هشتاد درصد از درآمد برنامه‌ی Cash App شرکت اسکوئر، از فروش بیت‌کوین بوده است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

درآمد برنامه‌ی پرداخت تلفن همراه Cash App، متعلق به شرکت خدمات مالی اسکوئر (Square)، پس از فروش بیش از ۱٫۶ میلیارد دلار بیت‌کوین (BTC) به کاربران در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، ۱۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، برنامه‌ی پرداخت Cash App در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ میلادی در مجموع دو میلیارد دلار درآمد داشته است که ۸۰ درصد از آن، از فروش بیت‌کوین حاصل شده و حدود ۲۰ درصد باقی‌مانده (۴۵۳ میلیون دلار) از سایر منابع درآمدی به‌دست آمده است. به گفته‌ی اسکوئر، درآمد ۱٫۶۳ میلیارد دلاری از فروش بیت‌کوین در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ میلادی، افزایش چشمگیر ۱۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

برنامه‌ی Cash App به‌عنوان یک کارگزار برای خریدهای بیت‌کوین با کارمزد ناچیز عمل می‌کند. اسکوئر در گزارش خود خاطر نشان می‌کند که افزایش فروش‌ بیت‌کوین در این برنامه، به‌دلیل ابزار Auto-Invest است که در ماه مِی سال جاری راه‌اندازی شده و امکان تکرار خرید روزانه یا هفتگی سهام و یا بیت‌کوین را برای کاربران فراهم می‌کند.

از سوی دیگر، سود ناخالص حاصل از فروش بیت‌کوین در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی برای شرکت اسکوئر، ۳۲ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سود ناخالص ۲٫۱ میلیون دلاری برای مدت زمان مشابه در سال گذشته، ۱۵ برابر افزایش یافته است.

علاوه‌براین، درآمد کل شرکت اسکوئر در سه ماهه‌ی سوم سال جاری بیش از ۳ میلیارد دلار است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، ۱۴۰ درصد افزایش داشته و بیش از ۵۰ درصد از آن، از فروش بیت‌کوین حاصل شده است. در سال ۲۰۱۹ میلادی، کل درآمد این شرکت از فروش بیت‌کوین، ۳۳۸ میلیون دلار با سود ناخالص ۵ میلیون دلار گزارش شده بود.

ساعاتی پس از انتشار گزارش درآمد سه ماهه، قیمت سهام شرکت اسکوئر ۶ درصد افزایش یافته و به ۱۸۴ دلار رسید. در همین حال، قیمت بیت‌کوین نیز افزایش پیدا کرده و در حال حاضر، با قیمت ۱۵,۸۸۰ دلار، بالاترین رقم در طول دو سال گذشته، معامله می‌شود.

شرکت اسکوئر در گزارش درآمد سه ماهه‌ی خود، به سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری اخیر خود بر روی بیت‌کوین (خرید ۴۷۰۹ واحد BTC) نیز اشاره کرده است. این شرکت که بیت‌کوین را به‌عنوان دارایی ذخیره‌ی خزانه‌ی خود انتخاب کرده، ارزهای دیجیتال را به‌عنوان ابزاری برای توانمندسازی اقتصادی و همسو با اهداف خود توصیف می‌کند. در حال حاضر، بیت‌کوین‌های خریداری‌شده توسط شرکت اسکوئر، ۷۴٫۸ میلیون دلار ارزش دارند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments