طرح پرحاشیه مالیات بر عایدی سرمایه صدای فعالان بازار رمزارز را درآورد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اولین نشست هم‌اندیشی رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی با شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصین حوزه هوشمندسازی نظام مالیاتی برگزار شد. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس و دبیر انجمن فین‌تک، مدیرعامل انجمن بلاکچین و مدیرعامل شرکت داتین، از جمله حاضرین این نشست بودند و یکی از موضوعات مطرح‌شده از سوی آنها، اخذ مالیات از ارزهای دیجیتال بود.

به گزارش رمزارز نیوز، در این نشست، مهدی فاطمیان، رئیس هیئت‌مدیره انجمن فین‌تک، با اشاره به اخذ مالیات از رمزارزها در طرح مالیات بر عایدی سرمایه، از نحوه انتشار خبر اخذ مالیات از این حوزه انتقاد کرد و بیان داشت که، با انتشار خبر اخذ مالیات از رمزارزها، پذیرندگان و مشتریان پلتفرم‌های داخلی رمزارزها احساس خطر و ریسک کردند و این نگاه ایجاد شد که اگر در پلتفرم داخلی معامله‌ای انجام شود، از آن مالیات گرفته می‌شود، پس به پلتفرم خارجی مهاجرت کنیم. بنابراین، تحت‌ تأثیر انتشار نامناسب خبر اخذ مالیات از رمزارزها و عدم اطلاع فعالان از جزئیات این موضوع، یک فرار سرمایه از پلتفرم‌های داخلی رمزارزها به پلتفرم‌های خارجی صورت گرفت. در این زمینه، از سازمان امور مالیاتی می‌خواهیم که از تدوین تا اجرای قوانین بخش خصوصی را در جریان قرار دهند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

مصطفی امیری، دبیر انجمن فین‌تک نیز اظهار داشت که، یک خط تعریف قانونی درباره دارایی‌های دیجیتال در کشور نداریم، اما به نظر می‌رسد قرار است از این دارایی‌ها مالیات گرفته شود. امروز از حساب اجاره‌ای به هویت اجاره‌ای حرکت کرده‌ایم و انواع و اقسام سرویس‌هایی که به این شخص داده می‌شود، می‌تواند محل تخلف باشد؛ بنابراین، بهتر است در این زمینه، سازمان امور مالیاتی بلک‌لیست تهیه کند و در اختیار شرکت‌های فعال در این حوزه قرار دهد؛ زیرا ما علاقه داریم از فعالیت‌های سیاه یا خاکستری جلوگیری کنیم.

در ادامه، عباس آشتیانی، مدیرعامل انجمن بلاکچین نیز با بیان اینکه یکی از کارکردهای فناوری بلاکچین، ایجاد شفافیت در درآمدها و مصارف یک سازمان است، بیان کرد،  انجمن بلاکچین آمادگی این را دارد که تراکنش‌ها را در بستر بلاکچین وارد کند تا محل مصرف مالیات شفاف شود. از سوی دیگر، اجراپذیری اهداف سازمان امور مالیاتی بسیار مهم است که حضور مستمر فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال در نشست‌های مربوط به تدوین و اجرای قوانین به این موضوع کمک می‌کند تا ضربه مالیات در این حوزه گرفته شود.

لازم به ذکر است که هادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی نیز در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه کسب درآمد از طریق رمزارز مالیات دارد، توضیح داد که، بیش از ۵۰ درصد بودجه جاری کشور توسط درآمدهای مالیاتی محقق می‌شود. وی افزود، اگر سازمان چنین درآمدی را شناسایی کند، اقدام به اخذ مالیات خواهد کرد و در قانون جدید سفته‌بازی هم مالیات بر رمزارز آورده شده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع راه پرداخت

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

تترهامونو خریدیم به اندازه کافی ،از صرافی های ایرانی میایم بیرون ،میریم تو صرافیهای خارجی ،همشم میریزیم تو تراست ولت ،خواستیم نقد هم بکنیم میریم دبی ،خیلی عقبید دوستان ،براتون متاسفم که میخواهید از ارز دیجیتال کره بگیرید ،این سیستم بین خودتون و آقا زاده هاتون چندین سال هست که مرسومه.