خودرو تسلا مدل ۳ در صدر فهرست کوین‌مارکت‌کپ!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در تاریخ ۹ فوریه، وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، یکی از معتبرترین مراجع داده‌های ارزهای دیجیتال، به پاس یادبود و قدردانی از خرید ۱٫۵ میلیارد دلار بیت کوین (BTC) توسط شرکت تسلا (Tesla)، نماد خودرو تسلا مدل ۳ (Tesla Model 3)، پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی جهان را به صدر فهرست خود و بالاتر از بیت کوین اضافه کرد.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌شود، خودرو تسلا مدل ۳ با قیمت ۳۷،۹۹۰ دلار (قیمت واقعی این خودرو)، ارزش بازار ۲۴ میلیارد دلاری و عرضه در گردش ۹۰۲،۸۹۵ واحدی، در فهرست کوین‌مارکت‌کپ قرار گرفته است.

اما برای خرید این توکن عجله نکنید؛ چون این توکن وجود خارجی ندارد!

خودرو تسلا مدل ۳ به عنوان بخشی از طرح Untracked Listing کوین‌مارکت‌کپ به فهرست این وب‌سایت اضافه شده است. بر اساس این طرح، گاهی اوقات یک دارایی یا محصول که در بازار آزاد لیست نشده، اما در پذیرش، مشارکت در دنیای ارزهای دیجتال و ایجاد نوآوری در این صنعت نقش داشته است، به صدر فهرست کوین‌مارکت‌کپ اضافه می‌شود.

پیش از این، وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ نماد گروه وال استریت بتز (WallStreetBets)، یک ساب‌ردیت در انجمن ردیت (Reddit) را نیز به صدر فهرست خود اضافه کرده بود. اعضای این ساب‌ردیت طی چند هفته موفق به افزایش بیش از ۵۰۰ درصدی ارزش سهام شرکت گیم‌استاپ (GameStop)، یک شرکت اجاره بازی‌های ویدئویی در آمریکا، شده بودند.

بر اساس گزارش‌ اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، شرکت تسلا علاوه بر سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلار روی بیت کوین، قصد دارد تحت دستورالعمل‌های قانونی و نظارتی موجود، پذیرش این ارز دیجیتال را به عنوان نوعی روش پرداخت برای محصولات خود نیز آغاز کند.

رکوردشکنی چندین آلت کوین به دنبال صعود قیمت بیت کوین به ۴۸ هزار دلار!

خرید ۱٫۵ میلیارد دلار بیت کوین توسط شرکت تسلا، بزرگترین ارز دیجیتال جهان را به بالاترین رکورد تاریخی خود در ۴۸ هزار دلار رساند. با این حال، بیت کوین نتوانست قیمت خود در این سطح را حفظ کند و کمی بعد، به سطح ۴۵ هزار دلار بازگشت.

در زمان انتشار این خبر، بیت کوین کمی از افت قیمت خود را جبران کرده و با قیمت ۴۶،۵۲۸ دلار معامله می‌شود که در مقایسه با هفته گذشته، بیش از ۲۹ درصد رشد دارد.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی کوین‌بیس (Coinbase).

از لحاظ تکنیکال، بیت کوین برای این که بتواند سطوح قیمتی جدید را تجربه کند، باید سطوح مقاومتی ۴۷،۳۵۰ دلار و ۴۸،۲۱۵ دلار را پشت سر بگذارد. از سوی دیگر، در صورت اصلاح بیشتر قیمت این ارز دیجیتال، سطوح حمایتی ۴۵ هزار دلار، ۴۴،۴۱۵ دلار و ۴۴ هزار دلار می‌تواند کمک‌کننده باشند.

همزمان با صعود قیمت بیت کوین به بالاترین سطح تاریخی خود، چندین آلت کوین نیز شاهد رشد چشمگیر و حتی، ثبت رکوردهای جدید بودند.

به عنوان مثال، در پی عرضه قراردادهای آتی اتریوم (ETH) در بورس کالای شیکاگو (CME)، قیمت آلت کوین برتر بازار با ثبت یک رکورد جدید، به ۱،۸۲۵ دلار رسید.

در همین حال، بهره باز معاملات آتی لایت کوین (LTC) نیز رکورد ۵۸۴ میلیون دلار را ثبت کرد که نشان می‌دهد این آلت کوین، توجه سرمایه‌گذاران سازمانی را به خود جلب کرده است.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال.

نیاز روزافزون به قابلیت همکاری و تعامل میان شبکه‌های بلاکچین نیز باعث شده است که قیمت ارز دیجیتال پولکادات (DOT) به بالاترین سطح خود در ۲۴٫۲ دلار برسد.

اما در این میان، بهترین عملکرد به بایننس کوین (BNB) تعلق می‌گیرد. به دلیل رشد زیرساخت‌های دیفای و گسترش قابلیت‌های این توکن در زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain)، این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹٫۲ درصد و طی هفته گذشته، بیش از ۱۷۵ درصد رشد داشته است. بایننس کوین که موفق به ثبت رکورد ۱۴۸ دلار شده است، در زمان انتشار این خبر، با قیمت ۱۲۹٫۲۲ دلار معامله می‌شود.

نمودار هفتگی قیمت ارز دیجیتال بایننس کوین.

در نهایت، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال، ۱٫۴ تریلیون دلار و میزان تسلط بیت کوین بر بازار نیز، ۶۱٫۱۶ درصد گزارش شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments