ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا به دلیل کمبود بحرانی طلا، به شدت محبوب شدند!

در پی کمبود طلا بعد از بحران ویروس کرونا، تقاضا برای ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا به شدت افزایش داشته است!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

درحال حاضر با وجود این‌که پالایشگاه‌های طلا درحال کارند تا کمبود به وجود آمده به دلیل شوک‌های بازار بعد از بحران ویروس کرونا را جبران کنند، اما باز هم تقاضا برای ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا به شدت افزایش داشته است.

به هرحال، فشار بر این فلز ارزشمند در بی‌ثباتی اقتصادی افزایش پیدا کرده است؛ چراکه مسیرهای تجاری و پالایشگاه‌ها برای مدتی تعطیل بودند. این زمانی اتفاق افتاد که در اواخر سه ماه اول سال 2020 بازار طلا با فشار و کمبود تاریخی مواجه شد.

درخواست ممانعت از افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

بزرگترین پالایشگاه طلای استرالیا برای برطرف کردن کمبود در بازار، تولید خود را به‌طور قابل توجهی افزایش داده است. همچنین، به این دلیل که تقاضای خرده فروشی طلا از خریداران غربی بیشتر است، گزارش شد که این پالایشگاه شمش‌های طلا را با هواپیما به نیویورک آمریکا فرستاده است.

سه پالایشگاه در سوییس که از بزرگترین پالایشگاه‌های طلا در دنیا هستند، به مرور درحال شروع به‌کار دوباره و بازگشایی هستند؛ چراکه به دلیل قوانین قرنطینه برای مدتی مجبور بودند کار را متوقف کنند.

این موقعیت بر روی بازار دارایی‌های دیجیتال تاثیرگذار بوده و تقاضا برای معامله ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا به شدت افزایش یافته است. در پی سه ماه اول 2020، نرخ معامله ساعتی Tether Gold که برترین ارزدیجیتال با پشتوانه طلا است و در اواخر ژانویه منتشر شد، از حدود چند صد دلار به بیش از یک میلیون دلار رسید.

معاملات ساعتی تتر گلد به بیش از 13 میلیون دلار رسید!

بر اساس گزارش‌ها، در روز پنجشنبه حجم معاملات ساعتی استیبل کوین تتر گلد از حدود 1 میلیون دلار به بیش از 13 میلیون دلار رسید. مدیر ارشد فنی تتر گلد، Paolo Ardoino می‌گوید:

“تریدرهای ماهر و صندوق‌های پوشش ریسک علاقه زیادی دارند که با استفاده از تتر گلد، دارایی طلای خود را بیشتر کنند.” او همچنین اشاره کرد که سرمایه‌گذاری روی این فلز ارزشمند، در قرن آینده بسیار سودآور خواهد بود.

حجم معاملات ساعتی این توکن در روز جمعه به حدود 2 میلیون دلار ریزش کرد، درحالی‌که نرخ معاملات ساعتی پاکسوس گلد، یکی دیگر از ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا از ژانویه در حدود 1.5 میلیون دلار ثابت مانده است.

Ardoino همچنین گفت:

“سهام‌ها همیشه بعد از ارسال شمش‌های طلا به محل نگهداریشان، به سرعت فروش می‌روند.”

تقریبا 50 شمش طلا در چند هفته اخیر برای تتر گلد ارسال و پخش شده‌اند، تا پاسخگوی افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا باشد. درحالی‌که بسیاری از قانون‌گذاران قرنطینه ساکت مانده‌اند، ارسال‌های بیشتری قرار است اتفاق بیفتد و برای کسی اهمیتی ندارد که تتر طلاهای خود را در سوییس نگهداری می‌کند.

منبع خبر: https://www.cryptopolitan.com

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments