تلاش بانک مرکزی تانزانیا برای تصویب قانونی ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه: 2 دقیقه

آیا تانزانیا می‌تواند مانند السالوادور ارزهای دیجیتال را در کشور خود قانونی کند؟

ممکن است که تانزانیا هم الگوی السالوادور را دنبال کند چون بانک مرکزی این کشور بیان کرده است که در حال تلاش برای آماده‌سازی تصویب قانون پذیرش ارزهای دیجیتال است.

چند سال پیش تانزانیا استفاده از ارزهای دیجیتال را در کشور خود ممنوع کرده بود اما اکنون یک چرخش 180 درجه در موضع خود نسبت به ارزهای دیجیتال داشته است.

امروز بانک مرکزی این کشور بیان کرد که کار روی بخشنامه اخیر رئیس جمهور مبنی بر اتخاذ ارزهای دیجیتال را آغاز کرده است.

خبرگزاری CryptoPotato چند هفته قبل گزارش داد که رئیس جمهور تانزانیا، سامیا سولوهو حسن، تأکید کرده که کشور به ارزهای دیجیتال نیاز دارد.

رویترز در 25 ژوئن گزارش داد که بانک مرکزی تانزانیا قصد دارد به سخنان سامیا حسن گوش دهد. این سازمان می‌خواهد برای زمانی که قرار است کشور از ارزهای دیجیتال استفاده کند، آماده باشد.

جالب است که این کشور در سال 2019 رویکردی کاملاً متفاوت اتخاذ کرده بود. در آن زمان بانک مرکزی استفاده از ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده بود. حتی به شهروندان خود هشدار داده بود که در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنند.

اکنون سخنگوی بانک مرکزی اطمینان داد که این سازمان در حال کار روی دستورالعمل‌های رئیس جمهور حسن است.

با این حال نماینده بانک جزئیات طرح خود را در مورد ارزهای دیجیتال بیان نکرد که آیا آنها قصد دارند از ارزهای دیجیتال موجود استفاده کنند یا مانند چینی‌ها یک CBDC ایجاد نمایند.

همان‌طور که می‌دانید، چندی پیش السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین را قانونی اعلام کرد. از زمان انتشار این خبر، چندین کشور دیگر مثل پاراگوئه و پاناما برنامه‌های مشابهی را برای پذیرش ارزهای دیجیتال اعلام کردند.

حال باید دید دومین کشور که سریع‌تر موفق به قانونی کردن ارزهای دیجیتال می‌شود کدام است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments