رشد ۷۵ درصدی سولانا نزدیک است!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سولانا روند بهبود خود را با یک الگوی صعودی کلاسیک در تاریخ 28 ژوئن ادامه داد. طی این حرکت قیمت، این رمزارز 2.42 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح روزانه خود یعنی 39.40 دلار رسید. قیمت جفت ارز سولانا به دلار اکنون به عنوان بخشی از یک حرکت اصلاحی گسترده‌تر که پس از سقوط به 26 دلار در 14 ژوئن آغاز شده بود، 50 درصد افزایش یافته است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
solana-price-eyes-75-rally
احتمال افزایش 75 درصدی قیمت سولانا

به گزارش سایت کوین تلگراف، نمودار قیمتی رمزارز اکنون شاهد تکامل یک الگوی سر و شانه معکوس (IH&S) است. این الگوی بازگشتی صعودی زمانی ظاهر می‌شود که قیمت سه کف پشت سر هم در زیر یک خط روند حمایتی به نام خط گردن تشکیل شود. فرورفتگی میانی به قسمت سر الگو معروف است که همیشه عمیق‌تر از دو فرو رفتگی دیگر کناری است که شانه نامیده می‌شوند. الگوی سر و شانه معکوس پس از شکسته شدن قیمت از خط گردن رسمیت می‌یابد.solana-price-eyes-75-rally

همچنین، به عنوان یک قانون تحلیل تکنیکال، هدف سود الگو برابر با حداکثر فاصله بین نوک سر و خط گردن است. اگر فرض کنیم که سولانا خط مقاومتی گردن خود را بر روی قیمت 41.50 دلار بشکند، شانس ادامه روند صعودی را تا حدود 83.5 درصد خواهد داشت که هدف صعودی آن را بالاتر از 68 دلار و حدود 75 درصد بالاتر از قیمت کنونی تعیین می‌کند.

سطوح مقاومتی مهم

حرکت سولانا تا 68 دلار ممکن است در تلاقی سطوح مقاومت تکنیکال با موانعی روبه‌رو شود. از جمله این سطوح می‌توان به میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) و خط حمایتی که تبدیل به مقاومت شده، اشاره کرد. البته هر دوی این سطوح مقاومتی در حدود قیمتی 47 دلار واقع هستند.

با این حال، خطر شکست در شکل‌گیری الگوی سر و شانه معکوس سولانا همچنان وجود دارد که به نوبه خود می‌تواند شکل‌گیری یک الگوی پرچم را باعث شود. همانطور که در نمودار زیر نیز نشان داده شده است، عقب‌نشینی از سطح مقاومتی 47 دلاری، همزمان با خط روند بالای پرچم، می‌تواند منجر به افت قیمت شود. در نتیجه، هدف نزولی سولانا بسته به نقطه شکست آن، تقریباً در محدوده 23 تا 30 دلار قرار می‌گیرد.solana-price-eyes-75-rally

تحلیلگر مستقل بازار با نام PostyXBT  نیز در یک نتیجه‌گیری مشابه پیش‌بینی کرد که قیمت سولانا به 47 دلار برسد. با این وجود، کاهش حجم همچنان یک نگرانی است، بنابراین معامله‌گران باید منتظر تایید بیشتر حرکت صعودی باشند. به عبارت دیگر، احتمال بازگشت سولانا پس از رسیدن به 47 دلار زیاد است.

سولانا 85 درصد از قله قیمتی خود فاصله گرفته است

مانند بسیاری دیگر از دارایی‌های دیجیتال، سولانا هم بخش قابل‌توجهی از ارزش خود را در مقایسه با اوج  قیمتی خود در نوامبر 2021 از دست داده است و اکنون بیش از 85 درصد با آن فاصله دارد. با وجود قطعی مکرر سیستم سولانا در حین پروژه غیرمتمرکزسازی، برخی پیش‌بینی می‌کنند اکوسیستم سولانا درست مانند رقیب اصلی آن اتریوم پس از بازار نزولی 2018 رشد کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments