپا نگه داشتن کسب و کارش به دست می‌آورد. با این حال، در حال حاضر برای پرداخت سود وام‌های خود مشکل دارد.

چه اتفاقی برای بیت کوین می‌افتد؟

تا اینجا مشکلات اورگراند آنچنان اهمیتی برای ما ندارد. مشکلات این شرکت از جایی برای ما مهم می‌شود که ممکن است روی قیمت بیت کوین و بازار رمزارز‌ها اثر بگذارد. بیت کوین یک دارایی پر ریسک است. در واقع، ماهیت غیرمتعارف آن و رفتار پراکنده بازار، که غالباً غیرقابل پیش بینی است، آن را به یکی از پر ریسک‌ترین دارایی‌ها تبدیل کرده است. و وقتی سرمایه‌گذاران احساس ناامنی کنند بعید است که سمت سرمایه‌گذاری روی بیت کوین بیایند.

علاوه بر این، تاریخ هم نشان داده وقتی آشفتگی در بازارهای مالی ایجاد می‌شود، بازار بیت کوین متزلزل می‌شود.

بنابراین ، کاملاً محتمل است که بازار همچنان بلاتکلیف باقی بماند تا زمانی که ترس در بازار مالی چین برطرف نشود.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments