پیام‌رسان سیگنال به دنبال استفاده از ارز دیجیتال اختصاصی و پرداخت‌های رمزارزی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، توسعه‌دهندگان برنامه پیام‌رسان متمرکز بر حریم خصوصی سیگنال (Signal)، منابعی را برای توسعه یک سرویس پرداخت رمزارزی برای کاربران و ادغام آن در برنامه خود، اختصاص داده‌اند.

در این گزارش ادعا می‌شود که سیگنال، مراحل آزمایشی یک توکن اختصاصی را بر روی پلتفرم رمزارزی و حریم خصوصی محور موبایل کوین (MobileCoin) اجرا کرده است. پلتفرم موبایل کوین توسط بایننس (Binance) پشتیبانی شده و مبتنی بر شبکه استلار (Stellar) است.

موکسی مارلین اسپایک (Moxie Marlinspike)، مدیر عامل سیگنال، به عنوان مشاور یک پروژه در موبایل کوین فعالیت می‌کند و این موضوع، گمانه‌زنی‌ها در مورد توسعه‌های جدید در این پیام‌رسان را افزایش می‌دهد.

با این حال، در گزارش منتشرشده آمده است که مارلین اسپایک این حدس و گمان‌ها را رد کرده و آزمایش‌های مذکور را، به عنوان بررسی‌هایی برای طراحی برنامه توصیف کرده است. مارلین اسپایک می‌گوید:

اگر تصمیم بگیریم که یک سیستم پرداختی را با سیگنال ادغام کنیم، با دقت چگونگی انجام این کار را بررسی خواهیم کرد. سخت است که تنها بر اساس فرضیات جلو برویم.

این در حالی است که به گفته نیوتن (Newton)، یکی از کارمندان سابق سیگنال، این شرکت به طور فعال پروتکل‌های لازم برای ادغام پلتفرم موبایل کوین در برنامه پیام‌رسان خود را دنبال می‌کند.

در صورتی که این گزارش‌ها درست باشند، برنامه سیگنال جدیدترین سرویس پیام‌رسانی است که به دنیای ارزهای دیجیتال و پرداخت‌های رمزارزی وارد می‌شود. شرکت فیس‌بوک نیز پس از واکنش‌های شدید نظارتی نسبت به پروژه دیم (Diem) آن، تاکنون اصلاحات متعددی را در این پروژه انجام داده است.

ادغام یک ارز دیجیتال حریم خصوصی محور با پلتفرم سیگنال، می‌تواند این شرکت را در معرض نظارت‌‌های دقیق و جدی قرار دهد. طبق گزارش‌ها، شرکت‌های خدمات مالی نیز در مورد ظهور نقاط کور نظارتی به دلیل مهاجرت معامله‌گران از واتس‌اپ به سیگنال نگران هستند.

سرویس پیام‌رسان متمرکز بر حریم خصوصی سیگنال، در پی تغییرات اخیر سیاست‌های واتس‌اپ، شاهد افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی پایگاه کاربران خود بوده است. با این وجود، این نگرانی نیز وجود دارد که با اضافه شدن قابلیت پرداخت‌های ناشناس و سایر ویژگی‌های ادعاشده، این پلتفرم به محلی برای فعالیت‌های غیرقانونی تبدیل شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments