ظهور نشانه‌های صعود در نمودار سولانا!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

حداقل دو شاخص تکنیکال نشان می‌دهند که سولانا (SOL) می‌تواند در ماه ژوئن بهبودی شدید قیمت را تجربه کند؛ حتی پس از کاهش 78.5 درصدی جفت SOL/USD از ابتدای سال تا به امروز.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت کوین تلگراف، سولانا از ماه مه تا کنون یک الگوی کنج نزولی (falling wedge) را ترسیم کرده است. تحلیلگران بر این باورند که کنج نزولی یکی از الگوهای معکوس صعودی در بازار است، به این معنی که پس از شکسته شدن سقف آن، قیمت به سمت بالا خواهد رفت. به عنوان یک قانون تحلیل تکنیکال، هدف صعودی یک کنج نزولی پس از افزودن حداکثر فاصله بین خطوط روند بالا و پایین آن به نقطه شکست اندازه‌گیری می‌شود. بنابراین بسته به سطح شکست، قیمت سولانا همانطور که در زیر نشان داده شده است تقریباً 20 دلار افزایش خواهد یافت.solana-price-eyes-higher-levels

این موضوع نشان می‌دهد که هدف قیمتی سولانا در صورتی که از قیمت فعلی اندازه گیری شود، 58 دلار یا حدود 35 درصد بالاتر است. اما اگر قیمت پس از آزمایش خط روند بالایی کنج عقب نشینی کند و به نوسانات در محدوده خود ادامه دهد، هدف صعودی سولانا همچنان پایین‌تر خواهد بود. در این صورت، توکن سولانا پس از خارج شدن از الگوی کنج خود می‌تواند حداقل تا 44 دلار افزایش یابد.

نشانه‌های صعودی دیگری برای سولانا وجود دارد که شامل واگرایی قیمتی است. به این صورت که حرکت‌های نزولی اخیر این رمزارز همراه با یک اصلاح صعودی در شاخص قیمت نسبی (RSI) روزانه آن است. این وضعیت، که به عنوان واگرایی صعودی شناخته می‌شود، نشان می‌دهد که فروشندگان کنترل خود را از دست داده و خریداران دوباره بازار را در دست خواهند گرفت.

سولانا همچنان با خطر نزول مواجه است!

تام بولکوفسکی، معامله‎گر کهنه کار بازارهای مالی، معتقد است که کنج‌های نزولی شاخص‌های صعودی ضعیفی هستند که شانس سر به سر شدن سود و ضرر یا شکست در آنها 26 درصد است. در همین حال، تنها 64 درصد احتمال دارد که یک کنج در حال سقوط به هدف سود خود برسد. تحلیل‌های بنیادین پیرامون سولانا نیز با این دیدگاه منفی موافق هستند. خبرهای منفی حول بازار رمزارزها شامل تصمیمات فدرال رزرو و تأثیر منفی سیاست‌های انقباضی آن بر دارایی‌های پرریسک‌تر، از جمله ارزهای دیجیتال و سهام است.

در نتیجه، قیمت سولانا می‌تواند تحت ریسک‌های کلان مذکور پایین‌تر هم برود و هدف نزولی احتمالی بعدی آن در منطقه 19 تا 25 دلار خواهد بود، همانطور که در زیر نشان داده شده است.solana-price-eyes-higher-levels

این محدوده حمایتی در بازه زمانی بین مارس تا ژوئیه شکل گرفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments